Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Digos go diving 2012

Gestart door Digos, woensdag 22 februari 2012, 13:42:42

Vorige topic - Volgende topic

Kano

#30
Mooie foto's, alleen jammer van de groen/blauwzweem. Heb met wat kunst en vliegwerk een van de foto's wat bewerkt:




Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Willy

Citaat van: Rich op maandag 27 februari 2012, 17:09:44
Die zeeslang is zeer giftig heb ik gelezen en ik ben doodsbang van die beesten. Tot in hoeverre is het gevaarlijk om vlakbij zo'n slang te zwemmen? Want deze foto is toch wel heel dichtbij genomen.
Rich, slang is totaal ongevaarlijk omdat hij zijn bek niet ver genoeg open krijgt. Enkel bijten in een oorlelletje of het dunne vlies tussen je vingers is gevaarlijk omdat hij dat tussen zijn kaken krijgt. Er zijn andere beesten die meer ambetant zijn zoals de ´Giant Trigerfish´. Heb dus samen met PJ de duiken meegedaan en op een van de duikdagen een serieuze beet gekregen van diene vis. Ik had niet gemerkt dat hij een nest had gebouwd en dan zijn die kerels heel gevaarlijk en dat gaat vlot door uw vel. Heb een ganse week met een onstoken voet rondgelopen. Ontsteking loop je op door de kiemen die ze in hun bek hebben. :benweg: :benweg: :benweg:

Digos

Bedankt voor de toelichting Willy en Kano mooi bewerkt die foto.  :thumb:

Hoe heb je dat gedaan? Het verschil is wel groot tussen beide foto's.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Fail_over

Heb ook ff gekeken. In Adobe Photoshop de 3 autocorrecties toepassen geeft onderstaand resultaat.
E.e.a. is ook te realiseren in het gratis Irfanview.

Resultaat


Orgineel


Methode



:hoedjeaf:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Bedankt voor de tip.

Irfanview heb ik ook en hebbe effe geprobeerd maar het resultaat is niet zo mooi.

:thumb:

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Digos


Ok, proberen we uit, altijd leuk die tips via het forum.

Heb er zoal menige goede gevonden en gebruik die nu nog steeds.

Willy wat gebruik jij voor je foto's? En is daar makkelijk mee te werken?

Aprés dive volgt nog wel hier......

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

De bewerking van de foto heb ik gedaan met Gimp (ik gebruik nl. Ubuntu in plaats van Windhoos).  Op deze site staat iets over correctie van onderwaterfoto's met Gimp http://www.tankedup-imaging.com/red_enhance1.html en een korte handleiding http://www.scubaboard.com/gallery/showfull.php?photo=137715.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Digos


Wat betreft die onderwaterfoto's met de blauw en groen zweem erin....daar kan ik inkomen en showt veel mooier bijgewerkt.

Onderwaterfotografie is niet makkelijk weet ik....

Maar de gewone kiekjes die ik maak en post zijn nog nooit bijgewerkt.

Goeie foto's maak je op het moment zelf met de juiste instelling en zelfs met een kleine digitale camera, je moet er juist de tijd voor nemen en het doorzicht.


Maar allen bedankt voor de tips het geeft weer wat inspiratie  :thumb:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Willy

Citaat van: Digos op woensdag 29 februari 2012, 00:02:38

Ok, proberen we uit, altijd leuk die tips via het forum.

Heb er zoal menige goede gevonden en gebruik die nu nog steeds.

Willy wat gebruik jij voor je foto's? En is daar makkelijk mee te werken?

Aprés dive volgt nog wel hier......

O0

Zoals Fail_over met photoshop CS3 en is eenvoudig. Zowel de blauwe als de groene zweem kan je daar mee corrigeren. Maar onscherpe foto´s kan je niet scherper maken