Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Dagelijkse kosten op de Filippijnen

Gestart door Joerie, zondag 18 december 2011, 20:44:11

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Citaat van: pierrevanwies op dinsdag 20 december 2011, 08:02:53
Ook niet vergeten dat als u met uw vriendin bent en geen asawa hebt u ook nog eens opgeschept zit bij +_ een kleine 20,000 peso immigratie kosten per jaar plus nog eens in het beste geval om de twee jaar een reisje uit de country..... of misschien ga je voor het smile visum but met 300euro  budget zie ik dat ook niet zo zitten.

Ik zou er niet eens durven aan denken om met dat budget te leven hier en zeker niet voor langere tijd.


20.000Peso om in  :smiley-philippines:te vertoeven?, hoe geraak je aan deze berekening pierrevanwies?

robert van dijck

Begrepen Pierre, En hoe geraak je aan zo'n smile visa?  nu 20.000$ is ook geen peulschil niet.

groetjes

Robert



kamperman


Pieter-Jan

De bedragen die ik hier hoor lijken me voor mij toch onhaalbaar. Ik ben een belg met een normale be levensstijl. Ik eet patatten in belgie dus hier ook @ p60/kg. In belgie doe ik ook geen jas aan binnenshuis in de winter dus hier zit ik ook niet in mn blootje als ik te warm heb. Een beetje airco kan voor mij geen kwaad. Gevolg, maandelijkse electriciteit tussen de 12 en de 15000 per maand. Ik moet er wel aan toevoegen dat wij ook 2 aircon kamers verhuren. Die zijn wel niet altijd verhuurd. In belgie ga ik ook niet op boodschappen met de fiets dus hier neem ik voor het gemak ook maar de auto. Ik ben al snel 10000peso per maand aan benzine kwijt zonder onderhoud, of inschrijving van de auro mee te rekenen. In belgie hebben wij een ziekteverzekering van hoge standaard. Niet zoals de filipijnse verzekeringen die duur zijn en vol limitaties zitten. De belgische overheid www.dozs.be verzekerd mij samen met mijn vrouw en kind voor 380euro per maand. Daar in zit ook mijn bijdrage aan de sociale zekerheid zodat ik ook zoals andere belgen later van een pensioen kan genieten. Bovendien brengen wij graag nog om de 18maand eens een bezoekje aan het belgenland. Kost al gauw 3000 euro enkel voor de reis. Het geluk heb ik dat ik mij van schoonfamilie al niets hoef aan te trekken. De vrouw gaat al graag eens naar de kapper. Ik ga al graag een naar de beachbar een pintje drinken. Ganse tijd thuis zitten is ook niets. Maw, mijn levensstijl heb ik weinig veranders sind ik hier ben. De kosten zijn voor mij hetzelfde als in belgie. Mijn inkomen is kleiner en ik moet er harder voor werken. Hier doe ik wel mijn werk graag. Ik wil maar zeggen dat velen misleidt worden door forumprijzen door mensen die hier snel even hun vaste kosten samen tellen. Het leven is veel meer dan water electriciteit en huishuur. Daarom dat velen die hier op de phils komen wonen binnen een jaar terug in belgie zitten. Niet inclusief pensioen gerechtigden dan... Ik wens jullie alvast veel geluk met jullie 300euro. Chapeau aan degene die het kunnen. Ik ben er zeker van dat degene ook in belgie genoeg hebben met 300euro.

vvjoris

Citaat van: Koen op dinsdag 31 januari 2012, 21:47:11
Hier overzichtje van de kosten

http://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Philippines

Groeten,
Koen

Lijkt mij in grote lijnen te kloppen voor  :smiley-philippines: maar als je kijkt voor  :belgiesmiley: klopt het wel langs geen kanten, ik denk dat de respondenten voor numbeo in  :belgiesmiley: nogal aan de rijke kant zijn, daar men ook spreekt over een gemiddeld inkomen van 2730 euro na taxen, dus die hebben allemaal een pak over de 5000 brut..., en een golf kost zogezegd 22.000 euro terwijl dat na korting wel een paar duizend euro minder is....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Baliw-katok

Citaat van: Pieter-Jan op donderdag  2 februari 2012, 01:26:08
De belgische overheid www.dozs.be verzekerd mij samen met mijn vrouw en kind voor 380euro per maand. Daar in zit ook mijn bijdrage aan de sociale zekerheid zodat ik ook zoals andere belgen later van een pensioen kan genieten.

PJ, is deze website correct ? De onafhankelijke zelfstandigen Sint-Niklaas  :ikkeniebegrijp:

Baliw-katok


vvjoris


Citaat
is deze website correct ?

Ik heb een mailtje gestuurd naar de 'eigenaar' van die site, wel een bekwame typ, precies, hij zegt "This is a collaborative model with it's weaknesses (bias, spam) and advantages (flexibility, number of data)."

Het is natuurlijk zo dat het nooit is als er onvoldoende respondenten zijn. Voor BE zijn er dat 19 of zo, dat is veel te weinig, er zouden er minstens 1000 moeten zijn....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pieter-Jan

#19
Citaat van: Baliw-katok op donderdag  8 maart 2012, 09:48:19
Heb http://www.dosz-ossom.fgov.be gevonden ... zal dus wel dosz zijn wat je bedoelt ?

Idd. Het is dosz, sorry