Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste bezoek bij vriendin

Gestart door willem, donderdag 15 november 2012, 22:26:48

Vorige topic - Volgende topic

Budgie

Willem

De papieren vallen in Nederland wel mee.
Alleen er zijn twee dingen belangrijk en moeten aan worden voldaan  1e vast inkomen boven de norm en de partner moet wat Nederlands leren om door het examen te komen en nog een 3e punt Haar papieren wat betreft geboortebewijs en ongehuwd zijn moeten tot de laatste letter in orde zijn.

Tot dit moment is hier in  :nederlandsevlag: het schijnhuwelijk nog geen issue.

Getting older beats the alternative -dying young

gosternokke

Ronduit belachelijk dat in   :belgiesmiley:   ieder die met een Filippijnse trouwd en er is sprake van behoorlijk leeftijdsverschil, je bijna automatisch van een schijnhuwelijk word beticht.   Wat zegt het europese hof eigenlijk daarvan ? 

Schijnhuwelijk is zeer moeilijk te bewijzen.  Als het al bewezen kan worden dan vaak achteraf pas.

huisman45

moeilijk of niet Bravo Willem ga ervoor,
ze ziet je misschien als een sugardaddy maar
wat makt het uit als je een F1 baas was met miljoenen
of een zakenman met5 huizen en boot etc etc
zou niemand wat zeggen want ze wisten het al waarom
ze kiest voor die man.
Achgeniet ervan leven is maar kort :applaus: :lachen:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Rich

Citaat van: Darko69 op zaterdag  1 december 2012, 12:42:18
Citaat van: gosternokke op zaterdag  1 december 2012, 07:34:36
Ronduit belachelijk dat in   :belgiesmiley:   ieder die met een Filippijnse trouwd en er is sprake van behoorlijk leeftijdsverschil, je bijna automatisch van een schijnhuwelijk word beticht.   Wat zegt het europese hof eigenlijk daarvan ? 

Schijnhuwelijk is zeer moeilijk te bewijzen.  Als het al bewezen kan worden dan vaak achteraf pas.

Dat het zeer moeilijk te bewijzen is kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar in veel gevallen lijkt het wel zo te zijn, dus de grens moet toch ergens gelegd worden met dat soort leeftijdsverschillen. Ik vind het persoonlijk maar een vreemd beeld als ik een oude man zie lopen met een 40 jaar jongere meid. Dat ik daar niet het recht heb om over te oordelen ok, maar toch komt het vreemd over op mij. Dat er dan moeilijker gedaan wordt met visa's en paspoorten vind ik meer dan gewoon en helaas worden er dan ook fouten gemaakt betreft de echtheid van zo'n huwelijk.

Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar zoals Willem schrijft gaat hij dus eerst naar de familie van zijn 40 jaar jongere vriendin en heeft ondertussen al gehoord dat het lastig is om haar naar NL te halen en vraagt gelijk even of iemand nog een Filipijnse kent ergens uit Groningen afkomstig uit hetzelfde Filipijnse gebied :ikkeniebegrijp: Je bent toch verliefd op je vriendin?


Niet het recht om een oordeel te hebben misschien, maar dat neemt niet weg dat je daar wel een mening over mag hebben.

Ik, en ik niet alleen vind het ook vreemd, een kerel van 60 of zelfs 70 met eigenlijk in mijn ogen nog een kind. Liefde? Laat me niet lachen.
Dan moeten we er ook niet van opkijken dat "wij" een negatieve stempel krijgen, want zo is het gewoon.  

Ik mag er nog niet aan denken dat mijn vrouw jonger zou zijn dan mijn dochters. Het idee alleen al  :neeneenee:

En wat die bewijzen betreft, ja dat zal moeilijk te bewijzen zijn, maar onderschat niet wat ze daar meemaken op de ambassade hoor. Beroering en negatieve reacties in de familie en kennissenkring ook. Tja wat wil je dan? Dat men dat  "normaal vindt?

Rich de Nederbelg.

Pjottr

Iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij/zij wil. Soms kun je op een respectvolle en tactvolle manier advies geven maar daar houd het ook mee op.
Dit is voor heel veel mensen onmogelijk omdat de moraalridders mentaliteit diep geworteld zit in de mens
Deze moraalridders die in een eigen vakje leven en de wereld zien en beoordelen vanuit hun vakje. Dat vakje is hun enige referentie kader en is altijd subjectief.
Cultuur, geloof arrogantie bepalen de regels in het vakje en die regels gelden voor iedereen ook voor die mensen die niet in dat vakje zitten.
Anders gezegd, Ik heb gelijk en al die andere 5 miljard hebben ongelijk. Heel moeilijk om met dit soort mensen de oorlog te winnen.
Nederlanders zijn hier uitermate goed in.Wellicht veroorzaakt door onze Calvinistische achtergrond.
Ik zelf zou die keuze niet maken en liever iemand zoeken in de lijn van mijn eigen volwassenheid. Iemand waarmee je je zelf kunt bridgen; liever dan zo'n jong ding." It sil my de sek net jokje "
(Kan het toch niet laten want Fries heeft toch maar mooie uitspraken zo links en rechts.)
Willem zal het vanzelf ondervinden. De tijd zal het leren

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Herbie

Citaat van: Darko69 op zaterdag  1 december 2012, 12:42:18
Citaat van: gosternokke op zaterdag  1 december 2012, 07:34:36
Ronduit belachelijk dat in   :belgiesmiley:   ieder die met een Filippijnse trouwd en er is sprake van behoorlijk leeftijdsverschil, je bijna automatisch van een schijnhuwelijk word beticht.   Wat zegt het europese hof eigenlijk daarvan ? 

Schijnhuwelijk is zeer moeilijk te bewijzen.  Als het al bewezen kan worden dan vaak achteraf pas.

Dat het zeer moeilijk te bewijzen is kan ik het alleen maar mee eens zijn, maar in veel gevallen lijkt het wel zo te zijn, dus de grens moet toch ergens gelegd worden met dat soort leeftijdsverschillen. Ik vind het persoonlijk maar een vreemd beeld als ik een oude man zie lopen met een 40 jaar jongere meid. Dat ik daar niet het recht heb om over te oordelen ok, maar toch komt het vreemd over op mij. Dat er dan moeilijker gedaan wordt met visa's en paspoorten vind ik meer dan gewoon en helaas worden er dan ook fouten gemaakt betreft de echtheid van zo'n huwelijk.

Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar zoals Willem schrijft gaat hij dus eerst naar de familie van zijn 40 jaar jongere vriendin en heeft ondertussen al gehoord dat het lastig is om haar naar NL te halen en vraagt gelijk even of iemand nog een Filipijnse kent ergens uit Groningen afkomstig uit hetzelfde Filipijnse gebied :ikkeniebegrijp: Je bent toch verliefd op je vriendin?



Willem is waarschijndelijk nog ouder dan zijn schoonouders, ze kunnen hem nog papa noemen  :thumb:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

Leeftijd is een getal, liefde is tijdloos. Waarom is leeftijdsverschil een probleem? Wat hebben wij daar mee te maken? Wat geeft ons het recht te oordelen of dat wel werkt? Dat is een keuze die mensen zelf maken en als zij gelukkig zijn met de relatie die zij hebben dan is het toch goed? En in elke relatie zijn wel wat probleempjes of moeilijkheden, daar bemoeit toch ook niemand zich mee?
Willem, ik hoop jij en je vriendin samen gelukkig worden :thumb:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Budgie

Citaat van: Darko69 op zaterdag  1 december 2012, 12:42:18


Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar zoals Willem schrijft gaat hij dus eerst naar de familie van zijn 40 jaar jongere vriendin en heeft ondertussen al gehoord dat het lastig is om haar naar NL te halen en vraagt gelijk even of iemand nog een Filipijnse kent ergens uit Groningen afkomstig uit hetzelfde Filipijnse gebied :ikkeniebegrijp: Je bent toch verliefd op je vriendin?



Darko Ik begrijp uit de postings van Willem meer dat hij uit is op informatie van die plaats waar ze vandaan komt
En misschien is hij wel zo wijs dat hij zoekt naar iemand die de familie kent en kan checken Het is ook nog steeds zo dat hij haar niet echt kent.
En ja de kans dat je als oude bok door een jong blaadje besodemieterd word is wat groter Maar ik ken ook een Filipina die haar oude ziekelijke man al jaren perfect verzorgd en ondanks het leeftijds verschil nog echt gek op hem is. En rijk is hij ook niet.
Getting older beats the alternative -dying young

Herbie

#18
Citaat van: Kano op zaterdag  1 december 2012, 14:45:47
Leeftijd is een getal, liefde is tijdloos. Waarom is leeftijdsverschil een probleem? Wat hebben wij daar mee te maken? Wat geeft ons het recht te oordelen of dat wel werkt? Dat is een keuze die mensen zelf maken en als zij gelukkig zijn met de relatie die zij hebben dan is het toch goed? En in elke relatie zijn wel wat probleempjes of moeilijkheden, daar bemoeit toch ook niemand zich mee?
Willem, ik hoop jij en je vriendin samen gelukkig worden :thumb:

Zou eens willen weten als jij een dochter hebt van 22 en komt naar huis met iemand van 60, hoe zou jij reageren.  :denk:

En natuurlijk zal ze hier gelukkig zijn waarom niet. Maar ik kan je verzekeren, de dag dat je Buto niet meer werkt zoals het hoort, zal ze wel gaan jagen hoor. Heb er hier in mijn streek al verschillende gehad Filipina en Thai toet er niet toe. Eens ze in de dertig zijn begint het goed te jeuken. En natuurlijk paar weken later kom je dan te weten dat ze getrouwd is :negatief: Dan is de kous af natuurlijk. Maar heb toch mijn deugt gehad  :thumb: Laat ze maar komen die jonge grieten.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

yepyep

Citaat van: Pjottr op zaterdag  1 december 2012, 14:08:21
Iedereen moet vrij zijn om te doen wat hij/zij wil. Soms kun je op een respectvolle en tactvolle manier advies geven maar daar houd het ook mee op.
Dit is voor heel veel mensen onmogelijk omdat de moraalridders mentaliteit diep geworteld zit in de mens
Deze moraalridders die in een eigen vakje leven en de wereld zien en beoordelen vanuit hun vakje. Dat vakje is hun enige referentie kader en is altijd subjectief.
Cultuur, geloof arrogantie bepalen de regels in het vakje en die regels gelden voor iedereen ook voor die mensen die niet in dat vakje zitten.
Anders gezegd, Ik heb gelijk en al die andere 5 miljard hebben ongelijk. Heel moeilijk om met dit soort mensen de oorlog te winnen.
Nederlanders zijn hier uitermate goed in.Wellicht veroorzaakt door onze Calvinistische achtergrond.
Ik zelf zou die keuze niet maken en liever iemand zoeken in de lijn van mijn eigen volwassenheid. Iemand waarmee je je zelf kunt bridgen; liever dan zo'n jong ding." It sil my de sek net jokje "
(Kan het toch niet laten want Fries heeft toch maar mooie uitspraken zo links en rechts.)
Willem zal het vanzelf ondervinden. De tijd zal het leren


Beste Pjottr,

Persoonlijk vind ik dat je met jouw bijdrage evengoed de moraalridder uithangt. Ik vind namelijk niet dat je het bij het juiste eind hebt, ook al probeer je het zo respectvol mogelijk en juist te brengen.
Je relaas klopt verder hoor, maar gaat voor de meeste mensen gewoon niet op, simpelweg omdat zij uit een gezin komen waar de vader en moeder niet zoveel jaren schelen. En dat is in mijn ogen toch de basis voor het referentiekader dat een mens heeft.