Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

josv

Citaat van: gosternokke op donderdag 13 november 2014, 08:02:43
Misschien een aardige bijverdienste voor Jos in Davao  om zijn scootter aan deze dames teverhuren  :weetikniet:   :lachen:

Ik lees dit allemaal nu pas en heb er weinig meer aan toe te voegen. Veiligheid........... pas in godesnaam op !

Ik heb in de jaren 2-3x bezoek gehad van 'n Nederlander (Peter, 60+ jaar) die zo'n beetje z'n hele leven door dit soort landen fietst. Hardstikke leuk, overal gastvrij ontvangen etc. etc. Heeft van de PH in 12 weken meer gezien dan ik in 7 jaar. Maar er kwam toch een moment ( 2 dagen nadat ie Davao City verliet ) waarop een of andere sukkel hem totaal van z'n fiets af reed en hem in het ziekenhuis deed belanden voor meerdere dagen en repatriering naar Nederland. Zelf heb ik ook wel eens een kerst doorgebracht in het ziekenhuis door diezelfde soort sukkels.

Ik zal het niet afraden maar ik wil jullie wel waarschuwen.

Btw, mijn MOTOR ( Gosternokke  :negatief: ;) ) is niet te huur. Ik heb 'm veel te hard nodig.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Dreelien

Heb ik het nou goed begrepen, gaan we problemen krijgen wanneer we met sandalen, korte broek en een hemd/tshirt zonder mouwen of jurkje zonder mouwen op de brommer rijden?

Als dat het geval is wordt het een heel ander verhaal, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kan het wel eens zo worden dat het hele brommer/scooter verhaal in het water gaat vallen, want wij willen nou juist lekker in onze zomer outfit kunnen toeren.

gosternokke

Ik zie die probemen niet zo.  maar je bent wel kwetsbaar, ga je onderuit dan ligt al het vel van je lichaam af.  Maar ik neem aan dat jullie geen racemonsters zijn , en dat op je gemakkie gaan rijden.

Ja ,filippinoos zie je soms motor rijden met dikke jassen  aan alsof het vriest.   die zijn atijd temperaturen van 30 plus gewend. ieder briesje wind ervaren ze als koud


Helaas reden er nogal wat gekken rond in  :smiley-philippines:  die alle regels aan hun laars lappen, dus kijk daar voor uit . Ook al ben je zelf voorzichtig die gasten rijden als gekken vaak daar. En rijden anderen het ziekenhuis in.  :negatief:

Cosyns Guy

Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 18:18:28
Heb ik het nou goed begrepen, gaan we problemen krijgen wanneer we met sandalen, korte broek en een hemd/tshirt zonder mouwen of jurkje zonder mouwen op de brommer rijden?

Als dat het geval is wordt het een heel ander verhaal, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kan het wel eens zo worden dat het hele brommer/scooter verhaal in het water gaat vallen, want wij willen nou juist lekker in onze zomer outfit kunnen toeren.
Alleen in zomer outfit rijden als je "asfaltbrand" of zoals ze zeggen in Gent "kasseibrand"...wilt hebben bij een valpartij :biggrinn:

Dreelien

Wanneer je echt op een motor gaat rijden kan ik me dat inderdaad heel goed voorstellen, maar wij zijn niet van plan om te gaan racen, veel harder dan 40 km per uur zal het niet gaan worden, dus daar zie ik het probleem niet in. Ik kreeg meer de indruk dat het problemen met de politie gaat opleveren wanneer je schaars gekleed ( korte broek, sandalen en T-shirt of jurkje, met korte broek eronder ).

Cosyns Guy

Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 19:37:30
Wanneer je echt op een motor gaat rijden kan ik me dat inderdaad heel goed voorstellen, maar wij zijn niet van plan om te gaan racen, veel harder dan 40 km per uur zal het niet gaan worden, dus daar zie ik het probleem niet in. Ik kreeg meer de indruk dat het problemen met de politie gaat opleveren wanneer je schaars gekleed ( korte broek, sandalen en T-shirt of jurkje, met korte broek eronder ).

Ik heb ooit als bijrijder met mijn vriend die een motor had "ne plets" gezet en ik had een lederen vest en een gewone stoffen lange broek aan,wel we reden "maar" 40 en ik kon mijn enkel en knieschijf zien blootliggen door de afgeschaafde huid.
Ieder doet wat hij wil maar mijn leven is en huid is mij meer waard dan in zomerkledij rond te tuffen op een motor,ook al is het maar tegen 40 km per uur.

peldoman

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 18 november 2014, 20:17:15
Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 19:37:30
Wanneer je echt op een motor gaat rijden kan ik me dat inderdaad heel goed voorstellen, maar wij zijn niet van plan om te gaan racen, veel harder dan 40 km per uur zal het niet gaan worden, dus daar zie ik het probleem niet in. Ik kreeg meer de indruk dat het problemen met de politie gaat opleveren wanneer je schaars gekleed ( korte broek, sandalen en T-shirt of jurkje, met korte broek eronder ).

Ik heb ooit als bijrijder met mijn vriend die een motor had "ne plets" gezet en ik had een lederen vest en een gewone stoffen lange broek aan,wel we reden "maar" 40 en ik kon mijn enkel en knieschijf zien blootliggen door de afgeschaafde huid.
Ieder doet wat hij wil maar mijn leven is en huid is mij meer waard dan in zomerkledij rond te tuffen op een motor,ook al is het maar tegen 40 km per uur.
Spaans mietje Cosyns Guy? Nee toch?

Ronny55

Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 18:18:28
Heb ik het nou goed begrepen, gaan we problemen krijgen wanneer we met sandalen, korte broek en een hemd/tshirt zonder mouwen of jurkje zonder mouwen op de brommer rijden?

Als dat het geval is wordt het een heel ander verhaal, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kan het wel eens zo worden dat het hele brommer/scooter verhaal in het water gaat vallen, want wij willen nou juist lekker in onze zomer outfit kunnen toeren.
Met slippers mag niet maar ik rij dikwijls in korte broek,T-shirt en lichte turnsloffen , al aangehouden maar nog nooit problemen gemaakt....Wel altijd de helm op....Nooit zonder, ook niet voor 100 meter. Uiteraard voor eigen veiligheid op langere ritten in veiligheidskledij , Motorjas en broek met handschoenen en motorbottinnen. Maar het is niet verplicht hier zoals in  :eu: , het is je eigen keus.

BTW, 40 km/h is zowat de gemiddelde snelheid hier. Je moet ook niet bang zijn van je eigen rijgedrag, eerder van het rijgedrag van de anderen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gertve

Een oud college van mij ging op een motor met 35-40 rechtdoor bij een bocht. Brak zijn nek tegen een paatje en was op slag dood.
Niet een heel ervaren rijder en op het einde van een tourtocht, dus flink vermoeid.

Dit ter illustratie dat 40 km/u nog best een smak kan maken als je verkeerd terecht komt.

LMBen

Lopen doe je gemiddeld met 7 km per uur.
Loop eens geblindoekt gewoon recht door tot je een muur tegenkomt, zal je zien hoe hard dat nog is.
Dus 40 is best hard als je op je bek gaat, vergis je aub niet.
Heb ook jaren scooter gereden in Cebu, maar inderdaad je moet zo goed op andere passen ze hebben echt niet de hersens om te begrijpen wat ze doen, zijn echt stommeriken.
Rijden tegen het verkeer in enz enz helemaal in de avond rijden de meeste zonder licht zelfs de politie
En dan nog maar niet te spreken van dronkenschap.

Maar zoals gezegt, heb jaren gereden zonder ook maar een schrammetje, dus het gaat allemaal wel.
Je moet alleen erg anticiperen en ogen van achter en voor hebben en gewoon rekening houden dat ze de stomste dingen doen ze weten gewoon niet beter en zijn niet opgeleid
Na 8jaar philipijnen weer terug europa