Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Serieus geluk gehad....

Gestart door Fonzie3300, woensdag 6 juni 2012, 14:12:49

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Ik begrijp de schakeling, maar dat wordt dan wel een hele draderige boel als je meerdere buitendeuren en ramen hebt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Ben geen techneut, maar wordt idd. spaghetti. Beter een draadloos systeem. Heb ik, maar helaas is de cpu naar de filistijnen gegaan en in de  :smiley-philippines: bij navraag als antwoord gekregen: NOT AVAILABLE.

basics

#52
Citaat van: Kano op maandag 26 november 2012, 10:02:08
Ik begrijp de schakeling, maar dat wordt dan wel een hele draderige boel als je meerdere buitendeuren en ramen hebt.


niet als je de hele schakeling bij elkaar houd en enkel met 2 draden van schakelaar C rond het huis gaat als je meerde schakelaars wilt plaatsen.
dit kan gewoon door alle schakelaars parralel over elkaar te zetten.
DIT MAG MET TELEFOON DRAAD je weet wel zo n kabeltje met 5 of 6 draadjes in van 0.5 mm
deze schakeling werkt OOK met detector enkel de + en - naar de detector zodat die spanning krijgd deze werken standaard op 12volt en de schakelaar C over de "NO" normaal open schakeling van de detector.

als je de detector open doet zie je ook NO C en NC staan .
normaal gezien ga je dit 2X zien een ervan is de schakelaar in de detector voor mocht je deze open maken om hem als inbreker te overbruggen.
dit kan je herkennen omdat ze net naast een mini schakelaar staan.
de andere die dient voor het alarm systeem zelf.

en verder een klem met + en - op dit is voor de 12volt



in dit geval word de normaal closed gebruikt voor t geval je de kabel door knipt.
als je wil kan ik het schema aanpassen mocht je geen normaal open NO hebben op u detector.


groetjes

Kano

Maar voor grote ramen zul je toch diverse draden moeten spannen?? En wat als ze met een snoertje met twee crocodilklemmen  de draad overbruggen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

basics

Citaat van: Kano op maandag 26 november 2012, 12:05:06
Maar voor grote ramen zul je toch diverse draden moeten spannen?? En wat als ze met een snoertje met twee crocodilklemmen  de draad overbruggen?

wat als ze eigenlijk Mision inpossible mensen zijn of navy seals ????
je vroeg een makkelijk schematje ..wel dat heb ik gegeven he
wil je een ondoordringbaar fort dat moet je gaan winkelen naar een nieuwe centrale he :D :lachen:


ten eerste moeten ze al eerst weten DAT je een alarm hebt.
ten tweede tegen dat ze merken dat daar een visdraad is staat het alarm al lang lawaai te maken want de marge is 3mm

de draad hang je gewoon dubbel één op 50 cm en één op 1meter dan ga deze zeker getriggerd worden want das manhoogte.

;) groetjes

Cosyns Guy

Citaat van: Kano op maandag 26 november 2012, 12:05:06
Maar voor grote ramen zul je toch diverse draden moeten spannen?? En wat als ze met een snoertje met twee crocodilklemmen  de draad overbruggen?

Wat als men nu eens een metalen geraamte voor  de ramen plaatst en vastgeschroefd in de muur met bouten met platte ronde kop aan de buitenzijde ?
Voor de voor en achterdeur kan men een metalen hek plaatsen met een met een kwaliteits slot,is misschien een kostelijke zaak maar zal de inbrekers een hoop werk kosten om binnen te geraken,niet te spreken van het lawaai.Een eletrisch alarm is goed en wel maar het houd de dieven NIET buiten,enkel een
hoop lawaai  wat nog geen garantie is dat ze ook daadwerkelijk gaan lopen.

basics

wist je da je een alarm centrale gewoon kan maken met relais en met 1 tijdrelais.
het aantal relais hangt dan gewoon af van het aantal detectoren of C schakelaars da je rond hangt.
het tijdrelais dient om het alarm te vertragen zodat de relais naar positie On kunnen klikken zonder dat deze lawaai maakt.
een centrale kan je echt makkelijk zelf maken.
tegenwoordig zijn deze zo complex omdat ze allemaal franjes hebben zoals...dialer om naar een dispatching te bellen en te zeggen dat u alarm afgaat enzo
en nog al van die junk da je niet nodig hebd.
en een code klavier om hem uit te leggen kan je kopen voor 20 euro maar dit kan je beter met een sleutel contact doen vind ik persoonlijk.

groetjes

basics

Citaat van: Cosyns Guy op maandag 26 november 2012, 12:16:25
Citaat van: Kano op maandag 26 november 2012, 12:05:06
Maar voor grote ramen zul je toch diverse draden moeten spannen?? En wat als ze met een snoertje met twee crocodilklemmen  de draad overbruggen?

Wat als men nu eens een metalen geraamte voor  de ramen plaatst en vastgeschroefd in de muur met bouten met platte ronde kop aan de buitenzijde ?
Voor de voor en achterdeur kan men een metalen hek plaatsen met een met een kwaliteits slot,is misschien een kostelijke zaak maar zal de inbrekers een hoop werk kosten om binnen te geraken,niet te spreken van het lawaai.Een eletrisch alarm is goed en wel maar het houd de dieven NIET buiten,enkel een
hoop lawaai  wat nog geen garantie is dat ze ook daadwerkelijk gaan lopen.


HEEL CORRECT  !!!
maar ze moeten wel toestemming van de huisbaas hebben hiervoor.

Lenn


boomerang

Ons alarmsysteem bestaat uit draadloze honden. Bij het minste of geringste gaat het alarm repeterend af..............
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"