Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Getrouwd met een Filipina 1

Gestart door Adriaan, donderdag 15 augustus 2013, 02:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: MrJean op maandag 19 augustus 2013, 00:24:17
Misschien is de Filippijnen iets voor incassobureaus, die hebben er gouden tijden, of niet?

:lachen:



Die zijn er genoeg. Lijkt me een gevaarlijke job daar, en of het er werkt is een ander verhaal denk ik.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Het is inderdaad mooi verwoord, in grote lijnen klopt het, in veel gevallen, als ene blauwe nagel ....Maar ben van mening dat je er zelf bij bent , hoe je de relatie met je schoonfamilie opbouwd. Van in het begin heb ik haar , mijn asawa, gezegt : Ik zal voor "onze" familie zorgen, en haar meteen duidelijk gemaakt dat die familie niet verder gaat dan 1ste graad, Jij, ik, onze kinderen en je moeder eventueel indien nodig. De enige uitzondering die zelf dan maak is medische ondersteuning, dan wel als rechtstreekse hulp (Hospitaalkosten, medicijnen) maar niet als sponsering (Cash geld) en verwacht dan ook geen refonds.
Ben in een vorig leven in  :belgiesmiley: 2 x gepluimt geweest als een soepkieken, door het zogeheten "zwakke geslacht" ,(ik heb wel nooit echt begrepen waarom ze die zo noemen  :confused2: ) , de 3 de keer heb ik de "geversbroek" maar meteen uitgedaan.

Daarbij wil ik wel nog vermelden, "Opa heeft gelijk, niet werken dan heb je geen steun nodig." prima instelling  :thumb:

Waar we nu wat "geveriger" zijn geworden was ik de eerste jaren werkelijk strikt.....Nu verwacht niemand niks van mij, voel niks ,nul druk op mij en ben vrij poppulair in de familie, als dat zo gezegt mag worden.

Heb hier veel voorbeelden van buitenlanders die van in het begin met geld rondgestrooid hebben om in het jong knakkerig meisje haar broekske te kunnen geraken  :ikkeniebegrijp: ( lul achterna liepen). Maar nu als gevolg van het een of het ander niet meer kunnen strooien, gewoon door de familie verstoten worden, al dan niet met het gevolg dat hun "mooie" relatie op de klippen liep.   :floet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Mawibata

Citaat van: Rich op maandag 19 augustus 2013, 00:57:21
Citaat van: MrJean op maandag 19 augustus 2013, 00:24:17
Misschien is de Filippijnen iets voor incassobureaus, die hebben er gouden tijden, of niet?

:lachen:



Die zijn er genoeg. Lijkt me een gevaarlijke job daar, en of het er werkt is een ander verhaal denk ik.

Klopt volkomen Rich


ik schrok me een hoedje toen ik het de eerste maal zag, Ik dacht eerst aan een overval.



Het gebeurde in de eatery, tegenover ons huis.

Een kale man stapt van zijn brommer, gaat de eatery binnen, meteen achter de toog.

Opent de schuif, neemt er alle bankbiljetten uit, telt het geld, noteerd dit in een klein boekje, en weg is hij.

zelfde scenario nadien nog meermaals gezien.

Soms kwam hij ook met een grote geblindeerde jeep, het was niet mogelijk een glimp op te vangen van wie achterin zat, van de persoon aan wie hij het geld overhandigde.



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Baron

 :hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Cosyns Guy

Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

Budgie

Citaat van: Cosyns Guy op maandag 16 september 2013, 21:11:57
Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

Met Europa bedoel je zeker België want in Nederland kan je je meisje over laten komen als je verklaar dat je gaat samenwonen Niks trouwen kom nou.Trouwens zover ik weet is de Baron ook niet gehuwd maar hokt.
Getting older beats the alternative -dying young

Cosyns Guy

Citaat van: Budgie op maandag 16 september 2013, 21:42:12
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 16 september 2013, 21:11:57
Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

Met Europa bedoel je zeker België want in Nederland kan je je meisje over laten komen als je verklaar dat je gaat samenwonen Niks trouwen kom nou.Trouwens zover ik weet is de Baron ook niet gehuwd maar hokt.
Jongens,jongens toch,wat is er nou mis met te huwen.Tegenwoordig kan officieel samenwonen je ook een been kosten in Belgie als de partners besluiten uit elkaar te gaan.
En het is misschien maar een boterpapiertje dat huwelijkspapiertje maar het heeft ook een hoop voordelen,nadelen ook natuurlijk,maar dat heeft elke vorm van samenwonen.Daarbij als men uit de doppen kijkt hoeft je huwelijk heus geen "valstrik" te zijn waarbij je gepluimd word als een kip.
En dat pinoy gedoe van liefde,copulatie,zwanger en weg wegwezen,wel die zijn niet slim maar gewoon profiteurs en lafaards in mijn ogen.Als je vogelt moet je maar tesamen het ei uitbroeden ook vind ik.

Amice

CitaatEn dat pinoy gedoe van liefde,copulatie,zwanger en weg wegwezen,wel die zijn niet slim maar gewoon profiteurs en lafaards in mijn ogen.Als je vogelt moet je maar tesamen het ei uitbroeden ook vind ik.

Dat zou ik zo niet durven zeggen nee,
Hoeveel vrouwen in de wereld zijn er niet die makkelijk de benen spreiden in de hoop dat ze zwanger worden gemaakt zodat hun kostje gekocht is?

Die Pinoys zijn zo dom nog niet want ze hebben ervaringen genoeg dat het mooie stuk uit de buurt toch maar koos om zich door n rijke te laten doppen in de hoop op  n betere toekomst.
Kip ik heb je en dan kan de man zijn verdere leven voor haar en de koter zorgen. Zo niet dan wordt er gescheiden en heeft zij per saldo toch wat ze wil.

Zo " idealistic" als het allemaal gesteld wordt is het dus vaak niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Adriaan

Ja de materiele kant van de zaak is tot daar aan toe. Met een beetje goede wil en ferm slikken kun je dat nog beschouwen als een persoonlijke vorm van ontwikkelingshulp. Maar velen van ons, neem ik aan, hebben al een of meerdere huwelijken achter de rug voordat ze aan een permanente relatie met een Filipina toekomen. En dan is het maar de vraag hoe de "vreemde eend in de bijt" kan omgaan met kinderen uit die eerdere relaties. Ik stelde daarover een vraag in een inleidend stukje - maar voor zover ik kan zien heeft niemand daar op gereageerd. Dat is vreemd want er zijn vaak problemen van dien aard zelfs als men, na eerdere huwelijken, met landgenoten huwt. Ik vermoed dat de zaak nog veel scherpere kanten kan hebben als er een Filipina in het spel is. Die Scandinavische barmanager wees, m.i. terecht, op de Filippijnse neiging tot jaloezie. Die hoeft zich niet alleen tot evt. amoureuze rivalen uit te strekken ...

huisman45

Daarom zorg als je kinderen uit een eerder huwelijk hebt,dat je alles op orde hebt.
trouw niet zonder voorwaarde ,zorg dat niet alles bij haar en of kinderen en of familie terecht komt.
Maar zorg ervoor dat je bloed eigen kinderen hun deel zeker krijgen,en niet de bastaartjes als lachende ermee van door gaan.
Hier adem ik vrij en ben gelukkig