Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Getrouwd met een Filipina 1

Gestart door Adriaan, donderdag 15 augustus 2013, 02:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: jens op vrijdag 20 september 2013, 18:03:30

vergeet één ding niet!!! je vrouw/vriendin of partner is GEEN partekelier bezit . dus niet je eigendom en dat vergeten mannen nog al eens.


  zo is het,   wederzijds respect en vertrouwen beschouw ik als de basis    :thumb:    :thumb:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Amice

Klopt en respect verdien je die krijg je niet gratis, zo ook de filipina in kwestie, die denkt met "jalouzie" haar toekomst veilig te stellen.

Ook de man in een relatie is geen partikulier bezit.

je zou ze de kost niet willen geven hoeveel mannen er zijn die door de vermeende jalouzie van het vrouwtje er maar aan toegeeft, terwijl madam het simpel weg om redenen van gretigheid ,bezitvorming enz. doet.
Daarnaast ook al zou die jalouzie dan voortkomen uit echte liefde en/of verlatingsangst, dan nog zijn beide partners geen partikulier bezit.
Jalouzie kan je dat echter wel maken, zelfs voor beiden partners, en kan daarmee dan juist de bron zijn waarmee de relatie dan uiteindelijk stukloopt.

De Filippijnse jalouzie is dan ook nog eens gebaseerd op de cultuur, ze vertrouwen hun eigen kababayans niet en mijn stelling daarin is "as the waitress is she will trust her guest".
Derhalve schaar ik de  :smiley-philippines: jalouzie onder de noemer van Tampo, aangezien het vaak niets meer is dan "zin doordrijven".


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

#52
GELD GELD GELD EN NOG ÉÉNS GELD .

man man dat rot geld je kunt niet met en je kunt niet zonder. wat ik mij afvraag is het volgende, ik hoor hier op het forum ook steevast iedereen over geld praten , pas op hiervoor en pas op daarvoor , want als je vrouw zus of zo  , maar pas vooral op dat je vrouw of haar fam niet aan je geld komt .

man man wat kan mij nu dat teringgeld verrekken naar mijn dood ,daar heb ik toch niets meer aan? of kun je in de hemel ook een pilsje kopen ? wel dan heb ik dubbel pech ! ten eerste heb ik dan geen geld meer en ten 2e kom ik op zeker niet in de hemel haha.

als ik zo menigeen hoor praten over hoe het dan wel moet in het leven ,met of zonder filipina en waar je dan wel of niet voor moet op passen dat ze toch voor al niet aan je geld moeten komen .

WEL, zo zou ik niet willen  en zelfs niet kunnen leven . geld geld geld!!!! een hond wil het zelfs nog niet vreten .

maar ze zijn niet materialistisch , o nee wij niet , nee zo zijn wij niet hoor  :neeneenee: wij niet hoor . ja natuurlijk cross ik mijn vrouw af. en ja natuurlijk kookt zij voor mij en niet te vergeten het huis , tsja dat mag zij ook schoon maken , zelfs de wc mag zij doen . en ja als ik dan eens ziek ben mag zij mij ook verzorgen  :jajaja: dat doet ze graag hoor want zij is nog lekker jong . o ja de tuin die vind zij ook zo leuk die ligt er dan ook prachtig bij . :jajaja: wat heeft zij het goed bij mij .ja goed zij zeurt af en toe wel eens over geld ,maar dat geef ik niet hoor, laat ze zelf lekker werken gaan .
:lachen:  :lachen:

met andere woorden: wij willen wel de lusten maar niet de lasten van een filipina


  • dan zal ik je nu vertellen hoe jens dat heeft geregeld .

    ik ben natuurlijk ook gescheiden van zo,n Ned kip. [soep] . heb mijn scheiding netjes geregeld , haar uit gekocht . ook heb ik 2 kinderen uit mijn eerste huwelijk waar ik een uitstekende band mee heb . deze kinderen zijn mijn ziens niets te kort gekomen . zelfs nu niet.

    ik heb naar 3 jaar alleen te zijn geweest mijn huidige filipijnse vrouw ontmoet .moet wel eerlijk bekennen dat ik hoofdzakelijk voor het avontuur ging en het stukje vlees wat zij op melkbussen hoogte heeft was natuurlijk ook mooi mee genomen . naar gelang de tijd verstreek stond ik toch versteld van haar normen en waarden ,zelfs zo versteld dat ik in haar iets vond wat ik niet meer voor mogelijk had gehouden [liefde] .
    ben dan ook met haar gehuwd en samen hebben wij 1 zoon van nu 10 jaar.
    voor dat ik met haar trouwde heb ik haar even haarfijn uit de doeken gedaan hoe ik er over dacht , en dat ik niet nogmaals door de Nederlandse staat geslacht wilde worden bij een eventuele scheiding tussen ons .zij is namelijk op de fiets gekomen en zo zal zij ook weer vertrekken als zij wil .ook hebben wij het over mijn kinderen uit het eerste huwelijk gehad. zelf had ze toen nog geen kinderen. heb haar verteld dat mijn kinderen bij mij altijd op de eerste plaats komen .voor de rest moest zij op nul beginnen , dat heet voor het huwelijk naar de notaris [huwelijkse voorwaarden] plus een testament op het langst leven , dus als ik kom te overlijden treed automatisch het Ned erfrecht in werking . en ja dan komen mijn kinderen uit mijn eerste huwelijk er bekaaid af het zij zo . maar zo als gezegd die zijn niets te kort gekomen en hebben nu alle 2 een eigen zaak en doen het redelijk .
    en geld tsja daar ben ik heel erg makkelijk in , zij krijgt namelijk alles wat ik zo in huis sleep aan geld en als ik zeg alles dan bedoel ik ook alles .
    ik geef namelijk niets om geld . wat zij er mee doet zal mij een worst wezen of wil ze ook alles op sturen naar de fils , daar lig ik nog geen seconde wakker van . heb wel met haar de afspraak dat zij de vaste lasten hier in Ned wel betaald , ik heb namelijk een hekel aan schulden .en als ik eens een maal geld nodig heb dan vraag ik het haar en krijg ik het, zij heeft mij nog nooit teleur gesteld , dus dat zit wel goed.

    ik heb dan ook niet zo veel last meer van gebedel uit de filippijnen  :lachen: daar werkt zij vlot mee af . :neeneenee: zij is  :sinterklaas: niet hoor.
    dit houd niet in, dat zij niets op stuurt , haar moeder in de filippijnen komt ook niets te kort die heeft een hart aan doening en heeft medicijnen nodig daar heb ik ook totaal geen probleem mee, verder wil zij nog wel eens iets bij een begrafenis doen of iets voor een ziek fam lid .

    dus het ligt helemaal aan mijn vrouw zelf of zij nu wel of niet spaart voor haar oude dag .

    dus zo doet Jens dat , dan heb je ook geen last van stress .
     


     







grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

LMBen

Kan niet anders zeggen dan" goed gedaan Jens"
Natuurlijk valt of staat het met het feit of je vrouw met geld om kan gaan.
Meeste filipijnse hebben nooit echt geld gehad en leven van dag tot dag als ze dan wel ineens geld hebben is het moeilijk om er mee om te gaan.
Dat jullie niet in de phil wonen heeft natuurlijk wel meegeholpen dat ze zich aangepast heeft.


Je leeft lekker zonder zorgen, net als ik, en denk dat dat het beste is.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

Ronny55

Als ik alles al eens doorlees ,stel ik vast dat er een groot verschil is tussen leven met je asawa in  :eu: of in de  :smiley-philippines: .

Iedereen heeft zijn verhaal en zijn ervaring...kan dus niet zeggen hoe het zou zijn met ons moesten we in  :belgiesmiley: wonen.

Maar hier hebben we het betrekkelijk goed , we doen ons niets tekort...voor alles is er een butjet opgemaakt... zelfs voor onvoorziene gevallen(lees hulp aan de familie).Met uitzondering van haar moeder, is het geen gewoonterecht voor de anderen, maar in geval van nood  :jajaja:....Ik wil daar wel bij vermelden dat zij hier werkt ('n Kaderfunctie)en dus die kosten zelf doet. Zij is financieel onafhankelijk en heeft mij echt niet nodig om goed te kunnen overleven...als ik haar leerde kennen had een eigen huis waar ze met haar moeder woonde, samen met de huishoudster en ook een eigen auto.
P.S, Zo ongeveer de helft van de familie werk bij haar; broer, zussen en aangetrouwde :lachen:  :floet:

Heb haar de vraag gesteld : Met jouw werk kom je toch met veel mannen in kontact...nooit uw goesting gevonden?....Ja, zegt ze, ben uiteraard niet de maagd Maria geweest , heb wel enkele relatie's gehad, maar na enkele maanden stelde ik vast : alweer zo'n fillipijnse zakenwasser, leeghanger,.....

Ze geeft ook grif toe dat het nu véééél gemakkelijker gaat financieel, maar wil niet zeggen dat ze een gat in haar hand heeft nu.

En ik,  :happy: :happy: :jajaja:


Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Baron

#55
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 16 september 2013, 21:11:57
Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

:ikkeniebegrijp:

Je MOET niet nog jaren werken voor je pensioen! Dat laat je jezelf wijsmaken / gekmaken. Mijn slogan vroeger. laat je niet gek maken (en maak jezelf niet gek).
Ik ken zoveel mensen die geen pensioen hebben, en die redden het ook best. Denk maar eens aan vele weduwes in NL. (Belgie weet ik niet)

:atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Cosyns Guy

Citaat van: Baron op zaterdag 21 september 2013, 07:16:41
Citaat van: Cosyns Guy op maandag 16 september 2013, 21:11:57
Citaat van: Baron op maandag 16 september 2013, 20:04:07
:hoedjeaf:

En wat kunnen we uit dit topic leren?
Ook wetende dat het huwelijk in de PH voor eeuwig is, scheiden bestaat niet!
Ook al is hij of zij diep ongelukkig in het huwelijk.

Gewoon: niet trouwen!
Dat doen vele Pinoy ook niet. Die zijn wel slim!
:liefde: :copulatie: :zwanger: :baby: :benweg:


:nocomment:

Niet trouwen !!! Makkelijk spreken als je nog jaren moet werken voor je pensioen en je in Europa bent en je verloofde of vriendin in de  :smiley-philippines:

:ikkeniebegrijp:

Je MOET niet nog jaren werken voor je pensioen! Dat laat je jezelf wijsmaken / gekmaken. Mijn slogan vroeger. laat je niet gek maken (en maak jezelf niet gek).
Ik ken zoveel mensen die geen pensioen hebben, en die redden het ook best. Denk maar eens aan vele weduwes in NL. (Belgie weet ik niet)

:atyourservice:

Jij hebt wel makkelijk praten hoor.Moet je mij eeens uitleggen hoe een gewone arbeider ZONDER pensioen kan overleven ?Van de liefde...de gezonde ?
lucht..?
Niet iedereen heeft ergens een suikeroom of tante op overschot liggen en niet iedereen was of is zelfstandige die een mooi spaarpotje kon of kan aanleggen voor na zijn pensioenering.
En de vele weduwes...wel mijn moeder heeft geluk gehad dat mijn vader zijn hele leven gewerkt heeft en een naar Belgische verhoudingen een tamelijk mooi pensioen had.

Luc

Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 21 september 2013, 20:34:37

Jij hebt wel makkelijk praten hoor.Moet je mij eeens uitleggen hoe een gewone arbeider ZONDER pensioen kan overleven ?Van de liefde...de gezonde ?
lucht..?

Een baron leeft van zijn landgoederen  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Amice

Citaat van: Luc op zaterdag 21 september 2013, 20:38:52
Citaat van: Cosyns Guy op zaterdag 21 september 2013, 20:34:37

Jij hebt wel makkelijk praten hoor.Moet je mij eeens uitleggen hoe een gewone arbeider ZONDER pensioen kan overleven ?Van de liefde...de gezonde ?
lucht..?

Een baron leeft van zijn landgoederen  :jajaja:

Ja vooral luchtkastelen schijnen lucratief te zijn.  :happy2:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gertve

Ik kan me niet voorstellen dat hier de bijstand bedoelt wordt. Buiten dat zou ik het ook niet weten.