Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Getrouwd met een Filipina 1

Gestart door Adriaan, donderdag 15 augustus 2013, 02:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Citaat van: Raventje op donderdag 15 augustus 2013, 08:26:17
100%  :agreed: duidelijke afspraken maken vanaf het begin is het beste :biggrinn: take it or leave it! :lachen:

Een 100% duidelijke afspraak maken met een :smiley-philippines: hoe wil je dat doen :ikkeniebegrijp:
Dat het voor jou 100% duidelijk en in steen gebeiteld is begrijp ik wel, maar een :smiley-philippines: kan dat toch ander interpreteren :biggrinn:
Amare et sapere vix deo conceditur

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Quezonboy op donderdag 15 augustus 2013, 11:26:23
Citaat van: Ifugao op donderdag 15 augustus 2013, 04:54:27
Leuk stukje Adriaan! Toch zou ik ook  de Engelse versie op prijs stellen, om het met onze echtgenotes te delen.
:confused2: Waarom eigenlijk weten die het dan nog niet?!  :ikkeniebegrijp:
:thumb:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Kano

Bedankt Adriaan, dat je dit met ons hebt willen delen.   Wat wel eens wil helpen om de geldvraag van familieleden te stoppen is door een klein bedrag als lening te verstrekken. Dit geld zie je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug, maar sommigen hebben dan toch enige reservering om dan nog meer geld te vragen. Je kunt dan altijd vragen om eerst de lening maar eens terug te betalen of als het een ander familielid is door te verwijzen naar degene van wie je nog geld tegoed hebt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ifugao

Citaat van: Quezonboy op donderdag 15 augustus 2013, 11:26:23
Citaat van: Ifugao op donderdag 15 augustus 2013, 04:54:27
Leuk stukje Adriaan! Toch zou ik ook  de Engelse versie op prijs stellen, om het met onze echtgenotes te delen.
:confused2: Waarom eigenlijk weten die het dan nog niet?!  :ikkeniebegrijp:


Jawel, maar soms is het wel eens goed om ze een spiegel voor te houden.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Kano op donderdag 15 augustus 2013, 12:48:28
Bedankt Adriaan, dat je dit met ons hebt willen delen.   Wat wel eens wil helpen om de geldvraag van familieleden te stoppen is door een klein bedrag als lening te verstrekken. Dit geld zie je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug, maar sommigen hebben dan toch enige reservering om dan nog meer geld te vragen. Je kunt dan altijd vragen om eerst de lening maar eens terug te betalen of als het een ander familielid is door te verwijzen naar degene van wie je nog geld tegoed hebt.
hahaha lenen of geven is toch het zelfde op de filippijnen. ik kan er wel een boek over schrijven  :lachen: het komt er gewoon op neer dat je de poen kwijt bent . ik heb in ieder geval nog nooit wat terug gezien van leningen, maar dat weet je al vooruit . als je dan ook geld wil lenen aan die klanten kun je er beter direct afstand van doen , dan word het ook geen ergernis . :lachen: 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

#16
Citaat van: Kano op donderdag 15 augustus 2013, 12:48:28
Bedankt Adriaan, dat je dit met ons hebt willen delen.   Wat wel eens wil helpen om de geldvraag van familieleden te stoppen is door een klein bedrag als lening te verstrekken. Dit geld zie je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug, maar sommigen hebben dan toch enige reservering om dan nog meer geld te vragen. Je kunt dan altijd vragen om eerst de lening maar eens terug te betalen of als het een ander familielid is door te verwijzen naar degene van wie je nog geld tegoed hebt.


Dat is heel correct en dat doen menige blanken hier, maar het komt ook wel eens voor (bij mij vroeger):

"Hi Willy, how are you today"?

"I will pay you the six thousand pesos I owe you tomorrow afternoon, but I would like an emergency loan al at the same time in the amount of ten thousand pesos because my lola died yesterday"(note: she died for the fourth time..... :lachen: :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:)

"So you have to give me only four thousand ok?"

Het onderstaande is zeer goed mogelijk......... :jajaja: :jajaja:





http://freefrombroke.com/lending-money-to-friends-family-saying-no/

Mawibata

Citaat van: bananacreek op donderdag 15 augustus 2013, 14:18:13





Da's een goeie   :thumb:




PS : hopelijk breng je ze niet op dat idee      :lachen:       :lachen:   
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

MrJean

Misschien is de Filippijnen iets voor incassobureaus, die hebben er gouden tijden, of niet?

:lachen:


Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn