Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Serieus geluk gehad....

Gestart door Fonzie3300, woensdag 6 juni 2012, 14:12:49

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Dat jullie geen oog meer dicht doen kan ik me meer dan voorstellen.

Vreemd is het dat jullie hond niet heeft geblaft of zo   :confused2:
Je moet onderhand je hele huis onder stroom zetten en een wapen kopen om je veilig te voelen, en dat schrikt mij in ieder geval enorm af om daar permanent te wonen. Een wapen zou er bij mij in ieder geval niet in huis komen.

Digos vertelde eerder ook al eens dat hij blij was dat het elke dag weer ochtend was en dat hij nog leefde. Wat voor een leven heb je dan?

Fons, een camerasysteem kan ook helpen om af te schrikken. Duidelijke bordjes hangen en de camera's verdekt bevestigen. De opgeslagen beelden naar de politie brengen als bewijs. Maar in dat geval denk ik dan weer aan wraak van eventuele familieleden. Tja het is me wat daar.

Rich de Nederbelg.

Marinero

Hey Fonz, iedereen heeft nu allerlei adviezen natuurlijk...

Maar ik zou zeker weten voor dat wapen gaan! Met je militaire achtergrond moet het een alledaags ding voor je zijn en ik zou daar maar profijt van nemen.
Met de maatregelen die je nu getroffen hebt zal het vast niet weer gebeuren als je alert blijft.

Door jouw verhaal ga ik maar een paar van die hoteldeuralarmen kopen voor de komende maanden.. niet dat het veel helpt maar ach voor wat extra gemoedsrust.

innka3

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 juni 2012, 05:24:48
Citaat van: Digos op donderdag  7 juni 2012, 00:37:38

Wat creek aanhaalt met een alarminstallatie haalt ook niks uit.

De meter (stroomtoevoer) staat altijd buiten.....één draadje doorknippen en je zit in het donker en zonder je alarm.....

Guards van de subdivision???? daar heb ik ook men vragen bij.


Nee, dat klopt niet want er is een 12V accu backup en zodra er een brownout is of iemand knipt de draden door dan werkt het alsnog............... :jajaja: :jajaja:

de tijd staat ook niet stil,je hebt weinig draden of bach-up meer nodig. :hoedjeaf:

http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/alarmsystemen/1001627491-draadloos-gsm-alarm-systeem.html?return=&fta=eNpVT0FuwyAQ%2FAtScwZsE7PIX8gXImzAQcUBGZy4jfL3Aola9bSj3ZmdGQlHeEToAW2rO9%2Bki0hEILQBtLuBHFQckgcilAXhEnzbIKJRmSFCAiyWANdt0audhNuBcEJoJ9wXdJhxTMTnHaST6%2FJB8c37NY902WwUPlqgBztngxC2AR%2BCj2nySg89ZWyaS4YWUJCzRsJmswg5kFWvcB0F1Ixjww1r9maUk%2BqnCvqJUZPBSFWHj2Vj2oa1BXAsW12AVmNbyNxgTUghd5JWleTk2LO6UaavD7kyo%2Fon%2F%2BO8Vb9er4c1YM6afJAqnp2%2BzulSO9B84YAWuZ9Lr1xF1WK5jLwjcXrDGxISMDyezx8iKH7r&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1

gosternokke

Zo zou ik dus niet willen wonen achter meterhoog prikkeldraad.  En gelukkig is dat ook niet nodig hier in Palawan, sinds januari wonen we hier nu, geen fence, geen grills voor de ramen, en gewoon met de deur open slapen.  En ik hoop dat dit nog heel lang kan.  Als je altijd bang moet zijn dat men bij je binnen komt heb je geen leven meer.
O ja we hebben wel 1 hond die snachts op het terras voor het huis slaapt.

bananacreek

Citaat van: gosternokke op donderdag  7 juni 2012, 13:20:25
Zo zou ik dus niet willen wonen achter meterhoog prikkeldraad.  En gelukkig is dat ook niet nodig hier in Palawan, sinds januari wonen we hier nu, geen fence, geen grills voor de ramen, en gewoon met de deur open slapen.  En ik hoop dat dit nog heel lang kan.  Als je altijd bang moet zijn dat men bij je binnen komt heb je geen leven meer.
O ja we hebben wel 1 hond die snachts op het terras voor het huis slaapt.

Misschien in ver afgelegen gebieden op Palawan, maar zelfs hier in Dumaguete in de outer-barangays is dat levensgevaarlijk.
Natuurlijk met een aantal goede honden is het al heel anders (zolang ze maar lawaai kunnen maken)

bananacreek

Citaat van: innka3 op donderdag  7 juni 2012, 11:28:29
Citaat van: bananacreek op donderdag  7 juni 2012, 05:24:48
Citaat van: Digos op donderdag  7 juni 2012, 00:37:38

Wat creek aanhaalt met een alarminstallatie haalt ook niks uit.

De meter (stroomtoevoer) staat altijd buiten.....één draadje doorknippen en je zit in het donker en zonder je alarm.....

Guards van de subdivision???? daar heb ik ook men vragen bij.


Nee, dat klopt niet want er is een 12V accu backup en zodra er een brownout is of iemand knipt de draden door dan werkt het alsnog............... :jajaja: :jajaja:

de tijd staat ook niet stil,je hebt weinig draden of bach-up meer nodig. :hoedjeaf:

http://doe-het-zelf-verbouw.marktplaats.nl/alarmsystemen/1001627491-draadloos-gsm-alarm-systeem.html?return=&fta=eNpVT0FuwyAQ%2FAtScwZsE7PIX8gXImzAQcUBGZy4jfL3Aola9bSj3ZmdGQlHeEToAW2rO9%2Bki0hEILQBtLuBHFQckgcilAXhEnzbIKJRmSFCAiyWANdt0audhNuBcEJoJ9wXdJhxTMTnHaST6%2FJB8c37NY902WwUPlqgBztngxC2AR%2BCj2nySg89ZWyaS4YWUJCzRsJmswg5kFWvcB0F1Ixjww1r9maUk%2BqnCvqJUZPBSFWHj2Vj2oa1BXAsW12AVmNbyNxgTUghd5JWleTk2LO6UaavD7kyo%2Fon%2F%2BO8Vb9er4c1YM6afJAqnp2%2BzulSO9B84YAWuZ9Lr1xF1WK5jLwjcXrDGxISMDyezx8iKH7r&fta_ind=1&fs=1&thumb_click=1

CitaatSpecificaties:
Working Power: AC=100~230V DC=1A / 12V
[/color]

Je hebt er toch een power source voor nodig

Dat bij mij zijn ook sensors die werken met beide "INFRA-RED en MICRO-WAVES" detection, maar een power source heb je altijd nodig.




Cosyns Guy

Is zo maar een idee,maar wat als men een spijkermat voor het raam zou leggen.
Komen ze binnen trappen ze in die spijkers en er mee lachen zullen ze zeker niet kunnen.Of als ex militair zijnde kun je misschien wat boobytraps bedenken,als ze eventueel binnen geraken.
Maar je hebt kinderen dat bemoeilijkt de zaak natuurlijk.

Fonzie3300

Citaat van: gosternokke op donderdag  7 juni 2012, 13:20:25
Zo zou ik dus niet willen wonen achter meterhoog prikkeldraad.  En gelukkig is dat ook niet nodig hier in Palawan, sinds januari wonen we hier nu, geen fence, geen grills voor de ramen, en gewoon met de deur open slapen.  En ik hoop dat dit nog heel lang kan.  Als je altijd bang moet zijn dat men bij je binnen komt heb je geen leven meer.
O ja we hebben wel 1 hond die snachts op het terras voor het huis slaapt.


Ik hoop ook voor jou dat je nog heel lang zo kan doorgaan, maar wees toch maar voorzichtig en maak je niet teveel illusies. Vroeg of laat denkt 1 of andere Filipino toch: "die witneus heeft sowieso meer dan ik, laten we maar eens gaan kijken wat er te rapen valt."  En dan hoeven ze niet eens een raam uit te halen om tot naast jou bed te geraken en je kan het niet eens een inbraak noemen want je deur staat open.

Ik dacht ook dat ik 100% veilig was hier. Ik leef in 1 van de best beveiligde villages van Cebu City en toch staan ze 's nachts naast je bed. Waarom kon dat... omdat ik net als jij dacht dat ik veilig was en daarom niks deed aan de dingen waarvan ik goed wist dat ze een veiligheidsrisico inhielden. Gelukkig kan ik het nog navertellen..

Ben ik bang voor de rest van mijn leven nu? Absoluut niet, ik voel me 10x veiliger dan voordien. Mijn huis geen makkelijk doelwit meer en mijn gezin is beschermd.  Prikkeldraad.. ja, ik leef achter prikkeldraad nu maar dat stoort me absoluut niet. Dit is nu eenmaal de realiteit hier in het overbevolkte Cebu City, je moet als buitenlander aan je veiligheid denken en doe je dat niet dan betaal je daar vroeg of laat voor... simpel.

Fons

vvjoris

Citaat van: Fonzie3300 op vrijdag  8 juni 2012, 03:34:11
Citaat van: gosternokke op donderdag  7 juni 2012, 13:20:25
Zo zou ik dus niet willen wonen achter meterhoog prikkeldraad.  En gelukkig is dat ook niet nodig hier in Palawan, sinds januari wonen we hier nu, geen fence, geen grills voor de ramen, en gewoon met de deur open slapen.  En ik hoop dat dit nog heel lang kan.  Als je altijd bang moet zijn dat men bij je binnen komt heb je geen leven meer.
O ja we hebben wel 1 hond die snachts op het terras voor het huis slaapt.
Ik dacht ook dat ik 100% veilig was hier. Ik leef in 1 van de best beveiligde villages van Cebu City en toch staan ze 's nachts naast je bed. Waarom kon dat... omdat ik net als jij dacht dat
Ik heb me altijd al veilig gevoeld in Cebu, vond al die security guards eigenlijk wat overdreven, maar nu blijkt dat die eigenlijk hun werk niet doen, dat het allemaal maar 'faire semblant'('magpanggap' in Tagalog, geloof ik) is? Als je dan in 1 van de best beveiligde villages van Cebu City woont en het nog niet veilig is, wat moet je dan doen? Met de andere foreigners uit de buurt zelf security organiseren? Zelf een wapen in huis halen, en als de inbrekers komen hun kop eraf blazen....ik vrees dat er dan wat problemen komen als de Filippijnse politie komt....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Bij de subdivisions zijn er meestal guards aan de ingangen en soms zijn er ook roving guards, dat wil zeggen guards die patrouilleren. Maar veel moet je je daarvan niet voorstellen.  De subsidivions zijn meestal groot en het is makkelijk om over een muur te klimmen zonder dat iemand dat ziet. Een buitenlander mag geen wapen hebben of gebruiken, doe je dat wel dan loop je het risico te worden vervolgd. Waar ik zelf aan heb gedacht, dat is zo'n harpoen die duikers gebruiken, legaal, geruisloos en effectief. :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn