Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Elektrische boiler(heater)

Gestart door huzzie, dinsdag 3 januari 2012, 11:29:03

Vorige topic - Volgende topic

huzzie

Hoi allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik en plaatsen van een elektrische boiler in België.  Wanneer ik op hotel zit in de Thailand of de Filipijnen dan stel ik vaak vast dat het water in de CR op deze wijze wordt opgewarmd.
Minpuntje was vaak het debiet met name een niet al te krachtige straal.
In België heb ik een douchecel die ik maar occasioneel gebruik en wordt momenteel verwarmd met een 100l spaarboiler. Behoorlijk verspillend en daarom zou ik dit willen vervangen door een elektrische heater!

Iemand ervaringen mee?

Thanks alvast

Tinulang_Manok

Ik heb in mijn huis een electrische heater (durchlaufhitzer) waar alles verder an vasthangt, dus douche/bad, keuken, toilet, dat gaat prima, voldoende water en ik kan de temperatuur op afstand precies aanpassen naar hoe warm ik het wil hebben. Ik hoef dus geen koud water bij te mengen om het water weer op de goede temperatuur te krijgen. Maar dit is dus in Duitsland, niet in België, de stroomaansluiting is krachtstroom.
Amare et sapere vix deo conceditur

xav

ik heb hier 150 liter... ook veel teveel... voor een douche is 30 liter meer dan genoeg...

Fail_over

Heb een tijdje hier ook een elektrische boiler gehad. 100 ltr.
Boilers zijn over het algemeen verspillend omdat ze continue het water op temperatuur houden. Het voordeel van een elektrische is, en dat deed ik ook, om er een tijdklok tussen te hangen. Als je op regelmatige tijden warm water nodig hebt (s'morgens douchen, sávonds afwassen) zet je daar de klok op, en de rest staat hij uit. Werkte prima.  :thumb:

Nu stook ik op mazout, is wel erg wennen, en duur  :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ifugao

Citaat van: Fail_over op dinsdag  3 januari 2012, 12:16:31

.....Als je op regelmatige tijden warm water nodig hebt (s'morgens douchen, sávonds afwassen) zet je daar de klok op, en de rest staat hij uit. Werkte prima.  :thumb:


Ik vraag mij echter af of je hiermee bezuinigd hebt. Het opnieuw opwarmen van  het afgekoelde water vraagt veel meer energie dan het op temperatuur houden ervan. Tenzij je weken op vakantie gaat natuurlijk. 

huzzie

Dank voor de snelle reacties maar mijn vraag was of er iemand ervaring had met die dingen die in de Flilipijnen gebruikt worden. Elektrische doorstromer!
Je kan ze daar kopen in SM, handyman e.d. tegen een sterke prijs al naar gelang het merk en grootte...

Passen ze hier op ons elektr. net en werkt dit deftig?

thanks,

Huzzie

Phille

Ik denk dat Huzzie die elektrische boilers (doorstroomtoestel) bedoelt die vaak in de douche te vinden zijn, zie onderstaande foto.



Deze zijn verboden:

Het elektrocutiegevaar is bijzonder groot in badkamers wegens de lage weerstand van het menselijk lichaam wanneer het vochtig of
ondergedompeld is. Het is verboden om in een bad of een douche, of in de onmiddellijke
omgeving ervan, een mobiel of draagbaar elektrisch toestel te plaatsen of te gebruiken.

Zie volgende link, zoals ze het in de FIlipijnen doen zouden die in volume 0 terechtkomen en dus verboden.

http://www.vincotte.be/data/PDF/nl/2007-04-16-Huishoudelijke-installaties-Nederlandstalige-uitgave.pdf

bananacreek

#7
Ik gebruik dit soort apparaten al 20 jaar en zolang er maar een ELB zit ingebouwd (lekschakelaar (earth leakage breaker) die de zaak electrisch afsluit in geval er een bepaalde hoeveelheid milliamperes "lekt")....

Werkt uitstekend en komt in vele merken hier tussen de P5000 en P11000 afhankelijk van merk en model

Deze heb ik in de CR-2 geinstaleerd....en doet het uitstekend




bananacreek


bananacreek

#9
Nog een paar meer en die dingen worden zeer veel verkocht hier en ik heb nog nooit gehoord van electrocution vanwege dit soort apparaten, maaaaar.... elke keer als ik een douche neem dan druk ik wel op de testschakelaar van de ELB

Zeer belangrijk vind ik als zijnde paranoid........ :jajaja: :jajaja: