Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs halen in de filippijnen

Gestart door bruno13, zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

michelle is nu in de filippijnen en gaat er voor een rijbewijs,als ze nu terugkomt naar belgie kan zij daar hier ook van gebruik maken?

Pinocchio

Als zij tijdelijk in Belgie verblijft kan ze inderdaad gebruik maken van haar Filippijns rijbewijs voor de periode dat ze in het land is.
Als ze permanent in Belgie woont is een Filippijns rijbewijs hier ongeldig.

bananacreek

Citaat van: bruno13 op zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54
michelle is nu in de filippijnen en gaat er voor een rijbewijs,als ze nu terugkomt naar belgie kan zij daar hier ook van gebruik maken?

Kan je krijgen zonder lessen en 500 pesos onder de tafel voor een test............ :happy: :happy:

LMBen

Filipijns rijbewijs kan bij " eerste inschrijving" om gezet worden in een belgies rijbewijs.
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

daf105paccar

Citaat van: Benincebu op zaterdag 28 juni 2014, 16:22:56
Filipijns rijbewijs kan bij " eerste inschrijving" om gezet worden in een belgies rijbewijs.
Correct. :smiley-philippines: rijbewijs van mijn vrouw wordt in een  :belgiesmiley: omgezet.
Je kan wel een tijdje niet rijden.

Fail_over

Let op!

Bij ons werd verteld dat ze moet aan kunnen tonen 180 dagen vooraf het behalen van het rijbewijs in de Filipijnen te vertoeven. Hoe is mij een raadsel.  :ikkeniebegrijp:

Er is een document op het internet wat het haarfijn uitlegd, maar kan dat zo snel niet vinden.

Blijft de vraag of je uberhaupt wil dat ze zonder een gedegen opleiding of kennis van de  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: verkeersregels achter het stuur kruipt.
De rijschool en het examen is er niet voor niets.

Ik zou echt niet willen dat mijn asawa met een " gekocht" rijbewijs zou gaan rijden, zonder lessen gevolgd te hebben.  :neeneenee:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

bruno13

als ze het heeft zal ze in belgie nog wel bijlessen volgen
ze woont nu al van november 2012 in belgie,dus tel het dan wel mee?

stijn54

Citaat van: bruno13 op zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54
michelle is nu in de filippijnen en gaat er voor een rijbewijs,als ze nu terugkomt naar belgie kan zij daar hier ook van gebruik maken?
Wat zegt uw gemeente? Ik heb over het al dan niet geldig zijn van een Filippijns rijbewijs in Belgie al vanalles horen vertellen.

Cosyns Guy

#8
Citaat van: stijn54 op zaterdag 28 juni 2014, 19:39:45
Citaat van: bruno13 op zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54
michelle is nu in de filippijnen en gaat er voor een rijbewijs,als ze nu terugkomt naar belgie kan zij daar hier ook van gebruik maken?
Wat zegt uw gemeente? Ik heb over het al dan niet geldig zijn van een Filippijns rijbewijs in Belgie al vanalles horen vertellen.
http://www.oostende.be/file_uploads/19649.pdf
http://www.mobilit.belgium.be/nl/binaries/28%20Niet%20europese%20buitenlandse%20rijbewijzen_tcm466-223971.pdf
Volgens de links zijn  :smiley-philippines: rijbewijzen erkend door  :belgiesmiley: en kunnen dus omgewisseld worden en er bepaalde tijd met in  :belgiesmiley: rijden.

josv

Het kan wel, maar wil je het ook ................ :negatief: :weetikniet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....