Mawibata 3 : Uitstappen omgeving Bacolod *****

Gestart door Mawibata, donderdag 7 mei 2009, 21:03:40

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Woorden in blauw zijn links naar meer info          Woorden in blauw zijn links naar meer info

BACOLOD & OMGEVING

     



Bacolod is de hoofdstad van West Negros,
dat deel uit maakt van de eilandengroep West Visayas (Region VI), centraal gelegen in de   :smiley-philippines: .


                           






1. Bezoek aan     "The Ruins"  Silay  Talisay City



Bij het binnenrijden van de Barangay  Bata   had ik al een paar maal een grote affiche gezien : This way to The Ruins  ik schonk hier verder geen aandacht aan.



Tot Mihmi's broer voorstelde om iets speciaal te gaan bezichtigen. Bleek het te gaan om deze Ruins.Mihmi & broers kwamen hier vroeger veel spelen. Het was toen volledig onderkomen, er groeiden grote bomen in het gebouw zelf. Het deed hun wel iets te zien dat men het zo mooi had opgeknapt.

Goede weg er naar toe, behalve het laatste stuk, omdat we met 2 op de moto zaten, kwam deze wat lager te liggen. En hup, we zaten weer op een steen. Ja dat brommerke heeft al wat moeten meemaken. Maar vermits de broer van Mihmi de brommer zou overkopen mocht hij het model kiezen.
Zeer snel, en ginder minder frequent te zien, 4 valve, en liquid cooled. ( Yamaha Sniper )




Maar absoluut ongeschikt voor op heel slechte weg.

The Ruins bood een prachtige aanblik.





We kwamen aan tegen zonsondergang, en zoals we daar gewend zijn, zal de duisternis snel invallen









Betalen of je komt er niet in.  25.00 â,± of    â,¬  00.40





De bloemen binnenin genoten Mihmi's aandacht. Onderaan Sanseveria's of vrouwetongen     , zoals die ook bij ons voorkomen.
Als je van zo'n blad een schuin stuk afsnijdt, en de grond steekt, krijg je een nieuwe plant. Deze zal wel niet de gele rand hebben zoals deze op de foto.



In mooie bloemen, die Mihmi besnuffelde, zat er gelukkig geen bij of wesp in.





Stairs to heaven.







Een kamer werd ingericht zoals vroeger. 3  items horen hier niet thuis.  ?  ?  ?






De muren waren behangen met krant-knipsels over de restauratie en over de laatste bewoners.










Frisdranken, postkaarten, T-Shirts, ea te koop onder de trap.
 





Op de postkaart die ze gemaakt hebben zie je het gebouw weerspiegeld in het water. Mihmi reageerde direct, bijgestaan door haar broers :  Er is hier nooit een vijver of dergelijke geweest.
Blijkt dat ze voor deze foto een trucje hadden uitgehaald, nl met een spiegel die de waterpartij voorstelde.






Maaltijden en breakfast behoorde ook tot de mogelijkheden.






Er was ook Mini-Golf aanwezig.






De bloemen stonden er prachtig bij.







Van zo'n goed onderhouden tuin kan ik uren genieten, en Mihmi kon het niet nalaten om dit op de gevoelige plaat vastleggen.








Er naast stond een oude toren, er groeide zelfs een boompje op.
Het personeel vermaakt zich met het onderhoud.







Onder deze toren wonen armere mensen, die de meestal begoede bezoekers aangapen, vooral als er een dikke blanke bij is, zoals in ons geval.










De kinderen zijn een spel aan het spelen met munten.








Ook vlak naast de gerestaureerde ruine, met binnen de nodige luxe voor de bezoekers, wonen arme Pinoy's.

Foto genomen vanuit de ruins. De armsten wonen hier vlak naast, zoals gebruikelijk in de PH. Daar woont arm en rijk door mekaar, en niet zoals bij ons gegroepeerd.










Mihmi vond haar kleed assorti met de waterput







Het grasveld wordt regelmatig bewaterd, anders zal het rap de geest geven.










Hier poseert een Pinoy met zijn Bikkembergs T-Shirt Made in

Achter hem een (afgedankt) zwembadje in een ton.





De family sprong een gat in de lucht van blijdschap..







Het werd al schemerig, nog rap enkele foto's, voor het volledig donker wordt.















De verlichting werd aangestoken wat meteen voor een andere sfeer zorgde.














De zonsondergang zorgde voor een mooi tafereel






Van de vleermuizen die bovens ons hoof scheerden lukte het mij niet om een foto te nemen.

Het waren supersnelle exemplaren.


NU werd het tijd om huiswaarts te keren.





Meer info :  http://tagabacolod.wordpress.com/2009/01/17/the-ruins-the-don-mariano-ledesma-lacson-mansion/


en    http://globalnation.inquirer.net/philippineexplorer/philippineexplorer/view/20080818-155380/The-Ruins-Mirage-in-the-Sugarcane-Fields



Vervolg : Mawibata 4 : Trip naar CEBU & Victorias *****


Mawibata









Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Mooi in beeld gebracht Willy vooral die bloemen pracht, en die foto "Er naast stond een oude toren, er groeide zelfs een boompje op".....is dat voor de foto er boven of de foto eronder  :lachen:

"The Ruins", is wel in Talisay City





LIVE ONCE - LIVE IT

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Mawibata

#3
Citaat van: Digos op vrijdag  8 mei 2009, 00:27:18

Mooi in beeld gebracht Willy vooral die bloemen pracht, en die foto "Er naast stond een oude toren, er groeide zelfs een boompje op".....is dat voor de foto er boven of de foto eronder  :lachen:

De beschrijvingen zijn, tenzij anders wordt aangegeven, steeds voor de foto er onder.  :bolo:


Citaat van: Digos op vrijdag  8 mei 2009, 00:27:18

"The Ruins", is wel in Talisay City


Bedankt, heb het aangepast.   :thumb:

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Baliw-katok


Mawibata

#5
2  De vismarkt : Talisay



Tito heeft een stand naast de sari-sari van Mihmi's tante.







's Middags zijn er warme maaltijden te koop, 's avonds, als de mensen terug van het werk komen, verkoop hij vis.
Hun zaak is goed gelegen, aan de ingang van de zone met bamboe huisjes. Iedereen moet er langs.
De vis koopt hij vers op de markt in Talisay
.
Ik werd gevraagd eens mee te gaan, en zo geschiedde.
Ik nam plaats in de laadbak van onze RUStCO, en kon zo over de bestuurderscabine alles goed overzien.






Ik voelde me net een generaal aan het hoofd van zijn troepen.
Wanneer we voorbij de lokale school reden had ik heel wat bekijks.






Plots ging het van de hoofdweg af, een kleine zijstraat in.
Allemaal zeggen ze goeiedag of steken hun hand op. Arm, maar vriendelijk, altijd goedlachs.






Hier bemerkte ik een vrouw die leurde met enkele heiligenbeelden.






De huisjes zagen er hier in elk geval wat beter uit dan de bamboo hutten















Voor ons lag de zee, rechts van ons de vuilnis.






Nog een beetje en we zijn er






Aan de plaatselijke sari§sari hongen wat bloemen die de zaak een beetje opfleurden.






Toen ik een foto wilde nemen van het dienstertje trachtte deze zich te verstoppen.
I am ugly zei ze. Ik vond van niet, maar ben dan ook geen expert in het beoordelen van vrouwen.






Na mijn antwoord kwam ze wat korter, en beoordeel zelf maar, ugly of niet.






Hier vlak naast stond een kraampje met frieten. Met ketchup en mayonaise nog wel.









Het waren lekkere frieten.






Het meisje dat mij zo lief aankijkt, draagt op haar T§Shirt  :  Sexy 4 you.  Zou oom visboer daar daags voordien hebben laten vallen dat ik zou langskomen ?  ?


Wat verderop trachtte een man aan de kost te komen met de verkoop van .
Dat de lekkernij werd klaargemaakt in een emmer van BOYSEN, kon de pret niet drukken.
Boysen is een merk van verf









De Barangay Police hield een oogje in het zeil, en ging ook rond om het parkinggeld te innen






Ook de PNP, de nationale Politie was van de partij. Lusten mss ook vis.
2195



Deze jongens lummelden maar wat rond, en trachten enkele centen te bekomen door de kopers te helpen dragen, en inladen.






Nu de markt zelf, alles was er goed georganiseerd.






Geduldig is men aan het wachten op de aankomst van de verse vis.

Lege flessen kan je hier te gelde maken, maar of je er rijk van zult worden?






Deze visboer had al zijn vingernagels bloedrood gelakt. ? Zijn tattoo ziet er daarentegen meer stoer uit.






Hele grote vissen worden in stukken verkocht.






Deze vissen hadden een heel scherpe snavel, om de vissen niet te beschadigen tijdens het transport, werd hun snavel onder hun navel gestoken, recht in de .  .  .  yak










Ook een kleine haai lag er ergens op tafel.






Toen de fiere man de vis showde, meende ik te zien dat het een vrouwtje betrof.






Vele mij onbekende vissoorten kwam ik hier tegen.in vieze bakken


















In dit kot werd het ijs bewaard en op maat gesneden voor de klanten






Deze man wilde absoluut op de foto.






Wanneer ik hier later terug kwam om enkele fotos uit te delen, kwam ik te weten dat het de lokale dorpsidioot betrof



Mawibata






Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Luckyluc


bananacreek

Misschien een beetje laat, maar een zeer mooie reeks van foto's :hoedjeaf:

benjamin75

#8
 :vl: Als nieuweling hier wil ik jou proficiat wensen met je prachtige albums hier !! nice!!

koy

Vis, vis en nog eens vis, lekker geroosterd of droog, wat een rijkdom in de Phills.
Ze eten het van 's morgens tot 's avonds en gelijk hebben ze, lekker en minder vet dan vlees.

knappe reportage,
Koy
leven en laten leven...