Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld overbrengen naar de filipijnen

Gestart door Raventje, donderdag 13 september 2012, 12:32:43

Vorige topic - Volgende topic

Raventje

Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 03:11:10
1. alleszins een bankrekening houden in  :belgiesmiley:
2. als je sociale zekerheid wil blijven genieten, ga je zeker je adres in de  :smiley-philippines: aan de  :belgiesmiley: moeten doorgeven
3. zie ook DSOZ (www.expatplus.be) ivm sociale zekerheid
4. het is 10,000 USD, als je meer bij hebt riskeer je problemen ter plaatse
5. je kan 1000 posts plaatsen, uren zoeken op internet, alel banken contacteren om zo goedkoop mogelijk een groot bedrag naar jezelf in  :smiley-philippines: over te maken, maar je kan voor een relatief redelijk bedrag al heel wat ginder krijgen: je neemt 10,000 USD cash mee, je neemt enkele prepaid credit cards mee, waar je op elke kaart zo'n 5,000 eur kan zetten, je stuurt naar jezelf 9,000 eur, een keer met coinstar, een keer met moneytrans en een keer met LCC, en één keer in jouw naam, en bvb één keer in naam van jou zus (indien je minder dan 10,000 eur opstuurt in een termijn van 3 maanden, wordt niks doorgegeven) = > op die manier heb je ginder 70 - 80,000 euro. Na 3 maanden kun je dit scenario herhalen
6. je opent ginder een rekening bij BDO, BPI, Metrobank of dergelijke. Ze gana wel willen dat je een adres ter plaatse hebt.


bankrekening houden in :belgiesmiley:,dat is wat ik juist niet wil,ik wil alleen een bankrekening in de  :smiley-philippines:..natuurlijk zal ik aan alle instanties in  :belgiesmiley: men adres in de  :smiley-philippines:doorgeven vooraleer ik vertrek...zou er nog achterstallige rekeningen komen van :belgiesmiley: dat kan ik via de post meedelen dat ze het zenden naar men zus,zij zal het wel regelen tot dat alles betaalt is en nadien kan ze de rest van men geld doorstorten op mijn rekening van de metrobank in de  :smiley-philippines:
Men bedoeling is geen bankrekening of wat dan ook in :belgiesmiley: te hebben na men vertrek..


vvjoris

Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:27:41

bankrekening houden in :belgiesmiley:,dat is wat ik juist niet wil



Je denkt toch niet dat ze, eens het zover is, je pensioen naar de Filippijnen gaan sturen é ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Raventje

Citaat van: shando op vrijdag 14 september 2012, 10:20:55
Risky...meer kan ik er niet over schrijven.


risky :confused2: wat is er daar risky aan..ik doe toch niets onwettigs? ik zoek juist de beste oplossing

Raventje

Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 10:34:14
Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:27:41

bankrekening houden in :belgiesmiley:,dat is wat ik juist niet wil



Je denkt toch niet dat ze, eens het zover is, je pensioen naar de Filippijnen gaan sturen é ....

Ja dat doen ze wel als je een :smiley-philippines: rekeningsnummer doorgeeft natuurlijk en ieder jaar moet je een bevestiging sturen van dat je nog in leven bent..https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/leaving_belgium/themes/many/leaving_belgium/themas/onprvp/OnpRvp_PenRe_02?destination=philippines&nationality=belgium&subject=Pension&status=unemployed#anchorN100AD

vvjoris

Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:53:58
Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 10:34:14
Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:27:41

bankrekening houden in :belgiesmiley:,dat is wat ik juist niet wil



Je denkt toch niet dat ze, eens het zover is, je pensioen naar de Filippijnen gaan sturen é ....

Ja dat doen ze wel als je een :smiley-philippines: rekeningsnummer doorgeeft natuurlijk en ieder jaar moet je een bevestiging sturen van dat je nog in leven bent..https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/leaving_belgium/themes/many/leaving_belgium/themas/onprvp/OnpRvp_PenRe_02?destination=philippines&nationality=belgium&subject=Pension&status=unemployed#anchorN100AD

Daar staat:


Betaling van het pensioen
Gezien uw nationaliteit en uw land van bestemming, hebt u recht op de uitbetaling van uw rustpensioen.

Ik zie nergens staan dat ze het naar een  :smiley-philippines: bankrekening overschrijven .... dat zou me echt wel heel sterk verwonderen, want overheid gebruikt meestal Belfius, en de startkost voor een overschrijving naar de Filippijnen is daar 28 euro .... Lijkt mij niet dat de staat dat als extratje gaat geven op pensioen ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Raventje

Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 10:58:49
Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:53:58
Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 10:34:14
Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:27:41

bankrekening houden in :belgiesmiley:,dat is wat ik juist niet wil



Je denkt toch niet dat ze, eens het zover is, je pensioen naar de Filippijnen gaan sturen é ....

Ja dat doen ze wel als je een :smiley-philippines: rekeningsnummer doorgeeft natuurlijk en ieder jaar moet je een bevestiging sturen van dat je nog in leven bent..https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/leaving_belgium/themes/many/leaving_belgium/themas/onprvp/OnpRvp_PenRe_02?destination=philippines&nationality=belgium&subject=Pension&status=unemployed#anchorN100AD

Daar staat:


Betaling van het pensioen
Gezien uw nationaliteit en uw land van bestemming, hebt u recht op de uitbetaling van uw rustpensioen.

Ik zie nergens staan dat ze het naar een  :smiley-philippines: bankrekening overschrijven .... dat zou me echt wel heel sterk verwonderen, want overheid gebruikt meestal Belfius, en de startkost voor een overschrijving naar de Filippijnen is daar 28 euro .... Lijkt mij niet dat de staat dat als extratje gaat geven op pensioen ....


In ieder geval,ik zal wel contact opnemen met de sociale zekerheid vooraleer het zover is...men pensioen is nog veraf :biggrinn: ik heb een een rekening bij Belfius..daar zal ik ook nog wel eens langs gaan
In ieder geval bedankt vvjoris voor de info

Raventje

Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 10:58:49
Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:53:58
Citaat van: vvjoris op vrijdag 14 september 2012, 10:34:14
Citaat van: Raventje op vrijdag 14 september 2012, 10:27:41

bankrekening houden in :belgiesmiley:,dat is wat ik juist niet wil



Je denkt toch niet dat ze, eens het zover is, je pensioen naar de Filippijnen gaan sturen é ....

Ja dat doen ze wel als je een :smiley-philippines: rekeningsnummer doorgeeft natuurlijk en ieder jaar moet je een bevestiging sturen van dat je nog in leven bent..https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/leaving_belgium/themes/many/leaving_belgium/themas/onprvp/OnpRvp_PenRe_02?destination=philippines&nationality=belgium&subject=Pension&status=unemployed#anchorN100AD

Daar staat:


Betaling van het pensioen
Gezien uw nationaliteit en uw land van bestemming, hebt u recht op de uitbetaling van uw rustpensioen.

Ik zie nergens staan dat ze het naar een  :smiley-philippines: bankrekening overschrijven .... dat zou me echt wel heel sterk verwonderen, want overheid gebruikt meestal Belfius, en de startkost voor een overschrijving naar de Filippijnen is daar 28 euro .... Lijkt mij niet dat de staat dat als extratje gaat geven op pensioen ....

Verhuizen naar het buitenland
2. Hoe ontvang ik mijn pensioen?

Belgische pensioenen kunnen overal ter wereld betaald worden aan Belgen en aan inwoners van de Europese Economische Ruimte , evenals aan de inwoners van landen waarmee België een overeenkomst i.v.m. de sociale zekerheid heeft gesloten.

De betaling Voor loontrekkenden en zelfstandigen wordt het Belgische pensioen betaald door de Rijksdienst voor Pensioenen. De gemakkelijkste manier is het bedrag te laten overschrijven op een rekening bij een plaatselijke bank. Let op, dit kan enkel als u verhuist naar Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Italië, Nederland, Portugal of Spanje. U moet het ook uitdrukkelijk aanvragen bij de Rijksdienst, Dienst Overschrijvingen, Zuidertoren, 1060 Brussel. Verhuist u naar een ander Europees land, dan kunt u uw pensioen op een Belgische rekening laten storten of vragen een cheque op te sturen.

LET OP! De Inkomensgarantie voor Ouderen (vroeger: Gewaarborgd inkomen) wordt niet op een buitenlandse rekening gestort!

Het pensioen van de ambtenaren wordt betaald door de FOD Financiën, Centrale dienst der vaste uitgaven. Wilt u uw pensioen op een buitenlandse rekening laten storten, dan moet u dat aanvragen bij De Rekenplichtige der Geschillen, Bureau Liggende Gelden, Wetstraat 71, 1040 Brussel, tel. 02 233 79 08.

Het bewijs van leven U zult uw pensioen enkel in het buitenland gestort kunnen krijgen als u de pensioendienst een bewijs van leven bezorgt. Hoe vaak u dat moet doen, varieert:

voor ex-loontrekkenden en -zelfstandigen: één keer per jaar, binnen de 30 dagen volgende op de verjaardag.
voor ex-ambtenaren: 2 x per jaar als uw pensioen op een Belgisch erekening wordt gestort (tussen 1 en 15 januari en tussen 1 en 15 juli). Elke maand als uw pensioen op een buitenlandse rekening wordt gestort.

apollo

#17
Ik zou toch ook een  :belgiesmiley: rekening aanhouden zelfs al is het voor onverwachte zaken. En het storten van uw toekomstig pensioen is toch belangrijk of niet?

alleszins veel succes met uw verhuis.

Raventje

Citaat van: apollo op vrijdag 14 september 2012, 21:11:43
Ik zou toch ook een  :belgiesmiley: rekening aanhouden zelfs al is het voor onverwachte zaken. En het storten van uw toekomstig pensioen is toch belangrijk of niet?

alleszins veel succes met uw verhuis.

als ik een rekening in  :belgiesmiley: aan hou,dan moet ik belastingen betalen,waarom zou ik als ik daar niet meer woon??!!  normaal toch! waarom betalen voor iets waar je geen gebruik meer van maakt!!............mss is jullie situatie anders dan de mijne,een huis of familie in :belgiesmiley: wel mijn situatie is anders...ik wil gewoonweg weg van dat apenland  :belgiesmiley:...als er niemand iets kan positiefs advies kan geven,dan zoek ik wel verder...ik denk dat jullie evenveel weten dan ik :applaus:..by the way..ik ga naar baybay city,leyte :daag:

Digos


Ik zou niet weten waarom je geen rekening zou aan houden in  :belgiesmiley:

Belasting heffen ze maar op je inkomen, en vermits je in de phils woont en niet werkt in  :belgiesmiley: zie ik niet direct het probleem.

Misschien zit je met een hoop zwart geld, maar dan nog.

Ik heb nooit belasting moeten betalen voor men rekening in  :belgiesmiley: en niemand betaald belasting voor zen account.

Extra belastingen betaal je maar op je rekening (spaar) als er heeeeeel veel opstaat.

Een goede raad....verbrand niet alle bruggen met je thuisland.......ge gaat het nog nodig hebben.
LIVE ONCE - LIVE IT