Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Ja, dat weet ik niet. Toen wij daar huurde bleven we op Bohol. De meeste verhuurbedrijven willen dit niet.

Toen ik de eerste keer als groentje naar de Filippijnen kwam had ik een auto gehuurd in Iloilo. Uiteraard even de ferry op om het pittoreske en wereldberoemde Guimaras te bekijken en de lekkerste mango's van de Filippijnen (wereld??) te proeven.
Toen ik twee weken later de auto terug kwam brengen was het verhuurbedrijf helemaal over de zeik. Dat ik absoluut niet met de ferry mocht. Wist ik veel, hadden ze me niet verteld. Stond wel in de kleine lettertjes op het verhuurcontract maar die lees ik natuurlijk niet. Verder was er behalve een boze verhuurder niets aan de hand en had dit geen consequenties.

Moraal van het verhaal, wat niet weet wat niet deert... En sommige dingen kun je beter niet vragen en je mond over houden.

Btw dat niet met ferries over mogen heeft te maken met de verzekering. Nu heb je kans dat ze hier met motors soepeler mee omspringen dan met auto's (minder waard). En anders zoals eerder opgemerkt bij een particulier huren.

Wat ook nog een optie is om in Manilla te huren (meer keuze) vandaar naar Davao te rijden als je daar perse heen wilt. Er zijn routekaartjes met info over deze route verkrijgbaar, onder meer bij Ace Hardware als ik het mij goed herriner.

boldy

Wat ik mezelf nu dan afvraag is of de meeste mensen wel lezen wat de topic starter schrijft.
Jullie waarschuwen hem/haar wel elke keer dat het o zo gevaarlijk rijden is maar ik denk dat hun in meer aziatische landen hebben deel genomen aan het verkeer dan de meeste, Cambodja, Thailand, Indonesie.
Die mensen zijn heus wel gewend aan het verkeer in Azie en het is tog allemaal een beetje van hetzelfde laken een pak in zulke landen.
De topic starter vraagt of ze ergens scooters kunnen huren en hij krijgt meteen een hele  preek van hoe gevaarlijk het al dan niet is. (DAAR VRAGEN ZE NIET OM)
Sorry maar moest dit even kwijt.
Helaas heb ik zelf ook geen waardevolle info voor jullie maar gelukkig zijn er een paar die dat wel hadden.
Ik wens jullie alvast een mooie vakantie toe.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

boldy

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 18 november 2014, 22:12:58

Nee hoor Peldo,woonde nog in Belgie,was toen 18,had die dag mijn diploma gekregen en na de valpartij was het eerste wat we deden er eentje pakken in het plaatselijke cafe en hebben het dan verder gevierd tot een stuk in de nacht,zie ik geen  :nederlandsevlag: mietje die ziek is van een spuitje nadoen... :lachen:  :lachen:
En waarom dat "Spaans",ben nog altijd een  :belgiesmiley: hoor.


:lachen: :lachen: Tja wie de bal kaatst  :lachen: :lachen:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 03:24:09
Bewijst maar weer eens dat Mindenau zo gevaarlijk is als de pest. Zit vol met terroristen, piraten, kidnappers, extreem geweldadige overvallers die het op upscale subdivisies hebben voorzien en over ijverige politie agenten die je rijbewijs afpakken voor rijden met slippers.

Dus mijn advies aan de topicstarter, je kan prima scooters/motors huren op de filippijnen en ongestoord in luchtige kleding rond rijden, alleen Mindanau ver links laten liggen.

Voor als je nog op zoek ben naar een scooter die op de foto rechts te zien is:
Zo'n 300 meter van Alona beach (op Bohol) aan de linkerkant van de hoofdweg (vanaf strand) zit een verhuurbedrijf dat ook van die scootertjes heeft. Wel duurder dan normale motors en ze hebben er niet zo veel.

Inderdaad, jij kan het weten he , jij bent al tig malen op Mindanao geweest, dus zal ik me er maar bij neerleggen. Zelf woon ik hier (CDO) nog maar 7 jaar. Enfin, dan ik heb veel geluk gehad , ik leef nog en ben nog niet ontvoerd, maar wat niet is kan nog komen.  :weetikniet:

:ikkeniebegrijp: Het verband zie ik niet goed , tussen  terroristen, piraten, kidnappers, extreem geweldadige overvallers  en niet met slippers mogen rijden  :confused2:


IS MINDANAO SAFE FOR FOREIGNERS?  April 21, 2014


When it comes to visiting Mindanao, common questions that pops into everyones head — Is Mindanao Safe For Foreigners? or Is it safe for Americans in Mindanao? And believe it or not, same question is asked by Filipinos not living in Mindanao.

Let's get the generalization out of the way first. Mindanao is the second largest island in the Philippines at 104,630 square kilometers, and is the eighth most populous island in the world. The island of Mindanao is larger than 125 countries worldwide, including the Netherlands, Austria, Portugal, Czech Republic, Hungary, and Ireland. The island of Mindanao consists of different provinces — its not just one lump of land where everything happens in one place.

Aside from the bandits and so-called freedom fighters, the media is also at fault by embedding this bad image of Mindanao to a lot of people. The media did a huge damage (and still are) to Mindanao's tourism. It's not like what it was before in the late 70's and early 80's where most places are in total chaos. Every incident happens at a specific place and the media selling news using "Mindanao" as the tag-line!

Okay enough with the rant and lets go back to the question "Is Mindanao Safe For Foreigners?". It depends on what you mean by "tourist safety". Mugging, theft, scam, etc applies to any location in the world. Exercise common sense and you'll be fine. Abduction is what most of you foreign tourists have in mind with regards to safety when visiting Mindanao and these are rare incidents and happens to any part of the world. I'll tell you this — you can go to any place in all of Mindanao. You can even book for a hotel all the way down to Tawi-Tawi Islands.

http://www.mindanaotours.com/is-mindanao-safe-for-foreigners/





Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Citaat van: Ronny55 op woensdag 19 november 2014, 06:15:25
Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 03:24:09
Bewijst maar weer eens dat Mindenau zo gevaarlijk is als de pest. Zit vol met terroristen, piraten, kidnappers, extreem geweldadige overvallers die het op upscale subdivisies hebben voorzien en over ijverige politie agenten die je rijbewijs afpakken voor rijden met slippers.

Dus mijn advies aan de topicstarter, je kan prima scooters/motors huren op de filippijnen en ongestoord in luchtige kleding rond rijden, alleen Mindanau ver links laten liggen.

Voor als je nog op zoek ben naar een scooter die op de foto rechts te zien is:
Zo'n 300 meter van Alona beach (op Bohol) aan de linkerkant van de hoofdweg (vanaf strand) zit een verhuurbedrijf dat ook van die scootertjes heeft. Wel duurder dan normale motors en ze hebben er niet zo veel.

Inderdaad, jij kan het weten he , jij bent al tig malen op Mindanao geweest, dus zal ik me er maar bij neerleggen. Zelf woon ik hier (CDO) nog maar 7 jaar. Enfin, dan ik heb veel geluk gehad , ik leef nog en ben nog niet ontvoerd, maar wat niet is kan nog komen.  :weetikniet:
Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit in Mindanau geweest. Ik kijk wel uit. Veeeel te gevaarlijk.
Ik volg je even niet. Eerst wil je topicstarter een aantal keer een trap verkopen omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn omdat het zo gevaarlijk is om in Mindenau motor te rijden en nu is het weer heel veilig daarzo?

Pinocchio

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 04:34:13
Moraal van het verhaal, wat niet weet wat niet deert... En sommige dingen kun je beter niet vragen en je mond over houden.

Dat kan dan wel wel aardig tegenvallen als je een vakantie gepland hebt via 4 of 5 eilanden en je bij de eerste ferry te horen krijgt dat je met een huurvoertuig het (eerste)eiland niet af mag.

Bulldozer

#56
Dat zijn de regels van het verhuurbedrijf, niet de ferry. Met correcte papieren zullen ze je bij de ferrie niet tegenhouden als je met een huur auto / motor komt.

Nog een tip om gehannes bij de ferries te voorkomen, zorg dat je voldoende copies hebt van de or en cr en rijbewijzen. Die willen ze meestal hebben en uiteraard hebben ze zelf geen copieer apparaat.

Pinocchio

Om te weten te komen wat mag en niet mag stuur even een mailtje naar :islandrentalsph@gmail.com

Die verhuren motors in zowel Cebu, Bohol als Dumaguete.

http://islandrentals.ph/

Bulldozer

Lijkt me dus van wel, maar een mailtje sturen is zo gedaan als dat rust aan de geest geeft.

CitaatKim from Denmark took off for a road trip all the way from Bohol to Boracay on one of our YBR 125 Trial Bikes

Amice

Als alternatief (ik noem het maar even) zouden ze dus electrische scooters kunnen kopen bij CDR King, die kosten ca. P20000 per stuk en vallen onder de categorie fietsen dus geen verplichte helmen en kledij.

Ze gaan wellicht niet zo hard (ca 30-40km/u)als een motor maar dan heb je wel meer sideseeing daarvoor terug.

Nadeel kan wel zijn dat je met de accu's niet zover kunt rijden ik dacht 90 km maar daar staat tegenover dat je toch wel ergens stopt om te lunchen en dineren dus kun je die afstand verlengen door meteen de accu's enigszins bij te laden.
Op hotel kun je dan de accu's overnacht weer geheel bijladen.

Na de vakantie kan oom lief die dingen dan weer in davao verkopen en kost zoeen tour wellicht weinig.

Het is maar een idee(tip)

http://www.cdrking.com/?mod=products&type=category&subcatid=762


Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent