Cebu Pacific booking "error"

Gestart door bertalert, vrijdag 28 september 2012, 02:19:29

Vorige topic - Volgende topic

bertalert

Hey iedereen,

Ik wens sinds gisteren een aantal vluchten te boeken met cebu pacific maar krijg bij het boeken telkens een error melding...

Zijn er nog leden die recent problemen hebben ondervonden met het online boeken?

Ik hoop dat het niet terug is zoals in het verleden waarbij buitenlandse kredietkaarten steevast werden geweigerd...

Ketelbinkie

In welke fase van het boekingsproces verschijnt wat voor een error message?? In het verleden altijd problemen met mijn Visa cc online bij CP te boeken waar dat bij andere vliegmijen met deze card niet aan de orde was. Als je toevallig nog een andere cc als Visa hebt, zou je die eens moeten proberen, met Mastercard b.v. geen problemen.

vvjoris

Bij het boeken bij CP met Master Card begin deze maand geen problemen gehad, maar ik heb ook iets on line gekocht (niet bij CP natturlijk, maar ben even de naam van de firma kwijt) in Manila, Master Card ging langs geen kanten, ben dan cash gaan betalen bij LBC (geen kosten) en de spullen zijn geleverd...

't raar, soms gaat het, soms gaat het niet...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

bertalert

Hey,

vannamiddag ging het dan plots weer wel.

Ondertussen was de vlucht wel reeds 600php duurder geworden :negatief: Bedankt Cebu Pacific  :negatief:

Het probleem stelde zich op de pagina waarop je de betaalgegevens invoert. Bij het klikken op continue kon je niet verder naar de volgende stap (aanbod om in euro te betalen) maar kwam dan de error message...

bertalert

nog ter info: ik gebruikt altijd Mastercard...

Rich

Citaat van: bertalert op vrijdag 28 september 2012, 16:19:05
Hey,

vannamiddag ging het dan plots weer wel.

Ondertussen was de vlucht wel reeds 600php duurder geworden :negatief: Bedankt Cebu Pacific  :negatief:

Het probleem stelde zich op de pagina waarop je de betaalgegevens invoert. Bij het klikken op continue kon je niet verder naar de volgende stap (aanbod om in euro te betalen) maar kwam dan de error message...


Dat is +/- 12 euro begot. Daar ga je toch niet van wakker liggen zeker?   :confused2:
Rich de Nederbelg.

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

vvjoris

Citaat van: boldy op zaterdag 29 september 2012, 07:11:52
schijnbaar wel  :lachen:

Het gaat niet om die 12 euro, het gaat om het principe ... bertalert is voor 12 euro in 't zak gezet. Eigelijk zou je moeten naar CP mailen en zeggen, omdat uw spul niet werkt betaal ik 12 euro meer, gelieve die over te maken op rekening..... Zal wel niks opbrengen, behalve als iedereen dat begint te doen, dan zullen ze wel even hun systeem nazien...

Gelijkaardig: als mijn rekening in Carrefour of Colruyt of zo niet klopt, en het is een halve euro verkeerd, dan ga ik die aan 't onthaal terughalen. Idem dito: als iedereen dat doet zullen ze wel zorgen dat de prijzen die met de scan overeenkomen juist in hun bestand staan... Merk op dat het bedrag dat in de distributie fout aangerekend wordt op jaarbasis enkele miljoenen euro's bedraagt... (cf. test-aankoop)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

yepyep

Die errors komen veel te vaak voor inderdaad, onprofessionele bedoeling.

Betalen is mij alleen nog maar gelukt met een Filippijnse pas.



Rich

Citaat van: vvjoris op zaterdag 29 september 2012, 07:49:51
Citaat van: boldy op zaterdag 29 september 2012, 07:11:52
schijnbaar wel  :lachen:

Het gaat niet om die 12 euro, het gaat om het principe ... bertalert is voor 12 euro in 't zak gezet. Eigelijk zou je moeten naar CP mailen en zeggen, omdat uw spul niet werkt betaal ik 12 euro meer, gelieve die over te maken op rekening..... Zal wel niks opbrengen, behalve als iedereen dat begint te doen, dan zullen ze wel even hun systeem nazien...


Heb eens van iemand horen zeggen, dat het zou kunnen liggen aan de browser die je gebruikt. Het zou vaker voorkomen als je met Firefox gebruikt, en met Explorer zou je minder last hebben.  :weetikniet:

Ikzelf boek altijd online en heb ook wel eens last gehad met slechte verbindingen en zo, maar wat willen we nou ?

Tegenwoordig hoef je bijna voor niets de deur nog uit en kan je alles vanuit de luie stoel online regelen. Al eens over nagedacht hoeveel we daar mee kunnen besparen ?
We moeten het van meerdere kanten bekijken en ons niet zo vlug druk maken tegenwoordig als er iets eens niet werkt.
Rich de Nederbelg.