Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Getrouwd met een Filipina 1

Gestart door Adriaan, donderdag 15 augustus 2013, 02:54:53

Vorige topic - Volgende topic

robert van dijck

Citaat van: huisman45 op dinsdag 17 september 2013, 06:18:08
Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.

Heel juist huisman, en dat is de rede dat ik niet gehuwd ben met mijn vriendin.

robert

huisman45

Citaat van: robert van dijck op dinsdag 17 september 2013, 08:38:12
Citaat van: huisman45 op dinsdag 17 september 2013, 06:18:08
Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.

Heel juist huisman, en dat is de rede dat ik niet gehuwd ben met mijn vriendin.

robert

Idem  :applaus: :atyourservice: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Cosyns Guy

Citaat van: huisman45 op dinsdag 17 september 2013, 06:18:08
Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.
Moet je maar geen "bastaardjes" maken,kunnen ze er ook niet vandoor met hun rechtmatig deel van de koek.

Daarbij vind dat een mensonterende naam "bastaarden" voor kinderen,die hebben niet gevraagd or er te zijn.

Herbie

Citaat van: Cosyns Guy op woensdag 18 september 2013, 00:12:50
Citaat van: huisman45 op dinsdag 17 september 2013, 06:18:08
Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.
Moet je maar geen "bastaardjes" maken,kunnen ze er ook niet vandoor met hun rechtmatig deel van de koek.

Daarbij vind dat een mensonterende naam "bastaarden" voor kinderen,die hebben niet gevraagd or er te zijn.


Dat is waar maar de moeders wel, zo geen exuse voor mij.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

huisman45

En bastaardjes. kun je ook zien ,als zijnde niet kinderen die door jou zijn gemaakt.
maar door eerdere relaties od dronkenschap of gewoon omdat ze zekerheid toen al wilde.
dus ook geen excuses van mij.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Adriaan

CitaatCitaat van: robert van dijck op Gisteren om 07:38:12
Citaat van: huisman45 op Gisteren om 05:18:08
Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.

Heel juist huisman, en dat is de rede dat ik niet gehuwd ben met mijn vriendin.

robert

Jawel, dat versterkt misschien jullie financiele positie of die van jullie voor-Filippijnse nabestaanden bij scheiding of dood - maar helpt het iets tegen de jaloezie  jegens jullie voor-Filippijnse nakroost waar ik het over had? Het lijkt me dat wschl. het tegendeel het geval is. Jaloezie wordt ten dele gevoed door onzekerheid en je partner de positie van een "kabit" te geven, ook in de ogen van je kinderen, werkt die m.i. alleen maar in de hand. Bovendien zal die, wanneer jullie in Europa wonen, door wel gehuwde Filipina's daar ter dege de zwakte van hun positie worden voorgehouden. Gevolg: meer onvrede.

Maar misschien hebben jullie het getroffen met een partner die "meek and mild" is. Bestaan die nog?

Amice

Citaat van: Adriaan op woensdag 18 september 2013, 03:24:55
CitaatCitaat van: robert van dijck op Gisteren om 07:38:12
Citaat van: huisman45 op Gisteren om 05:18:08
Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.

Heel juist huisman, en dat is de rede dat ik niet gehuwd ben met mijn vriendin.

robert

Jawel, dat versterkt misschien jullie financiele positie of die van jullie voor-Filippijnse nabestaanden bij scheiding of dood - maar helpt het iets tegen de jaloezie  jegens jullie voor-Filippijnse nakroost waar ik het over had? Het lijkt me dat wschl. het tegendeel het geval is. Jaloezie wordt ten dele gevoed door onzekerheid en je partner de positie van een "kabit" te geven, ook in de ogen van je kinderen, werkt die m.i. alleen maar in de hand. Bovendien zal die, wanneer jullie in Europa wonen, door wel gehuwde Filipina's daar ter dege de zwakte van hun positie worden voorgehouden. Gevolg: meer onvrede.

Maar misschien hebben jullie het getroffen met een partner die "meek and mild" is. Bestaan die nog?

Er zijn filipina's genoeg al dan niet getrouwd en al dan niet met n buitenlander, die zodra ze de man financieel weten vast te pinnen er geen donder meer om geven wat haar vent doet, zolang de "money floods", als dat stopt dan zijn ze plots weer jaloers.
Daarnaast willen ze zelf net zo min vast gepind worden en genieten nog volop hun vrijheid net als de man zelf doet, de kroost gaat hup naar de ouders.

Er kan zelfs sprake zijn van een vaste modus operandus hoe ze te werk gaan en wanneer ze haar vent de vrijheid geeft als de financiele zekerheid is gegeven.

Ik herrinner me nog de 4 C's ( Cash,Creditcard,Condomenium & Car)als basis daarvan.
Er zijn maar weinig filipina's die niet vroeg of laat(meestal vroeg) om een eigen huis beginnen te drammen. Als ze eenmaal n relatie hebben. Zoniet dan helpt haar family wel om haar daaraan te herrineren.

Dus bij "treffen" is het m.i. meer de vraag hoeveel er dan al voor betaald is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Hey Amice, het is me al vaker opgevallen dat jij toch wel een erg zwart beeld van Filipina's hebt. Misschien herinner je je dat we daar al eens op het andere blog van gedachten over hebben gewisseld. Het is een beeld dat niet strookt met mijn eigen waarnemingen. Maar we hebben het misschien over een verschillend publiek. Jij over hen die betrokken zijn bij los vaste relaties in de Filippijnen zelf - ik over al jarenlang degelijk getrouwde Filipina's hier. Maar je beeld komt ook niet overeen met dat van die Scandinavische barman die misschien weer een beetje te veel de emotionele kant van de zaak benadrukt.

Ik had het overigens niet over jaloezie t.a.v. "medeminnaressen" maar over die jegens al bestaande familierelaties.

Adriaan

Nog even Amice. Het schoot me te binnen dat jouw opvattingen sterk overeen komen met die van die Nederlandse barman die ergens door wijlen Simon Carmiggelt werd beschreven (leest iemand hem nog?). Het was een man, zegt Carmiggelt, die gedurig "levensbloesem" om zich heen strooide in de stijl van "Ach Meneer, leer mij de mensen kennen - het gaat toch zeker allemaal om de ping ping."

huisman45

Heer Adriaan,denk dat Amice het goed heeft.
En wat je ziet bij jouw is geen graatmeter.Denk dat het algemeen is dat er veel buitenlanders zijn uitgekleed
door filipina's.En het is zeker nog zo hier dat ze huisje (geld)boompje auto en creditkaart willen.
En wat ik zie en hoor zal niemand me van die gedachte afbrengen.Wil wel even opmerken dat er ook wel
goede filipina's tussen zitten.Maar door brownouts moet je ze wel met een kaarsje zoeken.  :lachen: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig