Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste bezoek bij vriendin

Gestart door willem, donderdag 15 november 2012, 22:26:48

Vorige topic - Volgende topic

willem

 :daag:
Hallo allemaal.
Geweldig wat een respons op dat ene berichtje. Misschien moet ik wat dingen verduidelijken:
In de eerste plaats bedankt voor alle reacties en goed bedoelde adviezen en wijze woorden. Ook al ben ik 60, ik leer ook nog graag.
Ja, de negatieve reacties schrikken me soms wel af. Ik was hier in eerste instantie op zoek naar een Filipijnse vrouw uit Butuan die in de provincie Groningen of Drenthe woont. Ik heb haar nog niet gevonden.
Daarnaast even iets over de datingsites en de ervaringen. Ook al hebben we elkaar, vijf maanden geleden, ''toevallig'' ontmoet en praten we sindsdien bijna dagelijks via Skype met elkaar, ik heb wel degelijk goed rondgekeken op datringsites en met name naar Oosterse vrouwen. Ik wil niet belerend overkomen, maar heb wel ontdekt dat op deze sites vrouwen staan die je in verschillende categorien zou kunnen indelen: 1. de arme sloebers die je direct om geld vragen voor kind, eten, studie of medicijnen. 2. De arme sloebers die heel snel bereid zijn uit de kleren te gaan voor een paar dollar, 3. De vrouwen die eerst beweren dat ze ''honest'', ''caring'' en heel degelijk zijn, maar na een paar keer goed doorvragen, kom je er achter dat ze niet veel beter zijn dan de vrouwen uit de vorige categorie. 4. Vrouwen die ongeschoold zijn en voor een schijntje zich doodploeteren, 5. Vrouwen die ongeschoold zijn en die niet werken, 6. Vrouwen met (kleine) kinderen),. 7. Vrouwen die wel een goede opleiding hebben maar niet werken, 8. Vrouwen die van alles wat hebben en voortdurend aan het chatten zijn,. 9. Vrouwen die thuis niet kunnen chatten, maar naar een internetcafe moeten, 10., Vrouwen die slecht Engels spreken, 11. Vrouwen die zeggen dat ze willen emigreren.
Waarom zeg ik dit allemaal? Omdat mijn vriendin in geen enkele van deze 11 categorien past. Ze skypt thuis, heeft geen kinderen, wil niet over sex praten, zegt niet bij voorbaat te willen emigreren, heeft een universitaire opleiding, heeft een goede baan als kleuterjuf, gaat vrijwel nooit uit, neemt een belangrijk deel over van de taken in het gezin met ouders, broertje en zus, ze spreekt uitstekend Engels, is niet rijk maar zeker ook niet arm, gaat trouw naar de kerk en huldigt alles principes van een rooms-katholieke vrouw.
Maar wat ze wel bij voortduring zegt en dat ook via andere kanalen op internet van de daken schreeuwt, is dat ze me een moordvent vindt, dat ze een duurzame relatie met me wil, dat ze zorgzaam is (wat ze zelfs op afstand al enkele keren heeft bewezen), en dat ik haar God's gift ben. Ik ben een nuchtere Groninger, loop niet in zeven sloten tegelijk, weet te relativerenm, maar heb in de maanden dat ik haar heb leren kennen, ontzettend veel respect voor haar gekregen en dat respect is groeiende tot -hoop ik- het stadium van echte liefde wordt bereikt.
Kortom, ze is niet zo maar een ''buitenlandse vrouw''.
Dat wil niet zeggen dat ik een gemakkelijke weg kies gezien ons leeftijdsverschil. Maar misschien kreeg ik vorige week wel het grootste compliment van een Filipijnse dame die hier al 20 jaar woont en getrouwd is met een Nederlander: ''Jij oud? Man je ziet er uit als iemand van 50. Maak daar geen probleem van.''
De ''liefde'' is nog pril, ik zie haar bijna dagelijks in de huiskamer achter de pc en ik ben in de vaste overtuiging dat het haar ernst is, en dat niet op basis van economische motieven of whatever. Maar gewoon uit verlangen naar liefde/mij? Wie zal het zeggen.

Bulldozer

Tjonge, ik zou toch voor categorie 2 gaan als ik jou was.

Luke

Citaat van: willem op zondag  2 december 2012, 22:14:56
Dat wil niet zeggen dat ik een gemakkelijke weg kies gezien ons leeftijdsverschil. Maar misschien kreeg ik vorige week wel het grootste compliment van een Filipijnse dame die hier al 20 jaar woont en getrouwd is met een Nederlander: ''Jij oud? Man je ziet er uit als iemand van 50. Maak daar geen probleem van.''


En wat zegt de spiegel bij je thuis??   :eek:

stijn54

De enige vraag die ik me stel is hoelang zulke relaties blijven duren. Ik heb nu een nieuwe vriendin 28 ik ben er 58, zij heeft een kind van 7. Ze contacteerde mij na 1 jaar in date in asia nadat haar relatie met haar zwitserse bf was beeindigd omdat ik een van de weinige was die geen sex on cam aan haar vroeg. Ze chatte met mij drie weken voor ik naar de PH vertrok. Ik moet zeggen dat het met geen enkele andere Filippijnse zo goed klikte , het enige wat me zorgen baart is dat haar zwitser maandelijks rond de 150.000 pesos uitgaf als hij bij haar was. Zij zegt dat dit geen probleem is maar........is dit werkelijk zo?
Gezien mijn tweede huwelijk met een Filippijnse is het het quasi onmogelijk om haar naar Belgie te krijgen en de meesten adviseren mij om niet te trouwen als ik in de filipijnen zou willen wonen als ik gepensioneerd ben.
Ik weet het gewoon niet.

Kano

@ Stijn54 Hoe lang heb je dan nog te gaan tot jouw pensioen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

stijn54

@Kano. Nog dertien maanden te werken vooraleer ik in pensioen ben.

willem

ik snap de vraag over de spiegel niet, maar dat zal aan mij liggen.

dolfijn76

Willem dat heeft te maken met hoe oud je eruit ziet. Je zei dat een filippijnse vrouw zei dat je er maar 50 uitziet en daarop kreeg je de vraag en wat zegt de spiegel.

willem

ik vind antwoord 37 erg flauw, ik probeer serieus te zijn op dit forum.
Het is erg moeilijk om zelf te beoordelen hoe oud ik er uit zie. Dat laat ik graag aan anderen over, maar als ik kijk naar andere mannen van mijn leeftijd, dan denk ik dat ik, zoals een vriendin onlangs zei, ''nog goed geconserveerd'' ben.