ik zou graag een fillipijnse vrouw leren kennen.

Gestart door basics, zaterdag 8 september 2012, 01:19:14

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer1975

Haha juist ja Creek,enkel de benen zat er nog zo'n stuk in de midden zodoende dat beide benen apart gemasseerd worden.Enneuuhh ik vroeg haar niet hoor om koffie te drinken,denk dat mijn asawa nog steeds in tampo modus zou verkeren moest ik dit doen  :lachen:

Basics,gewoon even ticketje boeken,via tripadvisor eens goed uitkijken naar leuke hotelletjes en dan gewoon genieten en van het hotel uit of resort uit de dames ontmoeten die je hebt leren kennen via chat.Zoals eerder al gezegd best afspreken in publieke plaatsen zoals malls.

Laat je niet te snel verleiden door de eerste de beste,volg je buikgevoel en niet het gevoel van enkele cm's lager  :lachen:

Degene die meteen met je naar bed willen zijn niet echt degene die je wil houden.Vergeet niet dat er veel armoede is en dat een witneus voor velen een ticketje is om weg te raken uit de armoede.Er zijn voldoende eerlijke en deugedelijke dames te vinden ook,maar die zijn natuurlijk wat moeilijker te vinden,die gaan immers niet op straat en in malls rondhangen om witneuzen aan te klampen.

Hou afstand van straatkinderen,voor je't weet ben je kaalgeplukt door de kleine handjes,zeker als ze in groep je benaderen.

yepyep

Je hoeft niet perse per eiland te gaan zoeken, maar persoonlijk vind ik vrouwen van het zuiden mooier. De kans is ook groter dat ze wat minder bekend zijn met het buitenland en minder goed Engels spreken. Dat kan de relatie op bepaalde vlakken wat moeilijker maken. Hou er sowieso rekening mee dat het hebben van een relatie met een Filippijnse (of Aziatische in zijn algemeenheid) veel cultuurverschillen met zich meebrengt waar je weinig van zal begrijpen in het begin. Ik lach ook nog steeds om de vreemde gewoonten na 12 jaar.

Maar je kan net zo goed in Metro Manila (dus ook de randgemeenten Makati, Global City, Ortigas) eens gaan bezoeken en daar op zoek gaan naar een dame die bijvoorbeeld in een call center werkt. Die zijn misschien wat meer verwesterd, wat het wat makkelijker maakt voor jou. Pas op voor de professionele buitenland dames.


bertalert

"Ik ben twee keer alleen naar daar gereisd (Cebu City) en heb daar geen noemenswaardige problemen door ondervonden. Een anekdote is wel dat toen ik de eerste dag in Robinson Mall binnenstapte, ik vrijwel onmiddellijk werd aangesproken door een aantrekkelijke jonge dame die vroeg of ik alleen was en of we dan de dag samen konden doorbrengen"

Tja in de Robinson in Cebu (die aan Osmena Fuente) zie je ze zo zitten. Dat zijn wel degelijk pros hoor...
Als ze zonder aanwijsbare reden op je toestappen en zomaar uit het wilde weg voorstellen met je op stap te gaan... :denk:
Ik weet hoe laat het dan is... :benweg:

Ik zou gewoon aanraden het land wat rond te reizen en te gaan naar plekken die je interesseren, eventueel enkele internetcontacten opbouwen alvorens je naar daar gaat en dan afspreken. Als het er echt om gaat iemand voor de rest van je leven te vinden loont een trage aanpak...

Dirk68

Citaat van: bertalert op zondag  9 september 2012, 05:06:45
Tja in de Robinson in Cebu (die aan Osmena Fuente) zie je ze zo zitten. Dat zijn wel degelijk pros hoor...
Als ze zonder aanwijsbare reden op je toestappen en zomaar uit het wilde weg voorstellen met je op stap te gaan... :denk:
Ik weet hoe laat het dan is... :benweg:

Het begon met: "Can you tell me what time it is?" vervolgens "What's your name?" ... "I am Samantha" en uiteindelijk "Are you alone here?" ... "I am alone too, maybe we can spend our time together". Zonder twijfel een goed ingestudeerd nummertje!

kristof19

Citaat van: basics op zaterdag  8 september 2012, 01:19:14
hey.
even mezelf voorstellen.
Ik ben peter ...34 jaartjes oud.
geboren en getogen te gent oost vlaanderen belgie.
vast werk ja ;)
vrij sportief en heb ook redelijk wat hobby s.

Na verschillende relatie s die op de klippen zijn gelopen door de mentaliteit van de vrouwen hier in belgie zou ik graag een Filipijnse vrouw willen leren kennen.
De reden hiervoor...ik ken een paar koppels omgeving brugge waarvan man belgisch en vrouw fillipijns is en ze zijn al heel lang samen maar toch druipt de liefde voor elkaar er nog altijd af.
ik moet zeggen dat ik meer liefde zie tussen hen dan dat ik ooit hier met een koppel belgen heb gezien... ,
hier toch wel wat jaloers van heb ik voor mezelf voorgenomen toch ook mn geluk en toekomst te willen delen met een Filipijnse vrouw.
daardoor ben ik alle informatie gaan vergaren wat ik kon vinden over de Filipijnen en mn eerste reis naar daar zou ik willen plannen volgend jaar ,
maar veel factoren staan nog niet vast daar ik hier nog veel te weinig wetenschap over heb.

hier omtrent heb ik heel veel vragen want ik ben een totale leek  :lachen:
Ik ben ingeschreven op Asia dating (betalend member) en praat (soms met cam op een deftige manier) al met wat vrouwen van daar maar ik weet niet of het verstandig is...tips ?
(qua financiën geen zorgen daar ben ik heel wijselijk mee :)

voor mensen die zin hebben om te antwoorden hoe meer info hoe beter.
als er mensen algemene tips willen geven aub hou u niet in !!
vragen hier omtrent..

1 welk eiland zou best zijn om iemand te leren kennen waarbij ik misschien iets meer zekerheid heb dat ze niet enkel op geld uitzijn ? (als dat al bestaat)
2 Is alleen reizen naar daar volledig af te raden ?
3 zijn daar wat belgen of Nederlanders waar ik goede dag kan gaan tegen zeggen..evenuteel een bar of cafe of plaats waar veel belgen of nederlanders zitten ?

ik heb nog zoveel vragen maar ik kom er niet altijd op.
ik zou zeggen...als JIJ in mijn plaats was (mensen met ervaring van de Filipijnen) hoe zou jij dit aan boord leggen.

ik hoop hier veel  :ontopic: antwoorden op te krijgen :D
groetjes en dank bij voorbaat.



Hallo Peter,  :welcome:

De eerste maal ben ik alleen naar Cebu getrokken voor een vakantie van 3 weken (januari 2010). Na enkele dagen daar, heb ik een meid leren kennen in een plaatselijke sari-sari shop (filipijnse lokale convenience store) en heb ik met haar een deel van mijn vakantie besteed. Leuke tijd gehad maar bleek tijdverlies omdat de dame niet voldeed aan wat ik zocht en er weinig vertrouwen was van mijn kant. Belangrijkste voorwaarde voor een lange afstandsrelatie is vertrouwen.

Nu heb ik mijn vriendin (nu meer dan 2 jaar samen) leren kennen via internet.
Ik heb via een site wel met honderden Filipijnse vrouwen bericht en daarna gechat via yahoo. Met sommige had ik al gedaan na 2 minuten, sommigen na een dag en dan weer anderen waar ik regelmatig mee chatte. Alle soorten kwam je tegen: bloedmooie, bloedgeile, timide, golddiggers, bargirls, camgirls, gewone meiden .....
Wanneer ik ook maar het volgende zinnetje hoorde: "can i ask you something sir - can you help me here because ..... blablablabla ........" werden ze onmiddellijk geblokkeerd. (of course you can ask hon en ondertussen de "report as spam" and "block this person" knop induwen)
Sommigen vroegen niks en hadden blijkbaar voldoende middelen voor zichzelf maar waren onuitstaanbaar. Ooit eens met een bloedmooie (arghhhh) meid gepraat die zich zo van haar schoonheid bewust was dat er niks anders uitkwam dan: "you will see if we walk in the mall, all the guys will look at me and you will see that somethimes the wifes or girlfriends will hit them because they look too much at me", "Everywhere i go its like that" pffffffffffffff .......... :daag:
Een zestal maanden later heb ik voor de 2 de keer naar de Filippijnen getrokken en had ik mijn keuze gemaakt van de dame die ik wilde ontmoeten. Ik had met deze dame een tweetal maanden voor mijn reis gechat. Ze had vast werk, bleek betrouwbaar (in zoverre ik dit toen kon nagaan), vroeg nooit geld of iets anders .... en ik besloot om deze dame te ontmoeten. Ik ben dus nog altijd samen met haar en het vertrouwen is bij mij 100%.
De dame in questie was niet de mooiste, niet de leukste, niet de rijkste maar ik had het meeste vertrouwen in deze dame en het voelde het best aan.
Ik heb bij mijn keuze het bloed naar mijn hersenpan laten stromen i.p.v. naar mijn K*oten ...

Wat betreft u vragen zou ik het volgende doen:

1. er is geen bepaald eiland waar de meiden meer betrouwbaar zijn als de anderen. Wel zou ik bepaalde plaatsen vermijden als u op zoek bent naar een vaste vriendin (vb. angeles city - bars in het algemeen)
2. Ikzelf ben ook de eerste keer alleen naar de Filippijnen gegaan en geen noemenswaardige problemen ondervonden. (wel zelf een beetje aanpassen aan een andere cultuur en andere gewoontes)
3. Op de meer toeristische plaatsen ( zoals vb. Bohol en Borocay) zal u heel veel buitenlanders tegenkomen waar u een praatje mee kan maken als u daar behoefte aan hebt
Let wel op: hoe meer toeristisch de plaats is,  hoe meer golddiggers en andere zooi zal aanwezig zijn. Ze weten ook dat ze bij de witneuzen moeten zijn om geld af te troggelen. De eerste keer toen ik op Mactan - Cebu aankwam had ik het eerste anderhalf uur een filipino aan mijn been die mij van alles wou aansmeren. Ik ben er pas vanaf geraakt toen ik in een internetcafe ben binnengegaan om wat te gaan internetten. Na een half uur was hij het ook beu geworden. Later ben ik hem nog tegengekomen in gezelschap van een koreaans koppel  :thumb:
In cebu begint de oplichterij eigenlijk al vanaf u in de taxi stapt: meter kapot, Mactan is very far away from the city, i will not have customers when i return - 200pesos plus, additional for high gasoline prices, etc..... Iedere keer hetzelfde liedje als u in de taxi stapt.
In Mindanao (Cagayan de Oro) ondervind ik veel minder problemen op dat gebied. Eens buiten de luchthaven wordt er nooit in de taxi iets bijgevraagd. De meter wordt altijd (zonder vragen) aangezet en nooit problemen ondervonden.
Probeer uit te vissen wat de gangbare prijzen zijn en hou u daaraan.

Groetjes en veel leesplezier op het forum






vvjoris

Ik kan het meeste beamen van wat hierboven staat behalve wat taxi's in Cebu al dan niet van of naar Mactan Airport betreft. In 2008 reden de taxi's ook aan een prijs volgens 'tête du client', maar nu zijn ze allemaal 'metered'. Ik heb 30 - 40 keer een taxi genomen afgelopen juli en augustus, en telkens was het de correcte prijs. Airport - Cebu City zal 200 - 250 pesos zijn, afhankelijk waar je juist moet zijn. Als je dan 10 - 20 pesos 'tipt' zijn de meeste al tevreden. Als je aan hotel of bijvoorbeeld aan SM een taxi neemt krijg je van de guard een 'papiertje' met een telefoonnummer op en het nummer van de taxi. Als die iets 'verkeerd' doet, kan je dan bellen, en de chauffeur krijgt problemen....

Wat betreft het leren kennen van je vriendin, voor een soort van definitieve beslissing genomenn wordt, lijkt het me best 3 keer te gaan: 3 weken + 3 weken + de derde keer langer dan 3 weken (in mijn geval waren het er 7) Eers zie je dan als het 'klikt', dan zie je of het 'echte liefde' wordt, en pas in de laatste langere periode leer je ze echt kennen. Door het cultuurverschil, het engels beiden niet als native language te hebben, en omdat je een verschillend geslacht hebt, zal je conflicten moeilijk kunnen vermijden. Maar als je die kan oplossen zit het goed....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kristof19

Citaat van: vvjoris op zondag  9 september 2012, 11:14:51
Ik kan het meeste beamen van wat hierboven staat behalve wat taxi's in Cebu al dan niet van of naar Mactan Airport betreft. In 2008 reden de taxi's ook aan een prijs volgens 'tête du client', maar nu zijn ze allemaal 'metered'. Ik heb 30 - 40 keer een taxi genomen afgelopen juli en augustus, en telkens was het de correcte prijs. Airport - Cebu City zal 200 - 250 pesos zijn, afhankelijk waar je juist moet zijn. Als je dan 10 - 20 pesos 'tipt' zijn de meeste al tevreden. Als je aan hotel of bijvoorbeeld aan SM een taxi neemt krijg je van de guard een 'papiertje' met een telefoonnummer op en het nummer van de taxi. Als die iets 'verkeerd' doet, kan je dan bellen, en de chauffeur krijgt problemen....


Wel dat is mijn persoonlijke ervaring (2x in cebu geweest). Vanaf Mactan airport (metered taxi) had ik ook mijn papiertje met een telefoonnummer op die ik kon bellen, maar toch probeerden ze iedere keer (lees iedere keer) en moest ik dan dreigen om dat nummer te bellen.
Het hangt er ook vanaf van welke plaats u de taxi nam. Over het algemeen had ik slechte ervaringen met taxi's in cebu.
Als je 10-20 pesos tipt zijn de meeste al tevreden. Wel ikzelf zal wel bepalen als ik een tip wil geven of niet. Dit moet mij niet opgedrongen worden of gesuggereerd worden (gebeurde veel of meestal tijdens taxiritten die ik genomen had)
Wanneer u op sommige plaatsen een taxi moest nemen (vb. cebu-pier) kunt u al op voorhand problemen verwachten en kunt u gedwongen een meerprijs betalen.

In cagayan de oro echter heb ik dus nooit problemen met taxi's (reeds 6x geweest). Enkel van en naar de luchthaven zijn er wat moeilijkheden maar kan ik toch met een metered taxi naar mijn bestemming.

Nogmaals, als ik een taxichauffeur wil tippen, zal ik dit wel zelf bepalen!!!!!!!

vvjoris

Citaat van: kristof19 op zondag  9 september 2012, 11:48:23

Nogmaals, als ik een taxichauffeur wil tippen, zal ik dit wel zelf bepalen!!!!!!!


Uiteraard bepaal je dat zelf, maar 20 pesos is nog geen halve euro, en een rit airport - Cebu City is ongeveer 5 euro .... In  :belgiesmiley: betaal je voor dezelfde afstand 25 euro ... Als je ervan uitgaat dat 'het leven' in  :belgiesmiley: 3 maal duurder is dan in de  :smiley-philippines:, dan is de taxi ginder zonder meer goedkoop, en ga ik dus echt niet zien op die 20 pesos ...

Toch komiek dat ik nergens in Cebu problemen had met 'bedelende' of 'op fooi aandringende' taxichauffeurs. Geen enkele keer, dus, nu in 2012 ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

kristof19

Citaat van: vvjoris op zondag  9 september 2012, 17:36:49
Citaat van: kristof19 op zondag  9 september 2012, 11:48:23




Toch komiek dat ik nergens in Cebu problemen had met 'bedelende' of 'op fooi aandringende' taxichauffeurs. Geen enkele keer, dus, nu in 2012 ....

Inderdaad, dat vind ik ook heel eigenaardig. :agreed:

vvjoris

Citaat van: kristof19 op zondag  9 september 2012, 17:41:08
Citaat van: vvjoris op zondag  9 september 2012, 17:36:49
Citaat van: kristof19 op zondag  9 september 2012, 11:48:23




Toch komiek dat ik nergens in Cebu problemen had met 'bedelende' of 'op fooi aandringende' taxichauffeurs. Geen enkele keer, dus, nu in 2012 ....

Inderdaad, dat vind ik ook heel eigenaardig. :agreed:

Misschien zie ik er een 'arme' foreigner uit .....  :lachen: :lachen: :lachen:

Nochtans moet ik er van Janice altijd clean en neat uitzien .... en ik gehoorzaam  :hoedjeaf:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.