Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

geld overbrengen naar de filipijnen

Gestart door Raventje, donderdag 13 september 2012, 12:32:43

Vorige topic - Volgende topic

Raventje

Citaat van: Digos op zaterdag 15 september 2012, 00:15:12

Ik zou niet weten waarom je geen rekening zou aan houden in  :belgiesmiley:

Belasting heffen ze maar op je inkomen, en vermits je in de phils woont en niet werkt in  :belgiesmiley: zie ik niet direct het probleem.

Misschien zit je met een hoop zwart geld, maar dan nog.

Ik heb nooit belasting moeten betalen voor men rekening in  :belgiesmiley: en niemand betaald belasting voor zen account.

Extra belastingen betaal je maar op je rekening (spaar) als er heeeeeel veel opstaat.

Een goede raad....verbrand niet alle bruggen met je thuisland.......ge gaat het nog nodig hebben.

digos,ik begrijp je..maar als je een rekening hebt in belgie moet je toch een belgische adres aanhouden? of niet? en ik weet als je een adres hebt in  :belgiesmiley: dat je dan belastingsplichtig bent....neen hoor,ik heb geen zwart geld

Luke

Citaat van: Raventje op zaterdag 15 september 2012, 08:25:52


digos,ik begrijp je..maar als je een rekening hebt in belgie moet je toch een belgische adres aanhouden? of niet? en ik weet als je een adres hebt in  :belgiesmiley: dat je dan belastingsplichtig bent....neen hoor,ik heb geen zwart geld

Je veronderstelt veel! Ik heb 2 bankrekeneingen in Belgie bij verschillende banken en ben al jaren uitgeschreven!
Een nieuwe rekening openen als je NIET in Belgie woont kan problematisch zijn. Maar zelfs daar ben ik nog in geslaagd.


vvjoris

Citaat van: Raventje op zaterdag 15 september 2012, 08:25:52
Citaat van: Digos op zaterdag 15 september 2012, 00:15:12

Ik zou niet weten waarom je geen rekening zou aan houden in  :belgiesmiley:

Belasting heffen ze maar op je inkomen, en vermits je in de phils woont en niet werkt in  :belgiesmiley: zie ik niet direct het probleem.

Misschien zit je met een hoop zwart geld, maar dan nog.

Ik heb nooit belasting moeten betalen voor men rekening in  :belgiesmiley: en niemand betaald belasting voor zen account.

Extra belastingen betaal je maar op je rekening (spaar) als er heeeeeel veel opstaat.

Een goede raad....verbrand niet alle bruggen met je thuisland.......ge gaat het nog nodig hebben.

digos,ik begrijp je..maar als je een rekening hebt in belgie moet je toch een belgische adres aanhouden? of niet? en ik weet als je een adres hebt in  :belgiesmiley: dat je dan belastingsplichtig bent....neen hoor,ik heb geen zwart geld

Helemaal niet, ING heeft zelfs een "Non-residents Department. It is located in the heart of Brussels" https://www.ing.be/en/expats/Pages/non-resident.aspx?WT.xac=STARPRODUCT
Je hebt dus helemaal geen adres nodig in België, je kan zelfs on line een rekening openen vanuit het buitenland.
Een adres heeft ook helemaal niks te maken met waar je belast wordt, het is in principe op de plaats waar je 'verdient' dat je belast wordt, en BE heeft met PH een overeenkomst zodat je geen twee keer belast wordt. Het is nogal duidelijk dat je beter in de Phills belast wordt, het scheelt ongeveer de helft.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Raventje

Citaat van: Luke op zaterdag 15 september 2012, 08:59:01
Citaat van: Raventje op zaterdag 15 september 2012, 08:25:52


digos,ik begrijp je..maar als je een rekening hebt in belgie moet je toch een belgische adres aanhouden? of niet? en ik weet als je een adres hebt in  :belgiesmiley: dat je dan belastingsplichtig bent....neen hoor,ik heb geen zwart geld

Je veronderstelt veel! Ik heb 2 bankrekeneingen in Belgie bij verschillende banken en ben al jaren uitgeschreven!
Een nieuwe rekening openen als je NIET in Belgie woont kan problematisch zijn. Maar zelfs daar ben ik nog in geslaagd.




Stel dat ik men bankrekening bij Belfius behou,moet ik dan gewoonweg men adres veranderen??(filipijns adres) doorgeven aan Belfius...sorry dat ik veel vraag,maar het is ook allemaal nieuw voor mij

vvjoris

Citaat van: Raventje op zaterdag 15 september 2012, 10:57:43

Stel dat ik men bankrekening bij Belfius behou,moet ik dan gewoonweg men adres veranderen??(filipijns adres) doorgeven aan Belfius...sorry dat ik veel vraag,maar het is ook allemaal nieuw voor mij


Dat moet je aan Belfius vragen é. Ik heb ook een Dexia rekening, en op een of andere manier waren die mijn adres kwijtgeraakt vorig jaar, terwijl ik toen nog op dezelfde plaats woonde é, en ineens ging mijn bancontactkaart niet meer aan de self bank, en kreeg ik het bericht dat ze mijn adres niet wisten .... Mijn on line banking ging wel, en ik stuurde hun een bericht met 'wat voor onzin is dit, ik woon nog steeds op hetzelfde adrres' .... geen reactie. Dan wou ik geld afhalen aan een bancontact, en dat ging niet ... (er stond nochtans 800 euro op ...) Dan ben ik eens deftig van mijn oren gaan maken, en ze waren nogal snel om mij mijn 800 euro te geven .... Ik was een beetje kwaad en heb sedertdien mijn Dexia rekening niet meer gebruikt ....

De boodschap is dus niet zomaar vertrekken zonder adres en Belfius niet verwitiggen, of je moet misschien even terugvliegen om aan je 'tegoed' te kunnen ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PeterVL

Penisoenen van ambtenaren worden altijd belast in Belgie. Pensioenen betaald door de RVP kunnen in principe hier worden belast. Afhankelijk van de grootte van je pensioen zal je steeds RSZ moeten betalen(dit wordt afgehouden aan de bron).
Ikzelf zou je aanraden een rekening in Belgie te behouden. Argenta lijkt me tot nu toe de beste keuze: geen kosten voor opname, geen kaartkosten enzoverder. In de filipijnen betaal je wel 200 peso per opname en het maximum dat je in een keer kan opnemen is 10,000 peso. Je pensioen laten storten op een rekning hier kost wel meer naargelang het bedrag. Rekening houden in Belgie en als er problemen zijn stuur een familieid naar de bank aan wie je volmacht hebt gegeven(zoals in mijn geval mijn zoon) alles komt dan zeer snel in orde. Maar in Belgie een rekening houden is echt een must! De meesten hier zullen wel verstaan wat ik bedoel.
Velen idealiseren nogal wat, niet?

vvjoris

Citaat van: PeterVL op zaterdag 15 september 2012, 16:51:13

Velen idealiseren nogal wat, niet?


Eens je enkele keren in  :smiley-philippines: geweest bent, zet je de roze bril wel af. Ik ben echter nog steeds verliefd op het meisje, en nog steeds verliefd op het land. Maar het is nodig realistisch te blijven, zeker qua financiën, en ik zou dan ook niemand aan te raden alle bruggen op te blazen, en zeker een rekening in Belgiê te behouden. Op dit forum staat al heel veel over geld opnemen/overbrengen, er zijn veel alternatieven e, de 'beste keuze' hangt af van wat en hoe je uitgeeft. Credit cards zijn algemeen aanvaard in de  :smiley-philippines:, het is volgens mij het interessantste om relatief kleine zaken aan te kopen, maar zeker niet om geld uit een ATM te halen, Bank to bank transfereren lijkt me duur, dus ik zou voor de rest Coinstar, LCC of Moneytrans gebruiken, dat geld kan in  :smiley-philippines: zowel cash afgehaald worden als op een bankrekening terecht komen. Maestro kan ook, maar ook daar heb je die 200 php fee per 10,000 pesos...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

O.B.Bommel

Citaat van: vvjoris op zaterdag 15 september 2012, 17:38:45
... en nog steeds verliefd op het land. .....
Ik blijf me verbazen over deze ontboezemingen. Werkelijk niets is speciaal in dit land, goed het klimaat is uit de kunst, je kan er goed terecht met Engels, het prijspeil is vriendelijk als je niet te kieskeurig bent.

Doordat dit belangrijke voorwaarden zijn voor een comfortabel leven (als je niet genoeg poen in de pocket hebt) is het een leuke plaats om (als je gezond bent) je leven door te brengen, maar liefde???  Amaai (om eens Vlaams te doen) maak het niet te gek, er zijn -tig plaatsen op de wereld waar het beter is.
PH staat alleen in mijn woonboekje omdat ik met een Filipina getrouwd ben. In een ander tropisch paradijs zijn we beiden buitenlanders en is er geen familie en dat gekoppeld aan een gebrek aan een eindeloze geldkraan maakt dat de keuzen beperkt zijn. En PH is op zijn Brabants "goed zat".

Bovendien is het nogal tegenstrijdig. Enerzijds verknocht zijn aan het land en vervolgens (overigens terecht) waarschuwen voor het o.a. financiele/criminele gevaar, je kunt het een niet los zien van het ander.

De mensen die het land goed kennen hebben (indien zij het zich kunnen veroorloven) altijd een back-up, een (virtueel) koffertje klaarstaan om weer rapido terug te keren indien er zich iets bijzonders voordoet.

Met diegenen die dat niet doen omdat zij denken dat het wel losloopt heb ik daarna weinig mededogen, maar het is een keuze.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

vvjoris

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op zondag 16 september 2012, 13:28:33
Citaat van: vvjoris op zaterdag 15 september 2012, 17:38:45
... en nog steeds verliefd op het land. .....
Ik blijf me verbazen over deze ontboezemingen. Werkelijk niets is speciaal in dit land, goed het klimaat is uit de kunst, je kan er goed terecht met Engels, het prijspeil is vriendelijk als je niet te kieskeurig bent.

Doordat dit belangrijke voorwaarden zijn voor een comfortabel leven (als je niet genoeg poen in de pocket hebt) is het een leuke plaats om (als je gezond bent) je leven door te brengen, maar liefde???  Amaai (om eens Vlaams te doen) maak het niet te gek, er zijn -tig plaatsen op de wereld waar het beter is.
PH staat alleen in mijn woonboekje omdat ik met een Filipina getrouwd ben. In een ander tropisch paradijs zijn we beiden buitenlanders en is er geen familie en dat gekoppeld aan een gebrek aan een eindeloze geldkraan maakt dat de keuzen beperkt zijn. En PH is op zijn Brabants "goed zat".

Bovendien is het nogal tegenstrijdig. Enerzijds verknocht zijn aan het land en vervolgens (overigens terecht) waarschuwen voor het o.a. financiele/criminele gevaar, je kunt het een niet los zien van het ander.

De mensen die het land goed kennen hebben (indien zij het zich kunnen veroorloven) altijd een back-up, een (virtueel) koffertje klaarstaan om weer rapido terug te keren indien er zich iets bijzonders voordoet.

Met diegenen die dat niet doen omdat zij denken dat het wel losloopt heb ik daarna weinig mededogen, maar het is een keuze.

Niks fout aan je bemerkingen O.B.Bommel, maar liefde maakt blind, maar niet dom ... idd klimaat, taal (hoewel Tagalog of Bisaya nodig is om alles te verstaan) en cost of living is positief, en er is heel veel wat minder leuk is, en waarschijnlijk zijn Aruba (dubbel zoveel vrouwen als mannen daar) of Costa Rica of zo 'betere' paradijzen. En ik ben niet zo gek alle bruggen achter mij te verbranden .... maar idd. toch verliefd op de  :smiley-philippines: Daar is m.i. niks mis mee, je lief neem je ook met haar 'kleine kantjes', welnu het land waar ik wil leven neem ik ook met de minder positieve zaken erbij ... Ik woon in  :vl:, dus slechter kan het niet worden ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

robert van dijck

Is dan  :vl: zo slecht vvjoris?  Ik ben deze ochtend naar de bakker geweest, ik had de keuze uit misschien een 12 tal soorten brood, misschien een 8 tal soorten pistolet's, daarna naar Delhaize geweest om beleg voor mijn pistoleke's, hoeveel soorten ik weet het niet. Nu, alvorens we 15% van dit peil hebben bereikt in   :smiley-philippines:   gaan we nog héél lang moeten wachten, ik verblijf ook graag in de   :smiley-philippines: maar om één ding, ZIJ, en voor de rest erger ik mij aan een hoop dingen daar.

groetjes

Robert