Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 06:31:18
Citaat van: Ronny55 op woensdag 19 november 2014, 06:15:25
Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 03:24:09
Bewijst maar weer eens dat Mindenau zo gevaarlijk is als de pest. Zit vol met terroristen, piraten, kidnappers, extreem geweldadige overvallers die het op upscale subdivisies hebben voorzien en over ijverige politie agenten die je rijbewijs afpakken voor rijden met slippers.

Dus mijn advies aan de topicstarter, je kan prima scooters/motors huren op de filippijnen en ongestoord in luchtige kleding rond rijden, alleen Mindanau ver links laten liggen.

Voor als je nog op zoek ben naar een scooter die op de foto rechts te zien is:
Zo'n 300 meter van Alona beach (op Bohol) aan de linkerkant van de hoofdweg (vanaf strand) zit een verhuurbedrijf dat ook van die scootertjes heeft. Wel duurder dan normale motors en ze hebben er niet zo veel.

Inderdaad, jij kan het weten he , jij bent al tig malen op Mindanao geweest, dus zal ik me er maar bij neerleggen. Zelf woon ik hier (CDO) nog maar 7 jaar. Enfin, dan ik heb veel geluk gehad , ik leef nog en ben nog niet ontvoerd, maar wat niet is kan nog komen.  :weetikniet:
Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit in Mindanau geweest. Ik kijk wel uit. Veeeel te gevaarlijk.
Ik volg je even niet. Eerst wil je topicstarter een aantal keer een trap verkopen omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn omdat het zo gevaarlijk is om in Mindenau motor te rijden en nu is het weer heel veilig daarzo?


  Waarom dan toch oordelen dat het het veel te gevaarlijk is , alls je er nooit geweeest bent Wouter ?   Mindanao is 2 keer groter dan  :nederlandsevlag:  En als er in Groningen een bom afgaat merken ze daar in maastricht niks van

Zelfde geld voor Mindanao, ik kom er al sinds 1984, tijdens de Marcos diktatuur,  maar ja wel alleen de in veilige gebieden in het noorden en oosten.

Ben niet zo gek om bijvoorbeeld naar het Zamboanga schiereiland of sulu eielanden te gaan


 Vaaak ook wel NPA rebellen tegen het lijf gelopen in de bergen, zijn gewoon hartstikke aardige jongens, die niks tegen buitenlanders hebben

gosternokke

Citaat van: Amice op woensdag 19 november 2014, 07:34:58
Als alternatief (ik noem het maar even) zouden ze dus electrische scooters kunnen kopen bij CDR King, die kosten ca. P20000 per stuk en vallen onder de categorie fietsen dus geen verplichte helmen en kledij.

Ze gaan wellicht niet zo hard (ca 30-40km/u)als een motor maar dan heb je wel meer sideseeing daarvoor terug.

Nadeel kan wel zijn dat je met de accu's niet zover kunt rijden ik dacht 90 km maar daar staat tegenover dat je toch wel ergens stopt om te lunchen en dineren dus kun je die afstand verlengen door meteen de accu's enigszins bij te laden.
Op hotel kun je dan de accu's overnacht weer geheel bijladen.

Na de vakantie kan oom lief die dingen dan weer in davao verkopen en kost zoeen tour wellicht weinig.

Het is maar een idee(tip)

http://www.cdrking.com/?mod=products&type=category&subcatid=762





?
  Leuk bedacht Amice, maar je weet hoe lang je op een nummerplaat en papieren moet wachten als je een nieuwe koopt ?

  Zonder nummerplaat en complete papieren  kom je dus de ferry niet op  :negatief:

Amice

Citaat van: gosternokke op woensdag 19 november 2014, 07:43:37
Citaat van: Amice op woensdag 19 november 2014, 07:34:58
Als alternatief (ik noem het maar even) zouden ze dus electrische scooters kunnen kopen bij CDR King, die kosten ca. P20000 per stuk en vallen onder de categorie fietsen dus geen verplichte helmen en kledij.

Ze gaan wellicht niet zo hard (ca 30-40km/u)als een motor maar dan heb je wel meer sideseeing daarvoor terug.

Nadeel kan wel zijn dat je met de accu's niet zover kunt rijden ik dacht 90 km maar daar staat tegenover dat je toch wel ergens stopt om te lunchen en dineren dus kun je die afstand verlengen door meteen de accu's enigszins bij te laden.
Op hotel kun je dan de accu's overnacht weer geheel bijladen.

Na de vakantie kan oom lief die dingen dan weer in davao verkopen en kost zoeen tour wellicht weinig.

Het is maar een idee(tip)

http://www.cdrking.com/?mod=products&type=category&subcatid=762





?
  Leuk bedacht Amice, maar je weet hoe lang je op een nummerplaat en papieren moet wachten als je een nieuwe koopt ?

  Zonder nummerplaat en complete papieren  kom je dus de ferry niet op  :negatief:
Wel lezen he.
Ik had al vermeld dat ze onder de catgorie fietsen vallen en dus geen registratie nodig hebben..kopen en rijden dus.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gosternokke

ja, zegd geen helmen en kleding verplicht.    maar ook geen registratie ?    Ik wil het best van je annemen Amice dat het wetteijk klopt .


Maar geeft dat geen gedoei aan de pier als je aan boord van de ferry wil. ? Dan mag ik hopen dat ze daar ook op de hoogte zijn dat ze onder de categorie fietsen vallen.  ?

  We weten allemaal dat men   :smiley-philippines: vaak de neiging heeft eiegen regeltjes te maken,  als men het niet goed weet hoe het zit


  Ik zou er huiverig voor zijn.       Zeker als daar 2 buitenlanders op rijden.   Ben meerder keren met de auto van Manila, naar zowel Mindanao als Palawan gereden,

  dus heb al wel een en ander meegemaakt bij die ferries


Amice

Citaat van: gosternokke op woensdag 19 november 2014, 09:21:31
ja, zegd geen helmen en kleding verplicht.    maar ook geen registratie ?    Ik wil het best van je annemen Amice dat het wetteijk klopt .


Maar geeft dat geen gedoei aan de pier als je aan boord van de ferry wil. ? Dan mag ik hopen dat ze daar ook op de hoogte zijn dat ze onder de categorie fietsen vallen.  ?

  We weten allemaal dat men   :smiley-philippines: vaak de neiging heeft eiegen regeltjes te maken,  als men het niet goed weet hoe het zit


  Ik zou er huiverig voor zijn.       Zeker als daar 2 buitenlanders op rijden.   Ben meerder keren met de auto van Manila, naar zowel Mindanao als Palawan gereden,

  dus heb al wel een en ander meegemaakt bij die ferries


Je ziet die eco scooters steeds meer rondrijden, in Manila zelfs bij bosjes tegenwoordig, dus als daar iets mis mee was dan was die hype allang over.

Voor ferries is het aankoop bewijs voldoende maar feitelijk heb je dat enkel nodig als ze idd niet van de hoed en de rand weten.

Vriendin van me heeft 2 van die dingen voor Pizza delivery en voldoen goed zolang je er maar niet jan en alleman op laat jakkeren.

Verder bedacht ik me nog dat het wellicht ook mogelijk is om een reserve batterij er bij te kopen dan is het voor lange afstanden gemakkelijk wisselen en doortuffen.

.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 06:31:18

Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit in Mindanau geweest. Ik kijk wel uit. Veeeel te gevaarlijk.
Ik volg je even niet. Eerst wil je topicstarter een aantal keer een trap verkopen omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn omdat het zo gevaarlijk is om in Mindenau motor te rijden en nu is het weer heel veilig daarzo?

Je moet wel eerst eens goed leren lezen, ik heb niet geschreven dat het alleen in Mindanao gevaarlijk is, De hele trip is link, twee witneuzen die de streek gaan verkennen zonder dat er eentje in geval van nood met de mensen die geen engels spreken kan communiseren. Als ze zich verwachten aan wegwijzers , die zijn er wel, maar niet overal. Nu , het tanken is geen probleem meer , veel tankstations bijgekomen en waar geen zijn kan hier of daar wel een coca cola fles benzine kopen  :jajaja: want die tankjes , 4 a 5 liter , meer gaat er niet in, een kleine 200 km mss.

Laatst vroeg een Amerikaan mij of we in Belgie met getrokken messen tegenover de walen staan? Hij had op nieuws gehoord dat er altijd gevochten werd tussen walen en vlamingen.....Dat is zo ongeveer hetzelfde als wat jij gehoord hebt over Mindanao....Er zijn uiteraard streken waar je beter wegblijft , maar die heb je overal in de  :smiley-philippines: . De jongens die in Manila wonen kennen de buurten waar ze beter wegblijven, ben nooit veel in Manila geweest , dus voor mij is het af te raden zonder begeleiding in Manila rond te lopen, moet ik nu hier gaan zeggen dat Manila levensgevaarlijk is  :floet: . Dat heb je overal wel , onveilige buurten,  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: Ronny55 op woensdag 19 november 2014, 06:15:25

Inderdaad, jij kan het weten he , jij bent al tig malen op Mindanao geweest, dus zal ik me er maar bij neerleggen. Zelf woon ik hier (CDO) nog maar 7 jaar. Enfin, dan ik heb veel geluk gehad , ik leef nog en ben nog niet ontvoerd, maar wat niet is kan nog komen.  :weetikniet:

:ikkeniebegrijp: Het verband zie ik niet goed , tussen  terroristen, piraten, kidnappers, extreem geweldadige overvallers  en niet met slippers mogen rijden  :confused2:


IS MINDANAO SAFE FOR FOREIGNERS?  April 21, 2014


When it comes to visiting Mindanao, common questions that pops into everyones head — Is Mindanao Safe For Foreigners? or Is it safe for Americans in Mindanao? And believe it or not, same question is asked by Filipinos not living in Mindanao.

Let's get the generalization out of the way first. Mindanao is the second largest island in the Philippines at 104,630 square kilometers, and is the eighth most populous island in the world. The island of Mindanao is larger than 125 countries worldwide, including the Netherlands, Austria, Portugal, Czech Republic, Hungary, and Ireland. The island of Mindanao consists of different provinces — its not just one lump of land where everything happens in one place.

Aside from the bandits and so-called freedom fighters, the media is also at fault by embedding this bad image of Mindanao to a lot of people. The media did a huge damage (and still are) to Mindanao's tourism. It's not like what it was before in the late 70's and early 80's where most places are in total chaos. Every incident happens at a specific place and the media selling news using "Mindanao" as the tag-line!

Okay enough with the rant and lets go back to the question "Is Mindanao Safe For Foreigners?". It depends on what you mean by "tourist safety". Mugging, theft, scam, etc applies to any location in the world. Exercise common sense and you'll be fine. Abduction is what most of you foreign tourists have in mind with regards to safety when visiting Mindanao and these are rare incidents and happens to any part of the world. I'll tell you this — you can go to any place in all of Mindanao. You can even book for a hotel all the way down to Tawi-Tawi Islands.

http://www.mindanaotours.com/is-mindanao-safe-for-foreigners/


Ronny55, ga nou niet teveel reclame maken voor Mindanao. Dat drijft alleen maar de prijzen hier omhoog  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Ronny55

Citaat van: josv op woensdag 19 november 2014, 10:14:56

Ronny55, ga nou niet teveel reclame maken voor Mindanao. Dat drijft alleen maar de prijzen hier omhoog  :happy2:

:lachen: :lachen: Juist ja , er zijn nu al 2x zoveel buitenlanders in CDO in vergelijking met 7 jaar geleden, en het is er niet beter op geworden ...  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

bananacreek

Citaat van: LMBen op dinsdag 18 november 2014, 21:43:15
Lopen doe je gemiddeld met 7 km per uur.
Loop eens geblindoekt gewoon recht door tot je een muur tegenkomt, zal je zien hoe hard dat nog is.
Dus 40 is best hard als je op je bek gaat, vergis je aub niet.
Heb ook jaren scooter gereden in Cebu, maar inderdaad je moet zo goed op andere passen ze hebben echt niet de hersens om te begrijpen wat ze doen, zijn echt stommeriken.
Rijden tegen het verkeer in enz enz helemaal in de avond rijden de meeste zonder licht zelfs de politie
En dan nog maar niet te spreken van dronkenschap.

Maar zoals gezegt, heb jaren gereden zonder ook maar een schrammetje, dus het gaat allemaal wel.
Je moet alleen erg anticiperen en ogen van achter en voor hebben en gewoon rekening houden dat ze de stomste dingen doen ze weten gewoon niet beter en zijn niet opgeleid

Een snelheid van 40 is meer dan genoeg om dood gereden te worden............zelfs 30...zelfs 20.....als je verkeerd zou vallen en ook afhankelijk hoe snel de tegenstander is...rijdt die 70 en u 30 dan is de relatieve snelheid op het moment van de klap 70+30 = 100 km/h

Ik klapte met een snelheid van ongeveer 40 tegen een electriciteitspaal die een meter op de weg stond (gelukkig reed die niet op dat moment) op kerstnacht 2007....resultaat...gebroken teen...gebroken sleutelbeen....2 gebroken ribben en nog meer om op te noemen........wie was fout de paal of ik?...ik want ik was dronken en dan ben je altijd fout..............