Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Elektrische boiler(heater)

Gestart door huzzie, dinsdag 3 januari 2012, 11:29:03

Vorige topic - Volgende topic

huzzie

Wel Phille,

Normaal gezien zou ik het gewoon monteren zoals ze het doen in de Filipijnen. Maar twijfel toch een beetje aangezien die toestellen bij gebruik enorm veel elektriciteit vragen. Zoals eerder gesteld door een ander forumlid stel ik me ook wel de vraag of onze zekeringen dit wel aankunnen; 6kw en meer...

Weet er te weinig van om te kunnen oordelen.

Phille

Citaat van: huzzie op zaterdag  7 januari 2012, 21:11:27
Wel Phille,

Normaal gezien zou ik het gewoon monteren zoals ze het doen in de Filipijnen. Maar twijfel toch een beetje aangezien die toestellen bij gebruik enorm veel elektriciteit vragen. Zoals eerder gesteld door een ander forumlid stel ik me ook wel de vraag of onze zekeringen dit wel aankunnen; 6kw en meer...

Weet er te weinig van om te kunnen oordelen.


Huzzie,

Kijk de voorschriften dan maar eens goed na, want een boiler op zo een wijze installeren is niet conform de voorschriften; kan je terugvinden in het document dat ik eerder heb toegevoegd. Of de zekering dit kan trekken is niet eens relevant, de reden waarom ik dit zeg is als er iets mocht gebeuren (een brand bijvoorbeeld), dan zal de verzekering daar zeker een punt van maken en loop je dus het risico dat je geen schadevergoeding krijgt.

Maar voor de rest doe je ermee wat je zelf wenst hé.

Succes!

opinie

Klopt, zonder de aansprakelijkheid als iemand gebraden wordt onder de douche.

Een apparaat invoeren zonder CE-keuring, plaatsen in een verboden zone om wat te bereiken? Een beetje stroom sparen? Zoveel verlies heeft een goed geïsoleerde boiler niet en als ie op nachttarief werkt is die stroom goedkoper.

Het sop is de kool niet waard. Je kan meer besparen door de leidingen te isoleren voor minder geld.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ruff rider

 :hoedjeaf:

Hou er ook rekening mee dat het leidingwater hier in BE - NL veel kouder is dan in de Filippijnen waardoor de apparaten van ginder hier wel eens ontoereikend kunnen zijn.

greetz
Ruff Rider

Herbie

Hier heb je eentje dat ik in de tijd bij mijn ex heb geplaatst in Pimay. 4500 W, dat gaf enorm veel warmte konden het nog niet half zetten. En de straal van het water was nog uitsteken. Was voor zien van aarding ook. Zoals je kan zien was het gemaakt in Duitsland. koste rond de 100 of 150 euro denk ik.

Foto heb ik groot gehouden zo dat je goed kan zien. was daar heel content van

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Herbie

Voor de mensen met minder goede verbinding, wat kleinere foto.


Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Digos


Ik heb er zo men bedenkingen over die heaters en stopcontact in de douche....in de phils zonder aarding.

Vorig jaar heeft schoonzus een huis gekocht en we zijn wiste kijken







Zelfs in de douche is het niet veilig in de phils  :ikkeniebegrijp:

LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

IK heb ook zo'n ding hier hangen, aparte breaker(die wellicht niet werkt) maar ik heb het al 5 jaar en werkt perfect kosten Php.3500 inclusief installatie.

Nederland en belgie moeten niet zo zeuren met al dat gedoe van vermeende veiligheid. Het aantal bekende ongelukken op die wijze weegt niet op tegen de kosten van de vereisten die men er aan stelt om zich daarmee zelf te verrijken of n baantje te behouden.

De gasgeisers kunnen ook fouten vertonen en ongelukken veroorzaken ondanks de keuringen enz. En als men dan al veilig gedouched heeft en de straat op loopt dan kan er ook n marrokaan je n mes tussen de ribben steken.
Zoals de Filipina's vaak zeggen 'als het je tijd is dan ga je, zo niet dan blijf je leven' :jajaja:
God zegene de greep zeggen ze in de achterhoek :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Lenn

#28
Citaat van: Digos op zondag  8 januari 2012, 11:25:34

Ik heb er zo men bedenkingen over die heaters en stopcontact in de douche....in de phils zonder aarding.

Vorig jaar heeft schoonzus een huis gekocht en we zijn wiste kijken







Zelfs in de douche is het niet veilig in de phils  :ikkeniebegrijp:


Als ik dit zo bekijk is het stopcontact te laag.Als de douchekop de verkeerde kant draait spuit ie zo erin.
Overegins heb ik ook al 5 jr. een heater zonder problemen.
Het meest gevaarlijke wat ik hier ben tegengekomen was een heater ingebouwd in de douchekop.

Ifugao

Kijk, zo mag het naturlijk nooooooit he! (Foto's van Digos) Op de foto's van Herbie kun nog net zien hoe het wel moet: kabel beschermd door behuizing en BUITEN de douche ruimte geleid.
Een stopcontact IN de douche is natuurlijk  vragen om problemen. Zelfs in de PH denk ik dat dit een illegale opstelling is. Een heater moet direct op het net worden aangesloten zonder stekker/stopcantact. net zoals airconditionig of een oven (hardwired) Ik verwacht dat de zekering is vervangen door een dikke spijker Digos?