filipijnse dames in belgie of nederland

Gestart door drikvis1968, woensdag 30 juli 2014, 21:30:49

Vorige topic - Volgende topic

Adik

Citaat van: drikvis1968 op woensdag  6 augustus 2014, 18:01:05
een kleine update

alhoewel communicatie nu via een kleine gsm gaat en slechte wifi verbinding houden we contact
tot nu toe kan ik ze niet op iets betrappen
ze was is een winkel kleding aan het passen - ze stond er echt beeldig mee
ik dacht wel - hoe betaald ze dat ?? maar ze kan het ook gewoon gaan passen zijn
De post van iemand een aantal dagen geleden indachting, zou ik ze eens testen
En vroeg of ik ze met iets kon helpen ?
Ik heb het zelfs 2 x gevraagd en steeds antwoordde ze : no, i am fine
dus ofwel doodeerlijk ofwel heeft ze het ni verstaan

mijn profielfoto op fb heeft ze bij haar vrienden geplaatst en er wordt blijkbaar op gecommentarieerd
Toen ik opperde van mogelijks in oktober een reis naar de filipijnen te maken om haar te bezoeken (begin nu toch wel neiuwgierig te worden) reageerde ze positief

Ik wil je geen narigheid aanpraten maar de vraag is vooral hoe ze reageert nadat ze een (paar) keer je hulp heeft gevraagd/geaccepteerd. Ten minste, dat maak ik op uit mijn ervaring en de verhalen die ik heb gehoord.

dozo

drikvis vraag aan haar of ze een cursus nederlands wil leren
in de fil en daarna in belgie of nederland. negen van de tien haken
dan af,die hebben liever een Engelsman of amerikaan.
reageerd zy positief dat is voor jou een pluspunt.
zo heb ik het ook gedaan. gr theo.

drikvis1968

ja ok je hebt gelijk mbt de nederlandse lessen ma stel het omgekeerde  dat iemand tegen jou zou zeggen, leer maar Filipijns , geef toe we zouden ook gaan lopen tot het einde van de evenaar en terug, ikke toch zeker
een geluk dat Nederlands en engels met elkaar verwant zijn .... en dat we een taalknobbel hebben
inderdaad na een paar keer dat ze geld komen vragen , kan ja dat fout gaan oppakken of ze denkt dat het een verworven recht is
ma uiteindelijk is 100 euro bijna een maandloon ginder
enige goede houding is afwachten en gezond verstand vanboven houden time will tell


Lorre

Citaat van: drikvis1968 op woensdag  6 augustus 2014, 22:53:16
ma uiteindelijk is 100 euro bijna een maandloon ginder

Voor sommige wel, anderen hebben méér/een hoger maandloon.

Ronny55

Hoeveel % van de philipinas zou een account op een datingsite hebben....10%  :weetikniet: meer  :confused2: of minder  :confused2: soit, het leeuwendeel van de meisjes zoeken of vaalen op de "traditionele" manier op een "boyfriend" . Dat "fatsoenlijke meisjes" was een ongelukkige woordenkeus, .

Daarom gewoon eens op vacantie komen met een goede vriend Bv wil je niet of durf je niet in  :smiley-philippines: komen in je uppie , begrijpelijk. Dan merk je meteen het verschil tussen  :smiley-philippines: en  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: . Je wordt hier niet meteen afgekakt alleen maar omdat je gezicht hun niet aanstaat. Ze zijn vriendelijk en openhartig en altijd met de glimlach. Niets houd je dan tegen om op een traditionele manier een relatie te starten, of je dan niet uit je doppen moet kijken dat wil ik hier niet beweren. Maar de kans is kleiner, eerst en vooral je bent er onmiddellijk zelf bij als je je dan nog laat ringeloren  :weetikniet: dat hebt ge uw verstand in de kop onder uwe broeksriem zitten. Maar ja het kan altijd.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

drikvis1968

ja idd daar heb je een punt
eigenlijk gelijk met belgie - hoeveel % van de alleenstaanden zijn ingeschreven bij een dating site - zal ook beperkt zijn
de meeste ontmoetingen zijn ook casual maar belgen zijn veel geslotener dan filipinas heb ik hier gelezen of toch begrepen
Ik had eigenlijk wel oren naar om eens naar daar te gaan voor een korte vakantie (moet wat opletten ivm co ouderschap van mijn zoontje)
Dan zal manilla vermoedelijk niet de juiste plaats zijn zoals ik al gelezen heb
En alleen gaan? Tja normaal ga je op reis met vriendin/vrouw of familie /vriend of zo dat is toch veiliger gezien het cultuurverschil
zal tegen dan het forum s zoeken ivm plaatsjes ed om naartoe te gaan zowel in manilla als over het land

Peter10

Ik ben eerst op datingsites geweest maar daar had ik slechte ervaringen mee. Ik ben dus in de Filipijnen zelf op zoek geweest naar de 'ware". 

Ik denk dat het het beste is om daarachter iemand te zoeken. Of om via via iemand te leren kennen. De datingsites raad ik je echt af.

Er zijn genoeg filipijnse meisjes die oprecht zijn. Er zin er ook veel die niet oprecht zijn. Ik ben daarachter op zoek gegaan maar dat is wel heel tijdrovend geweest want
als je niet weet hoe het daarachter werkt dan is het heel moeilijk om te weten te komen of zij oprecht is of niet.

Ofwel leer je iemand kennen via via ofwel vraag je aan iemand om je daarachter wegwijs te maken, om je te 'begeleiden", zodat je niet dezelfde negatieve ervaringen mee maakt die ik heb meegemaakt.

Ik heb nu een vriendin van vorig jaar, en met haar voelt het goed aan. Ik vertrouw haar volledig.

Er zijn echt genoeg Filipijnsen die oprecht zijn, maar je moet het onderscheid kunnen maken met degenen die niet oprecht zijn. Dat is niet gemakkelijk voor een 'nieuweling", want degenen die niet oprecht zijn zijn heel goede leugenaars.

Als je vragen het hieromtrent, vraag maar, ik antwoord hier graag op, vanuit mijn eigen negatieve en positieve  persoonlijke ervaringen.


Peter10

Mijn vriendin is van Davao.  Ik wil zeker niet zeggen dat elk meisje in Manila slecht is, maar ik zou het niet gaan zoeken in Manila.  En zeker niet op datingsites, die zitten vol met leugenaars.
Was vroeger een goede ontmoetingsplaats maar nu niet meer. Maar men kan natuurlijk niet veralgemenen

Peter10

Wat je wel moet beseffen is dat er westerlingen zijn die naar de Filipijnen gaan en ook helemaal niet oprecht zijn en die alleen maar op zoek zijn naar sex.  Dus er heerst ook wantrouwen bij de Filipijnsen tov de westerlingen.

Ronny55

Citaat van: Peter10 op zondag 14 september 2014, 18:19:21
Wat je wel moet beseffen is dat er westerlingen zijn die naar de Filipijnen gaan en ook helemaal niet oprecht zijn en die alleen maar op zoek zijn naar sex.  Dus er heerst ook wantrouwen bij de Filipijnsen tov de westerlingen.
Citaat van: Peter10 op zondag 14 september 2014, 18:16:29
Mijn vriendin is van Davao.  Ik wil zeker niet zeggen dat elk meisje in Manila slecht is, maar ik zou het niet gaan zoeken in Manila.  En zeker niet op datingsites, die zitten vol met leugenaars.
Was vroeger een goede ontmoetingsplaats maar nu niet meer. Maar men kan natuurlijk niet veralgemenen

Tja Peter , het is gelijk je het pakt, kom je naar hier voor de sex, is daar niks verkeerd mee vind ik , maar dan moet je achteraf niet komen janken dat ze je geplukt hebben.....veel meisjes willen geen vaste relatie, ene bonte haan die ze kunnen plukken komt hun veel beter uit.

je heb goede en slechte , in Manila of in Davao of waar ook op de  :smiley-philippines:, je moet gewoon geluk hebben.

Ga zeker niet denken dat ze achterlijk zijn, als ik dat eens tegen mijn asawa zei antwoorde ze mij, " Hoe komt het dan dat zoveel "slimme" buitenlander zich in de luren laten leggen door een bende domme Filippinas  :floet: " . Probeer daar maar eens een zinnig antwoord op te verzinnen.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.