Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eerste bezoek bij vriendin

Gestart door willem, donderdag 15 november 2012, 22:26:48

Vorige topic - Volgende topic

willem

Het gekke is dat Europeanen, en met name Nederlanders, snel met het vingertje wijzen naar een stel dat in leeftijd erg veel van elkaar verschilt. Alsof dat met liefde te maken heeft. Het is wel grappig wat ik onlangs in de krant las toen een oudere Groninger homo trouwde met een Japanner die plm. 30 jonger was. Het huwelijk trok vanuit Japan veel belangstelling van de Japanse media. De Groninger zei: ''De Japanners vinden het bijzonder dat er twee mannen trouwen en de Nederlanders vinden het bijzonder dat er zo'n groot leeftijdverschil is....."

yepyep

Je hebt gelijk, ik wijs misschien veel te snel en moet zeggen dat je misschien best wel een leuke en goede meid aan de haak hebt geslagen. Mijn negatieve reactie heeft inderdaad te maken met ervaringen die ik hier zelf op de Filippijnen zie tussen oudere mannen en jongere meisjes, de reacties van de Filipinos die ik ken en de verhalen van het forum hier en mijn eigen kijk op leeftijdsverschil. Daarbij is het misschien arrogant, maar ik woon hier ondertussen 5 jaar en daardoor is mijn kijk ook op relaties tussen 'dirty old man' en jonge Filipina's wat anders en wellicht realister geworden dan voorheen.

Maar je bent niet de eerste en de laatste die een leuke jongedame aan de haak slaat en ik wens je ook alle geluk in de liefde toe met haar. Blijf alleen alert is mijn goedbedoelde advies.

Marinero

#42
Citaat van: Darko69 op zaterdag  1 december 2012, 15:25:49
Ben ik het niet helemaal mee eens, want wij Nederlanders staan toch voor vrij veel dingen open, zijn innovatief, kunnen "out of the box" denken en zijn open-minded. Wel kunnen we goed klagen en is het vaak nooit goed of moet het altijd beter. Van alle landen waar ik tot nu toe ben geweest is het inderdaad vaak de cultuur of religie die zoiets creëert. Als ik ons land/mentaliteit vergelijk met andere landen vind ik dat we het nog best aardig doen op dit vlak en dit kreeg ik van ook vele reizigers te horen die ik ontmoet heb. Iedereen gebruikt een referentie kader in het leven en slechts sommige zijn bereid deze te verbreden met hun openheid tegenover anderen. Ik neem het geven van een mening hoog in het vaandel en heb geleerd in het leven dat mensen vaak anders zijn dan je eerste indruk en iedereen de tijd moet gunnen om zichzelf te zijn. Vaak kom je er dan achter dat die gene nog best een toffe peer kan zijn. Heel erg arrogant vind ik de Nederlander nu ook weer niet, maar we kunnen ons soms wel goed bewust zijn van ons succes. Calvinisme is inderdaad nog wel eens terug te zien, maar is zich goed aan het vervagen als ik dit met de nieuwe generatie mag vergelijken. Nee, ik ben wel trots om een Hollander te zijn en na een jaar rondgereisd te hebben al helemaal.  

Nou, heb voet gezet op letterlijk alle continenten, (Antarctica had weinig vergelijkingsmateriaal) en ik wou dat ik je gevoel kon delen. Dat klagen heb je wel gelijk in trouwens.

:biggrinn:

Willem, volgens mij heb je je besluit allang gemaakt. Trek gewoon je eigen plan en trek je vooral niet aan over geleuter over leeftijdsverschil. (ik verschil 5 jaar van leeftijd met mijn verloofde toevallig maar ach)

Iedereen heeft zijn mening wel klaar maar wie zijn leven is het nu eigenlijk? en wat willen zij er aan doen dat jij met een jongere vrouw gaat? Gaan ze voor een leuke vervangster zorgen nu?

Accepteer het risico en doe gewoon lekker waar je zin in hebt.

Herbie

Citaat van: Marinero op maandag  3 december 2012, 17:58:40
Citaat van: Darko69 op zaterdag  1 december 2012, 15:25:49
Ben ik het niet helemaal mee eens, want wij Nederlanders staan toch voor vrij veel dingen open, zijn innovatief, kunnen "out of the box" denken en zijn open-minded. Wel kunnen we goed klagen en is het vaak nooit goed of moet het altijd beter. Van alle landen waar ik tot nu toe ben geweest is het inderdaad vaak de cultuur of religie die zoiets creëert. Als ik ons land/mentaliteit vergelijk met andere landen vind ik dat we het nog best aardig doen op dit vlak en dit kreeg ik van ook vele reizigers te horen die ik ontmoet heb. Iedereen gebruikt een referentie kader in het leven en slechts sommige zijn bereid deze te verbreden met hun openheid tegenover anderen. Ik neem het geven van een mening hoog in het vaandel en heb geleerd in het leven dat mensen vaak anders zijn dan je eerste indruk en iedereen de tijd moet gunnen om zichzelf te zijn. Vaak kom je er dan achter dat die gene nog best een toffe peer kan zijn. Heel erg arrogant vind ik de Nederlander nu ook weer niet, maar we kunnen ons soms wel goed bewust zijn van ons succes. Calvinisme is inderdaad nog wel eens terug te zien, maar is zich goed aan het vervagen als ik dit met de nieuwe generatie mag vergelijken. Nee, ik ben wel trots om een Hollander te zijn en na een jaar rondgereisd te hebben al helemaal. 

Nou, heb voet gezet op letterlijk alle continenten, (Antarctica had weinig vergelijkingsmateriaal) en ik wou dat ik je gevoel kon delen. Dat klagen heb je wel gelijk in trouwens.

:biggrinn:

Ben je dan deze niet tegen gekomen. Kunnen heel lief zijn hoor  :jajaja:






Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Marinero

Citaat van: Herbie op maandag  3 december 2012, 18:08:10
Citaat van: Marinero op maandag  3 december 2012, 17:58:40
Citaat van: Darko69 op zaterdag  1 december 2012, 15:25:49
Ben ik het niet helemaal mee eens, want wij Nederlanders staan toch voor vrij veel dingen open, zijn innovatief, kunnen "out of the box" denken en zijn open-minded. Wel kunnen we goed klagen en is het vaak nooit goed of moet het altijd beter. Van alle landen waar ik tot nu toe ben geweest is het inderdaad vaak de cultuur of religie die zoiets creëert. Als ik ons land/mentaliteit vergelijk met andere landen vind ik dat we het nog best aardig doen op dit vlak en dit kreeg ik van ook vele reizigers te horen die ik ontmoet heb. Iedereen gebruikt een referentie kader in het leven en slechts sommige zijn bereid deze te verbreden met hun openheid tegenover anderen. Ik neem het geven van een mening hoog in het vaandel en heb geleerd in het leven dat mensen vaak anders zijn dan je eerste indruk en iedereen de tijd moet gunnen om zichzelf te zijn. Vaak kom je er dan achter dat die gene nog best een toffe peer kan zijn. Heel erg arrogant vind ik de Nederlander nu ook weer niet, maar we kunnen ons soms wel goed bewust zijn van ons succes. Calvinisme is inderdaad nog wel eens terug te zien, maar is zich goed aan het vervagen als ik dit met de nieuwe generatie mag vergelijken. Nee, ik ben wel trots om een Hollander te zijn en na een jaar rondgereisd te hebben al helemaal. 

Nou, heb voet gezet op letterlijk alle continenten, (Antarctica had weinig vergelijkingsmateriaal) en ik wou dat ik je gevoel kon delen. Dat klagen heb je wel gelijk in trouwens.

:biggrinn:

Ben je dan deze niet tegen gekomen. Kunnen heel lief zijn hoor  :jajaja:









Ja ja ja, heel grappige beestjes. Ze schijten wel erg veel moet ik zeggen, zo wit is Antarctica niet!

willem

Dank voor alle reacties. Ik snap de reacties op het leeftijdsverschil wel. Ik zou waarschijnlijk net zo reageren als ik de man en vrouw in kwestie niet kende. En ik kan je zeggen dat mijn (oudere) dochters er ook absoluut niet blij mee zijn. Dat nmeemt niet weg dat zij ook willen dat ik weer een fijne relatie krijg. Dat geluk gunnen ze me wel, maar ze blijven aanhikken tegen dat verschil van 38 jaar. Dat is een besluit heb genomen, is allerminst het geval. Wat ik wel doe is dat ik 19 december tot 4 januari bij haar in Butuan ben. En dan hoop ik haar nog beter te leren kennen. Ze is in elk geval bloedserieus in alles wat ze doet, ook in dit geval. Het zal een rondje langs vele familieleden worden, vrees ik...hahaha.
En ik weet nu ook nog niet of ik bereid tegen alle weerstand te vechten. In die zin ben ik realistisch genoeg. Maar ik ben bereid om ver te gaan, anders gezegd: strijdvaardig te zijn als blijkt dat hier sprake is van werkelijke liefde.
Groet
Willem

Baron

#46
Citaat van: Bulldozer op maandag  3 december 2012, 01:12:04
Tjonge, ik zou toch voor categorie 2 gaan als ik jou was.

:atyourservice:

Categorie 2: arme sloebers die snel uit de kleren gaan voor een paar dollars.


Juist bulldozer, en dat dagelijks  !!!!   :lachen: :lachen:

En verder op het gemak rond kijken.   :haha:


Neem een kennisje van me, 24 , bloedmooi, maagd, universiteit student voor lerares).
Weigert geld (20.000 peso per maand)van haar duitse vriend en werkt daarom  als serveerster in bar. Gaaoor  zelfs niet voor 20.000 peso mee om een massage te geven.

Zo iets?  Is zeer netjes opgevoed, Eenvoudige ouders, en de familie is natuurlijk belangrijk.

Nu deze jonge vrouw vanuit mijn pastoraal werk goed leren kennen. Ze vertelt .......

Ik wil geen geld van mijn vriend want ..... als ie het dan uitmaakt dan ben ik mijn baan kwijt.
Eerst moet ie met me trouwen voordat ik zijn geld accepteer. De Duitser is nog geen 30. Of ze hem mooi vindt, of ze van hem houdt:
Ik wil van een man dat ie goed voor me zorgt en later ook de familie wat steunt. Liefde en mooi telt bij mij niet voor een man, wel mijn verzorging, zekerheid, trouw (= verzorging over vele jaren).

Mooi vind ik flinke vrouwen met flinke borsten. En inderdaad, er wordt me wat afgefriemeld met de wat stevigere vrouwen.
Zie ik sowieso erg veel bij de PH vrouwen: velen hebben / zien liever een vrouw, en dan type Rubens figuur, moederlijk.
En zo zie ik regelmatig vrouwen die de binnenkant van de dijen van het Rubensfiguur strelen, hun gezicht tussen de borsten drukken en ...........

Kortom: trek nou niet conclusies over Aziaten / Aziatische vrouwen, van wat chatten. Man oh man!

:neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

ps: lees mijn bovenstaande alinea nog eens:
Ik wil geen geld van mijn vriend want ..... als ie het dan uitmaakt dan ben ik mijn baan kwijt.
Eerst moet ie met me trouwen voordat ik zijn geld accepteer. De Duitser is nog geen 30. Of ze hem mooi vindt, of ze van hem houdt:
Ik wil van een man dat ie goed voor me zorgt en later ook de familie wat steunt. Liefde en mooi telt bij mij niet voor een man, wel mijn verzorging, zekerheid, trouw (= verzorging over vele jaren).
Is het duidelijk genoeg dat de Aziatische vrouw voor 98 % gaat voor maar een ding: zekerheid



Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

huisman45

Eindelijk iemand die het hier goed verwoord,
ZEKERHEID is alles wat ze willen de rest is voor de meeste bijzaak.
voor de gene die hier wonen ,en niet van bar naar bar gaan,weten het al en zien het elke dag.
maar als je dat aan de meeste uitlegt,ook in europa, dan willen of kunnen ze dat niet begrijpen.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

vvjoris

Citaat van: huisman45 op woensdag  5 december 2012, 02:42:26
Eindelijk iemand die het hier goed verwoord,
ZEKERHEID is alles wat ze willen de rest is voor de meeste bijzaak.
voor de gene die hier wonen ,en niet van bar naar bar gaan,weten het al en zien het elke dag.
maar als je dat aan de meeste uitlegt,ook in europa, dan willen of kunnen ze dat niet begrijpen.

Zekerheid is zeker een van de belangrijkste motieven om een foreigner te nemen, maar 98 % is er toch een beetje over, het aspect confort is minstens zo belangrijk, want 99 % van de Filipina's die een foreigner zoeken zijn arm (15000 pesos per maand noem ik nog steeds arm), en ik durf toch ook denken dat 'echte gevoelens' belangrijk zijn, met name dat de westerling de dame niet enkel ziet als een 'tool' om sex mee te hebben, maar met liefde zorg wil dragen ('take care') voor zijn lieve meisje. Alle roze bril en romantische gedoe ter zijde: het is altijd wel een soort deal die je maakt: "you take care of me, I take care of you", en daar is niks verkeerd mee, want in een realtie in  :belgiesmiley: :nederlandsevlag: :eu: hoort dat er ook bij....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

willem

Wat is er mis met zekerheid? Dat zoeken we in principe toch allemaal? Geborgenheid, liefde, zorgzaamheid en dat as long as we live. Niks mis mee. Trouw zoeken ze ook. Daar kunnen we in West-Europa nog wat van leren lijkt me. Dus waty is er dan mis met een Oosterse vrouw?