Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Digos go diving 2012

Gestart door Digos, woensdag 22 februari 2012, 13:42:42

Vorige topic - Volgende topic

Digos

DEEL 1

Men asawa kwam op een maandag terug na kerst en nieuwjaar op de phils te samen met de family te hebben door gebracht.

Haar koffer uitladen......en ik direct terug inladen, want ik vertok op zaterdag richting  :smiley-philippines: voor twee weekjes, dus we waren maar eens man en vrouw voor een goei 4 dagen.

Wat vertragingen met KLM en Cebu Pacific hier en daar met de nodige stress......maar ja dat hoort erbij.

Na een dag rust in Digos, de motorbike opgeladen en ik weg richting Samal voor een weekje.

Een ritje van bijna twee uur en waarbij ik twee maal van de weg ben gereden door autobussen....maar ja je bent in de phils hé!!!

Ontvangst was weer heel leuk en had ook weer  :belgiesmiley: buren Willy (ook een lid hier) en zen vrouwtje Gertie, net zoals vorig jaar...dus we kende elkaar al en zij zijn fervente duikers en onderwaterfotograaf.

Ik ben 4 ster duiker en heb in het verleden veel gedoken.....dus de kriebels die blijven wel.

Ach ja, me dan toch laten overhalen om na 8 jaar nog eens een duikje te doen.....je bent op vakantie.....so what!!

Zo wij weg met de splinternieuwe banka van PJ.

Met deze nog de links van PJ

Samal Watersports Center

Samal Island Huts

Nou genoeg gezeverd hier.....

Een kleine impressie






Dat de haken waar het vlees aanhangt wat verroest zijn......niet van wakker liggen.







Voor we aan boord gaan.....eerst proviand inslaan voor de lunch op de lokale kleine market in Babak gelegen juist naast de beach.




Zwaardvis.....prijzig....maar wel lekker!!!
















De phils is toch kleurrijk hé!!




Met deze foto krijgt men asawa het moeilijk  :lachen:








De boot pikte ons op bij Precious Garden een mooi resort van een duitser en met een heel goed restaurant.







Dit machine hielp ons....zo dat we niet alles zelf naar de boot moesten dragen.










Nou ik post dit al.....voor ik alles weer kwijt ben.

Word vervolgd....
LIVE ONCE - LIVE IT

xav


bruno13


bananacreek

Mooie foto's Bossing....

NISSAN BEACH PATROL - SEAL-1VS  MODEL


Herbie

Laat maar komen ben benieuwt hoe het duiken daar was.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Digos

Komt wel, ben deel 2 ondertussen weer eens kwijt gespeeld.

Effe geen tijd nu.....moet nu naar een   :smiley-philippines: birthday party.  :dance:

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

boldy

bedankt alweer voor dit prachtige eerste deel  van je vakantie  :thumb: . sorry voor  :offtopic: miss een stomme vraag  maar ik zie daar vlees liggen  is dat normaal gesproken veilig om vlees op zo een lokaal marktje te kopen , of kopen jullie dat normaal gesproken in de grote malls ?

ik kijk weer uit naar deel 2 trouwens . niet teveel drinken op de verjaardag anders  vergeet je deel 2 miss voor altijd  :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Digos


Nee, wij kopen nooit vlees in de malls altijd op de lokale markt nog nooit problemen gehad.

De foto's hier in Babak Samal daar is het aanbod wel wat beperkt, maar toen we in Silay woonde hadden we veel meer aanbod en dan is het een kwestie van een goede leverancier te vinden.

Het gebeurde in het begin ook wel eens dat het vlees in de vuilbak belande omdat het stonk naar de markt.

Maar uiteindelijk toch eentje gevonden waar het vlees nog een beetje herkenbaar en vers was.

Tenderloin (varkenshaasje) moesten we een dag op voorhand bestellen, s'anderdaags lagen die om 7 uur al klaar.

Het vlees in de malls ziet er soms ook niet echt vers uit omdat het er te lang ligt.

We kochten ook altijd rechtstreeks vlees bij een collega operator, die slachte zo nu en dan 3 maanden oude varkens....de tenderloins waren altijd voor ons te samen met 2 kilo porkchops.

Werd s'morgens om zes uur aan de gate geleverd, prijs porkchops en tenderloin te samen 120 peso de kilo en je had dan nog een maand tijd om te betalen  :lachen: ik heb menige aanmaningen gehad ha ha ha.

Oeps!!! herinneringen komen weer boven.....zal eens aan deel 2 beginnen sé....

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos


Deel 2



De rijst van de bemanning staat al te pruttelen for lunch, 9 uur s'morgens en we moeten nog vertrekken.







Ongelooflijk maar waar.....een filippijnse duikbril van één van de bemanningsleden, ik wist dat ze in de phils veel kunnen maken....maar dit vond ik wel knap!!



Self made duikbril naast een silicone duikbril.



PJ duikt er graag mee.







Mooie ruime banka.....plaats genoeg en toilet en douche aanwezig en food/drinks ook.




Op weg naar Kaputian beach in het zuiden van Samal Island.







The Boss!!!!




Kaputian public beach




Willy en Gertie liggen al in het water



Bij mij duurt het na zo'n lange tijd wat langer.




Maar eens de borst nat is.....gaat het wel weer.




Laatste afspraken en dan gaan we onder.







Tot zover, deel 3 komt eraan

O0
LIVE ONCE - LIVE IT

boldy

eerst bedankt voor je antwoord op mijn vraag .   de foto's zien er wederom prachtig uit .  duiken lijkt mij geweldig om te doen maar ik heb ut nog nooit gedaan ,weet niet of ik het wle kan want ging al hyperventieleren toen ik ging snorkelen  :negatief: .  ik w8 weer op deel 3 ,go for it   :thumb:.
het leven is net een lul keihard en veel te kort