cadeau geven aan ouders bruid bij huwelijksfeest

Gestart door PHwaarde, maandag 27 augustus 2012, 05:57:56

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Citaat van: Kano op dinsdag 11 september 2012, 13:38:35
Klopt. Men wilde de prijs niet verhogen, dus hebben ze de golfplaten maar wat dunner gemaakt. Filipijnse logica weer. In maart van dit jaar heb ik voor 1 plaat van deze dunne GI roofing (26 x 8 )  P 190 betaald. Als je er direct rustconverter opsmeert en daarna primer en dakverf dan gaat het wel redelijke tijd mee.

Ja, nu Gauge 27 en voordien #26 en daar kon je goed op lopen (zolang je op de spanten stapt) en nu is het allemaal rotzooi tenzij je de prepainted dure platen gebruikt zoals deze:



PHwaarde

Hoeveel kosten dakpanprofielplaten dan ongeveer? Kennen ze eigenlijk ook gebakken dakpannen?

Kano

De prijzen van de dakpanprofielplaten verschillen nogal, afhankelijk van merk, vorm, kleur en dikte (0,4 0,5 en 0,6 mm).
Ik dacht dat dakpanprofielplaten 0,4 mm zoiets als P300 per m2 kosten.
Er zijn ook al dan niet geglazuurde dakpannen te koop, maar deze zijn duur.
Denk er aan dat de dakopbouw geschikt moet zijn voor een zwaarder dak.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Citaat van: Kano op dinsdag 11 september 2012, 13:38:35
Klopt. Men wilde de prijs niet verhogen, dus hebben ze de golfplaten maar wat dunner gemaakt. Filipijnse logica weer. In maart van dit jaar heb ik voor 1 plaat van deze dunne GI roofing (26 x 8 )  P 190 betaald. Als je er direct rustconverter opsmeert en daarna primer en dakverf dan gaat het wel redelijke tijd mee.
Ik veronderstel dat je meer als 1 plaat hebt gekocht. Hoeveel was je totaal kwijt aan de rustconverter, primer en dakverf en eventueel nog arbeidsloon om die 3 lagen aan te brengen? Is totaal prijs plaat + 3 lagen + arbeidsloon uiteindelijk dan niet duurder dan een betere kwaliteit plaat zit ik me af te vragen.

her

Mijn verloofde zegt dat het de traditie is om een varken aan t spit te doen voor degenen die niet in de gelegenheid om op de bruiloft te komen. Voornamelijk opa en oma volgens mij.

Cosyns Guy

Idem in mijn geval.Niet iedereen kon komen dus hebben ze nij mijn vrouw thuis een varken aan het spit gedaan maar ze hebben het mij wel netjes gevraagd of ik het varken wou betalen,dus geen achterbaks gedoe.

PHwaarde


ganda


Filipijnse ouders: Liefje, je bent nu al een jaar gehuwd. Het wordt tijd dat je man de bruidsschat betaalt.
Zij: Maar hij geeft dit toch maandelijks beetje bij beetje.
Filipijnse ouders: Ja, maar hij is wel in één keer met jou getrouwd...



ganda

Citaat van: erikjohan op donderdag 11 oktober 2012, 20:09:13
:applaus: :lachen: :jajaja:

Right Ganda

Wat ik met dit grapje wou zeggen is dat het voor sommigen nooit genoeg is. Hou royaler je bent hoe inhalerig ze kunnen worden. Mijn advies: wees matig met geschenken of financiële steun.