Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Fail_over op woensdag 12 november 2014, 20:33:48
Citaat van: blauwvinger50 op woensdag 12 november 2014, 20:13:36
Tis maar een idee.

Klopt, en w88 op een tenaamstelling is in de  :smiley-philippines: ook niet aan de orde.

Gewoon een bordje met "Waiting for registration" erop en gaan!!



Klopt zolang je maar op het zelfde eiland blijft geen probleem.  Die komen pas  als je met de ferry over wil   men wil voorkomen dat gestolen voertuigen van heyt ene naar het andere eiland gaan , en zo nooit meer terug te vinden zijn.    Zonder papieren ga je het niet redden bij de ferry

gosternokke

Citaat van: Dreelien op woensdag 12 november 2014, 17:15:32
Hallo Amice,

Bedankt voor je reactie. :thankyoufw5:

Ik realiseer me dat ik nog niet eerder gepost heb, maar ik lees al heel wat maandjes mee op het forum.

We hebben al heel wat gereisd in zuid oost Azie, met de fiets door Thailand, Cambodja en Vietnam. Met de fiets door Vietnam, brommers gehuurd in Vietnam, auto gehuurd in Maleisië enz, enz. Oftewel, ook al zijn we nog niet eerder in de Filippijnen geweest, we zijn redelijk ervaren in het reizen in Zuid Oost Azië.

Mijn oom en tante wonen in Davao, en daar gaan we de eerste week en de laatste paar dagen logeren. Ze zijn ook al ontzettend druk voor ons aan het rondkijken en zoeken, maar het is tot op heden niet gelukt om iets gevonden te krijgen, vandaar ook onze oproep.

Ik zal eens kijken op de links die je hebt opgegeven, een mailtje is immers zo verzonden.


  Misschien kunnen je oom ook proberen iets te huren van een particulier.    Belangrijk is dat het om goed ondehouden voertuigen moet gaan, die vrij nieuw zijn  en met complete papieren.  In verband met de oversteek met veerboot

Zijn altijd wel wat rijkere mensen die zo een ding teveel hebben staan en daar brood in zien.  Za je wel een borg moeten betalen

maar je hoe vind je die  ?

  :smiley-philippines:  toeristen industrie voorziet eiegenijk niet in dit soort zaken, klintkt gek maar is we zo


En vind je een verhuurder dan willen ze niet dat je met die dingen naar een ander eieland gaat   :negatief:

 

gosternokke

Misschien een aardige bijverdienste voor Jos in Davao  om zijn scootter aan deze dames teverhuren  :weetikniet:   :lachen:

Dreelien

Ik zie in elk geval wel een heel groot gat in de markt.   :happy2:

Amice

Citaat van: Dreelien op donderdag 13 november 2014, 12:07:18
Ik zie in elk geval wel een heel groot gat in de markt.   :happy2:

Nou vergeet dat dan maar snel want als er iets te verdienen valt dan zijn Filipino's er snel bij en in ideeen jatten zijn ze zelfs heer en meester.

Dus er zal iets zijn waardoor de vermeende winst er per saldo niet is anders was het er al wel. :jajaja:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

smilingbee

In 2012 heb ik voor 1 maand een wagen gehuurd (een nieuwe Mazda reeks 3) voor 40.000 php. Heel handig om bagage mee te sleuren  :lachen: Ben ermee van CDO naar Camiguin geweest en dan terug naar Bukidnon, verder naar Davao om uiteindelijk nog een week te verblijven op Samal Island en terug ingeleverd in Davao. Dit was wel van een particulier. Ik vond dit een redelijke en aanvaardbare prijs. Nu had ik wel al enige ervaring met rijden in de  :smiley-philippines:, o.a. op Cebu en geregeld huur ik een wagen in CDO voor een paar dagen. alleszins veiliger dan met een brommerke, hetgeen ik ook regelmatig gedaan heb, maar je bent wel de zwakke weggebruiker, niet te vergelijken met tuffen in Europa.

gosternokke

Citaat van: Amice op donderdag 13 november 2014, 12:36:15
Citaat van: Dreelien op donderdag 13 november 2014, 12:07:18
Ik zie in elk geval wel een heel groot gat in de markt.   :happy2:

Nou vergeet dat dan maar snel want als er iets te verdienen valt dan zijn Filipino's er snel bij en in ideeen jatten zijn ze zelfs heer en meester.

Dus er zal iets zijn waardoor de vermeende winst er per saldo niet is anders was het er al wel. :jajaja:


Denk het ook Amice. veel verhuurders geven niet eens een motor mee as je je paspoort niet als borg achterlaat. zegt genoeg toch ?

En dan nog zie ikaf en toe op facebook berichten van verhuurders die afbeeldingen plaatsen van de buitenlandse huurder zijn paspoort die het hebben achter gelaten en er met de motor vandoor zijn.    :haha:

gosternokke

Citaat van: Dreelien op donderdag 13 november 2014, 07:23:01
Nou ja zeg, jullie maken het wel spannend.

Wij blijven sowieso in de noordelijke regio van Mindanao en zijn absoluut niet van plan om het spannende zuiden op te zoeken.
We zijn ervaren reizigers, dus niet van plan om in 7 sloten tegelijk te lopen.

In elk geval bedankt voor jullie tips.






  klopt noorden van Mindanao is niet zo spannend, kom er al jaren zonder problemen     Wel zijn er NPA rebellen aktief, maar die hebben geen interesse in buitenlanders.  of toeristen
    Dus draag voor de zekerheid geen camouflage kleding op je scooter, om misverstanden te voorkomen.   NPA schiet maar wat graag op militairen

En als je de NPA tegenkomt zeg je gewoon dat hun opperhoofd Joma die al jaren als politiek vluchteling in  :nederlandsevlag: woont , je buurman is    :lachen:

Ronny55

Jullie mogen in ieder geval blij zijn dat ik je oom niet ben.....Ik schopte je eerst een paar maal onder je reet voordat ik je zo'n "avontuur" liet beginnen , zeker weten. Zelf heb ik 5 jaar met een motorclub de  :smiley-philippines: doorkruist , weet echt wel waarover ik praat. Dan was ik ook altijd in groep, 20 tot 30 man. Als we dan "gevaarlijke" plaatsen doorkruisten , met militaire begeleiding . Alleen al de toestand van de wegen is levengevaarlijk, om niet te spreken van het verkeer. Dasn , in geen geval in den donker rijden , bussen en vrachtwagens die voorbijsteken houden veelal geen rekening met een brommer/scooter.  Verkeerregel zijn er wel, maar er wordt hoofdzakelijk geimproviseerd. Een rood licht dient 's nachts eerder als "kerstverlichting" .  Auto proberen te huren is mss een optie , maar met de brommer  :weetikniet: af te raden, zeker weten .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

smilingbee

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 14 november 2014, 00:01:34
Jullie mogen in ieder geval blij zijn dat ik je oom niet ben.....Ik schopte je eerst een paar maal onder je reet voordat ik je zo'n "avontuur" liet beginnen , zeker weten. Zelf heb ik 5 jaar met een motorclub de  :smiley-philippines: doorkruist , weet echt wel waarover ik praat. Dan was ik ook altijd in groep, 20 tot 30 man. Als we dan "gevaarlijke" plaatsen doorkruisten , met militaire begeleiding . Alleen al de toestand van de wegen is levengevaarlijk, om niet te spreken van het verkeer. Dasn , in geen geval in den donker rijden , bussen en vrachtwagens die voorbijsteken houden veelal geen rekening met een brommer/scooter.  Verkeerregel zijn er wel, maar er wordt hoofdzakelijk geimproviseerd. Een rood licht dient 's nachts eerder als "kerstverlichting" .  Auto proberen te huren is mss een optie , maar met de brommer  :weetikniet: af te raden, zeker weten .

Met die wagen in 2012 ben ik eens 's avonds vertrokken uit Maramag naar Malaybalay, da's nu echt ni zo ver. Maar ineens begon dat daar te gieten, met bakken uit de hemel, zicht amper 10 meter, geen straatverlichting, tricycles, fietsers, voetgangers...allemaal zonder enige verlichting... Man, man, man. Je zal daar als blanke maar iemand overhoop rijden.... Op zeker ogenblik ben ik de parking van een tankstation opgereden om te wachten tot de bui zou overgaan, maar tja...op de  :smiley-philippines: kan je daar lang op wachten  :lachen: Dus, zeg ik tegen mijn vrouw : we gaan die trage vrachtwagen volgen, kwestie van tijdig te stoppen als die stopt voor putten in de weg, nou...geen putten, maar volledige kraters  :lachen: Aan 20 a 30 km/h zijn we dan een 50 tal meter achter dat monster blijven rijden. Je reist tenslotte voor de ervaring, right ?  :thumb: Ik denk zelfs dat die vrachtwagenchauffeur vreesde dat we hem achtervolgden want toe afremde om ons voorbij te laten rijden, bleef ik er hardnekkig achter.  :lachen: