cadeau geven aan ouders bruid bij huwelijksfeest

Gestart door PHwaarde, maandag 27 augustus 2012, 05:57:56

Vorige topic - Volgende topic

PHwaarde

Mijn vriendin geeft aan dat het op de Filipijnen traditie is om een cadeau aan de schoonouders te geven bij je eigen huwelijksfeest. Er mag zelf bepaald worden wat het cadeau zal zijn. Daar ik niet bekend ben met de gewoontes aldaar, kan wellicht het forum uitkomst bieden wat gebruikelijk is.

yepyep

Ik ken deze traditie niet..

Ik heb officieel de hand gevraagd, maar dat is een ander verhaal.

Luke

Citaat van: PHwaarde op maandag 27 augustus 2012, 05:57:56
Mijn vriendin geeft aan dat het op de Filipijnen traditie is om een cadeau aan de schoonouders te geven bij je eigen huwelijksfeest. Er mag zelf bepaald worden wat het cadeau zal zijn. Daar ik niet bekend ben met de gewoontes aldaar, kan wellicht het forum uitkomst bieden wat gebruikelijk is.

Denk dat je toch een serieus moet gaan nadenken over je toekomstige ega...  :floet:

Pjottr

Dit was een traditie in de tijd dat de Filipijnen nog bewoond werden door de oorspronkelijke Filipino's (de Ita of Negrito's) Over de oudste geschiedenis van de Filippijnen is niet veel bekend, maar algemeen wordt aangenomen dat de negrito's de eerste bewoners van de Filippijnen zijn geweest. De voorouders van deze kleine donkere mensen zijn vermoedelijk tienduizenden jaren geleden via landbruggen vanuit Zuidoost-Azie naar de Filippijnen getrokken. De oudste fossiele mensenresten dateren van zo'n 30.000 jaar geleden, stenen voorwerpen dateren echter al van 150.000 jaar geleden.
Dus jouw vriendin heeft dan wel een heel lange traditie
Mijn vrouw vertelt mij dat het al heel lang geen gebruik meer is en dan heb ik het over de pre koloniale periode.vanaf 1521 toen de Portugese ontdekkingsreiziger Fernão Magalhães de Philippines bereikte op 16 maart 1521.
Kort gezegd het is een beetje onzin.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Citaat van: Luke op maandag 27 augustus 2012, 06:41:41
Citaat van: PHwaarde op maandag 27 augustus 2012, 05:57:56
Mijn vriendin geeft aan dat het op de Filipijnen traditie is om een cadeau aan de schoonouders te geven bij je eigen huwelijksfeest. Er mag zelf bepaald worden wat het cadeau zal zijn. Daar ik niet bekend ben met de gewoontes aldaar, kan wellicht het forum uitkomst bieden wat gebruikelijk is.

Denk dat je toch een serieus moet gaan nadenken over je toekomstige ega...  :floet:


HOUSE & LOT............... :lachen: :lachen:


Rich

Rich de Nederbelg.

Phille

Citaat van: PHwaarde op maandag 27 augustus 2012, 05:57:56
Mijn vriendin geeft aan dat het op de Filipijnen traditie is om een cadeau aan de schoonouders te geven bij je eigen huwelijksfeest. Er mag zelf bepaald worden wat het cadeau zal zijn. Daar ik niet bekend ben met de gewoontes aldaar, kan wellicht het forum uitkomst bieden wat gebruikelijk is.


Ik heb het even gevraagd aan mijn vrouw en haar eerste vraag was, is ze een moslim; indien niet dan is dit geen gebruik in de Phils.

Als ze dit al doet 'voor' het huwelijk, denk dan maar even na over wat er gaat gebeuren 'na' het huwelijk.

Bezin eer ge begint is hier meer dan ooit van toepassing  :jajaja:

Veel succes!




Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

innka3

Citaat van: Phille op maandag 27 augustus 2012, 10:30:46

Bezin eer ge begint is hier meer dan ooit van toepassing  :jajaja:

enige en goede antwoord .   :congratualtionsis0: :thumb: :thumb:

Rich

Alle gekheid op een stokje, maar voordat velen zich weeral bestolen gaan voelen toch even het volgende over traditie en cultuur in de Filippijnen. Vooralleer een oordeel te vellen toch beter om zich even te verdiepen in de traditie en de cultuur van het land  :jajaja:

Volgens mijn vrouw is het wel degelijk de gewoonte en traditie dat men de schoonouders "iets" geeft. Maar het is geenzins een verplichting en hangt ook allemaal af van het budget.

Tegenwoordig is het ook minder gebruikelijk, maar bij diverse "stammen" en nakomelingen van deze stammen is het nog regelmatig gebruikelijk om bijvoorbeeld geld, voeding, kleding of dergelijke te kopen als gift aan de familie. Ook bestaat er een soort van ruil van gifts. Het is vandaag de dag nog steeds gebruikelijk dat er bij bepaalde stammen en gelegenheden zoals bijvoorbeeld een wedding, dat er een varken, of caribou of ander vee wordt gegeven. Bij rijkere families bestaat het gebruik nog steeds dat er juwelen of dergelijk worden gegeven, of dat men het huis van de schoonouders helpt op te knappen. Maar elke gift of hulp wordt gewaardeerd.

Het is volgens mijn vrouw heden ten dagen minder gebruikelijk, maar hangt veel af van waar men afkomstig is.

http://www.chicanillasweddings.com/2012/06/pamamanhikan-a-filipino-wedding-tradition/




Rich de Nederbelg.