Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

rijbewijs halen in de filippijnen

Gestart door bruno13, zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

het is eenvoudiger maar het telt niet,ze is al ingeschreven hier in belgie en als ze het rijbewijs in de filippijnen na haar inschrijving haalt dan telt het niet hier

stijn54

Citaat van: josv op zaterdag 28 juni 2014, 20:09:30
Het kan wel, maar wil je het ook ................ :negatief: :weetikniet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet: :floet:
Waarom niet? Mijn ex reed goed met de wagen. Hangt van de persoon af.

bruno13

er zijn altijd mensen die denken dat ze alleen met een wagen kunnen rijden en filippijnen niet,ik bekijk het positief,als je van in het begin er negatief over denkt of praat is het toch niet fijn voor de persoon in kwestie

josv

Citaat van: bruno13 op zondag 29 juni 2014, 16:17:45
er zijn altijd mensen die denken dat ze alleen met een wagen kunnen rijden en filippijnen niet,ik bekijk het positief,als je van in het begin er negatief over denkt of praat is het toch niet fijn voor de persoon in kwestie

:happy2: :happy2: :happy2: :happy2:

Ik bedoel dus niet dat ze niet zou kunnen rijden. Ik bedoelde : wil je haar in BE laten rijden zonder gedegen opleiding !! Want die krijg je hier (  :smiley-philippines: ) niet.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ifugao

Correct josv. Ik heb mijn nichtje in de ph haar rijbewijs laten halen en daarna rijlessen laten nemen hier. Dan heb je het gezeik met examens ook niet meer.  En je rijbewija heb je dan al. Maar inderdaad ze kon de auto niet op een brede weg gedraaid krijgen. En kijken voordat je een kruispunt op rijdt?? Wat is dat??  Ik kreeg bijna een hartverlamming bij haar in de auto.

bigfoot12345

Vrienden van ons gingen met de kerstperiode naar de filipijnen en ze kwam terug met een internationaal rijbewijs die haar zus er behaald had op haar naam.
Nu is ze aan een famillielid rijlessen aan het volgen.

nils

Tja rijden leren moet je toch, tenzij je toevallig met een vrouwelijke Schumacher getrouwd ben.
Daarentegen vraag ik mij af wat het voordeel is als je met een vers Filippijns rijbewijs hier naartoe komt,
als je vervolgens alsnog een gevaar bent voor jezelf en anderen op de weg.

Fail_over

Citaat van: nils op zondag 29 juni 2014, 20:10:09
Tja rijden leren moet je toch, tenzij je toevallig met een vrouwelijke Schumacher getrouwd ben.
Daarentegen vraag ik mij af wat het voordeel is als je met een vers Filippijns rijbewijs hier naartoe komt,
als je vervolgens alsnog een gevaar bent voor jezelf en anderen op de weg.

IDD, en als je met een vrouwelijke Schumacher getrouwd bent, dan mag je toch alleen maar op een circuit. Waarna ze zich half dood skied....

Better safe than sound, heb er hier in de  :belgiesmiley: al genoeg gezien die  :benweg:  :ripba8:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Cosyns Guy

Citaat van: nils op zondag 29 juni 2014, 20:10:09
Tja rijden leren moet je toch, tenzij je toevallig met een vrouwelijke Schumacher getrouwd ben.
Daarentegen vraag ik mij af wat het voordeel is als je met een vers Filippijns rijbewijs hier naartoe komt,
als je vervolgens alsnog een gevaar bent voor jezelf en anderen op de weg.
Het voordeel is dat men zichzelf een hoop geld uitspaard.Men kan altijd zelf zijn vrouw bijkomende rijlessen geven en haar de verkeersregels alhier aanleren,zoals ik met mijn vrouw gedaan heb en eerlijk haar rijstijl is er met sprongen op vooruit gegaan en moet helemaal niet onderdoen voor de chauffeurs hier.

Ronny55

Citaat van: bruno13 op zaterdag 28 juni 2014, 14:40:54
michelle is nu in de filippijnen en gaat er voor een rijbewijs,als ze nu terugkomt naar belgie kan zij daar hier ook van gebruik maken?
Dat hangt er van af ...Woonde ze in  :belgiesmiley: voor ze haar rijbewijs in de  :smiley-philippines: haalde , dan kunnen ze daar wel over vallen.....Je moet namelijk je rijbewijs halen in het land waar je woond. Dat is veranderd sinds de Turken massaal met een rijbewijs terugkwamen na vacantie in Turkije.....wat er precies veranderd is ....  :weetikniet: Maar mijn schoonbroe vertelde me dat ze die manier van rijbewijs halen geconterd hebben.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.