Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Citaat van: peldoman op dinsdag 18 november 2014, 20:42:40
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 18 november 2014, 20:17:15
Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 19:37:30
Wanneer je echt op een motor gaat rijden kan ik me dat inderdaad heel goed voorstellen, maar wij zijn niet van plan om te gaan racen, veel harder dan 40 km per uur zal het niet gaan worden, dus daar zie ik het probleem niet in. Ik kreeg meer de indruk dat het problemen met de politie gaat opleveren wanneer je schaars gekleed ( korte broek, sandalen en T-shirt of jurkje, met korte broek eronder ).

Ik heb ooit als bijrijder met mijn vriend die een motor had "ne plets" gezet en ik had een lederen vest en een gewone stoffen lange broek aan,wel we reden "maar" 40 en ik kon mijn enkel en knieschijf zien blootliggen door de afgeschaafde huid.
Ieder doet wat hij wil maar mijn leven is en huid is mij meer waard dan in zomerkledij rond te tuffen op een motor,ook al is het maar tegen 40 km per uur.
Spaans mietje Cosyns Guy? Nee toch?
Nee hoor Peldo,woonde nog in Belgie,was toen 18,had die dag mijn diploma gekregen en na de valpartij was het eerste wat we deden er eentje pakken in het plaatselijke cafe en hebben het dan verder gevierd tot een stuk in de nacht,zie ik geen  :nederlandsevlag: mietje die ziek is van een spuitje nadoen... :lachen:  :lachen:
En waarom dat "Spaans",ben nog altijd een  :belgiesmiley: hoor.

Ronny55

Citaat van: LMBen op dinsdag 18 november 2014, 21:43:15
Lopen doe je gemiddeld met 7 km per uur.
Loop eens geblindoekt gewoon recht door tot je een muur tegenkomt, zal je zien hoe hard dat nog is.
Dus 40 is best hard als je op je bek gaat, vergis je aub niet.
Heb ook jaren scooter gereden in Cebu, maar inderdaad je moet zo goed op andere passen ze hebben echt niet de hersens om te begrijpen wat ze doen, zijn echt stommeriken.
Rijden tegen het verkeer in enz enz helemaal in de avond rijden de meeste zonder licht zelfs de politie
En dan nog maar niet te spreken van dronkenschap.

Maar zoals gezegt, heb jaren gereden zonder ook maar een schrammetje, dus het gaat allemaal wel.
Je moet alleen erg anticiperen en ogen van achter en voor hebben en gewoon rekening houden dat ze de stomste dingen doen ze weten gewoon niet beter en zijn niet opgeleid
Dat is inderdaad goed beschreven , op je bek gaan kun je overal maar het rijgedrag hier vereisd een heel andere soort ervaring als in  :eu: , alleen al de staat van sommige wegen, sommige stukken in echt erbarmelijke staat . Hoewel het dee laatste jaren gebeterd is is het altijd opletten voor gaten en scheuren in het wegdek. Ogen met straarten is hier echt geen overbodige luxe. De ervaring die ze hebben in andere Aziatische landen is dan wel een pluspunt, want niet alleen in de   :smiley-philippines: is het rijgedrag lamentabel.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Blauwvinger

Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 18:18:28
Heb ik het nou goed begrepen, gaan we problemen krijgen wanneer we met sandalen, korte broek en een hemd/tshirt zonder mouwen of jurkje zonder mouwen op de brommer rijden?

Als dat het geval is wordt het een heel ander verhaal, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kan het wel eens zo worden dat het hele brommer/scooter verhaal in het water gaat vallen, want wij willen nou juist lekker in onze zomer outfit kunnen toeren.

Moet je allemaal zelf weten  :thumb:
Maar urenlang in de brandende zon te rijden :confused2:
Voor de zekerheid raad ik aan om lange broek en t-shirt of luchtig jasje met lange mouwen mee tenemen
helm,  handschoenen, stofbril en zonnebrand :atyourservice:
Nu is het rond deze tijd niet zo warm maar in maart/april/mei/juni  kan het behoorlijk branden in de zon.

Bulldozer

Citaat van: Dreelien op dinsdag 18 november 2014, 18:18:28
Heb ik het nou goed begrepen, gaan we problemen krijgen wanneer we met sandalen, korte broek en een hemd/tshirt zonder mouwen of jurkje zonder mouwen op de brommer rijden?

Als dat het geval is wordt het een heel ander verhaal, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kan het wel eens zo worden dat het hele brommer/scooter verhaal in het water gaat vallen, want wij willen nou juist lekker in onze zomer outfit kunnen toeren.
Nee hoor, zolang je maar een helm op heb is alles best.
Zoals je ziet ben ik al behoorlijk geintegreerd...
p.s. met open schoenen kan de bovenkant van je voet wel een beetje pijnlijk worden bij veel schakelen.


Ronny55

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 01:07:44

p.s. met open schoenen kan de bovenkant van je voet wel een beetje pijnlijk worden bij veel schakelen.


Ik weet niet waar jij zit , maar met slippers mag je hier niet rijden op de scooter .  :neeneenee:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Staat in mijn profiel waar ik "zit". Foto is genomen op Bohol. Ik ben in iedergeval nog nooit aangehouden voor rijden op slippers dus zal het met de problemen wel meevallen. Als ik rondkijk ben ik ook zeker niet de enigste die op slippers rijd. Bovendien vraag ik me af of sandalen waar de topic starter het overheeft onder slippers vallen.

Houd jij je wel aan ALLE regels Ronnie?  :neeneenee:

Pinocchio

For wearing of flip-flops, sandals, or slippers or being bare footed while operating motorcycle or scooter on a road or highway, a fine of P500 for the first offense, P700 for the second offense, and a fine of P1,000 and revocation of driver's license for the third offense

http://www.lto.gov.ph/index.php/services/drivers-licensing/82-fines-penalties-for-traffic-and-administrative-violations

http://www.mmda.gov.ph/TDO/TDO01-12.html

Ronny55

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 02:20:00
Staat in mijn profiel waar ik "zit". Foto is genomen op Bohol. Ik ben in iedergeval nog nooit aangehouden voor rijden op slippers dus zal het met de problemen wel meevallen. Als ik rondkijk ben ik ook zeker niet de enigste die op slippers rijd. Bovendien vraag ik me af of sandalen waar de topic starter het overheeft onder slippers vallen.

Houd jij je wel aan ALLE regels Ronnie?  :neeneenee:
jaja zeker weten.... :floet: beetje liegen mag he.  :lachen: :lachen:

Hier werd er ook niets van gezegt , je kon doen zowat wat je wilde, maar met de nieuwe burgermeester  :weetikniet: De laatste maanden is veel controle op de brommers/scooters. Licht,remmen, kledij, papieren, Ze zijn hier echt iets aan het doen qua verkeer , ook voor de auto's, gevarendriehoeken (2), lichten, gordels enz ook het foutparkeren in de stad wordt streng aangepakt. zelfs parkeerplaatsen voor motto's/brommers op Divisoria. Laad en losplaatsen voor jeepneeys.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Bulldozer

Bewijst maar weer eens dat Mindenau zo gevaarlijk is als de pest. Zit vol met terroristen, piraten, kidnappers, extreem geweldadige overvallers die het op upscale subdivisies hebben voorzien en over ijverige politie agenten die je rijbewijs afpakken voor rijden met slippers.

Dus mijn advies aan de topicstarter, je kan prima scooters/motors huren op de filippijnen en ongestoord in luchtige kleding rond rijden, alleen Mindanau ver links laten liggen.

Voor als je nog op zoek ben naar een scooter die op de foto rechts te zien is:
Zo'n 300 meter van Alona beach (op Bohol) aan de linkerkant van de hoofdweg (vanaf strand) zit een verhuurbedrijf dat ook van die scootertjes heeft. Wel duurder dan normale motors en ze hebben er niet zo veel.

Pinocchio

Citaat van: Bulldozer op woensdag 19 november 2014, 03:24:09
Voor als je nog op zoek ben naar een scooter die op de foto rechts te zien is:

Blijft nog altijd de vraag of je hiermee de ferry opmag om naar een ander eiland te reizen.