Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Gevraagd scooters te huur

Gestart door Dreelien, woensdag 12 november 2014, 15:30:55

Vorige topic - Volgende topic

Bulldozer

Citaat van: Ronny55 op vrijdag 14 november 2014, 00:01:34
Jullie mogen in ieder geval blij zijn dat ik je oom niet ben.....Ik schopte je eerst een paar maal onder je reet voordat ik je zo'n "avontuur" liet beginnen , zeker weten. Zelf heb ik 5 jaar met een motorclub de  :smiley-philippines: doorkruist , weet echt wel waarover ik praat. Dan was ik ook altijd in groep, 20 tot 30 man. Als we dan "gevaarlijke" plaatsen doorkruisten , met militaire begeleiding . Alleen al de toestand van de wegen is levengevaarlijk, om niet te spreken van het verkeer. Dasn , in geen geval in den donker rijden , bussen en vrachtwagens die voorbijsteken houden veelal geen rekening met een brommer/scooter.  Verkeerregel zijn er wel, maar er wordt hoofdzakelijk geimproviseerd. Een rood licht dient 's nachts eerder als "kerstverlichting" .  Auto proberen te huren is mss een optie , maar met de brommer  :weetikniet: af te raden, zeker weten .
Waarom heb jij het dan wel 5 jaar gedaan als je het zo afraad? Dan zou ik denken dat je er na de eerste keer wel meegestopt was.

gosternokke

Lijkt me duidelijk , 2 dames op een scooters is toch anders dan, een groep van 30 motorrijders.   maar we moeten niet overdrijven denk ik.   Belangrijkste is al genoemd : nooit snachts rrijden  , i.v.m. met veiligheid en toestand van de weg.   Dus dames zorg voor donker word je een onderkomen voor de nacht heb



Verder zie ik niet zoveel problemen,   Panne of een lekke band is well op te lossen,  er zijn altijd pinoys bereid te helpen,  zeker als ze er aan kunnen verdienen. En zeker langs de highways  zijn er volop vulcanizingshops voor als je lekke band krijg.



Ik heb zelf jaren terug in de bergen in Bicol area wel eens met een FX Tamaraw een gebroken steekas opgelopen, dat ik ook dacht hoe kom ik hier ooit weg ?

Op eengegeven moment komt er een motortaxi langs, die vraagd wat er aan de hand was, brengt zen passagiers weg en komt terug.   Wij een deal met de man gemaakt en na lang wachten komt tie met een andere steek as en monteur  terug,  wel bijna een dag gestaan, maar het kwam allemaal goed  :thumb:

Had ik niet verwacht



Ronny55

Citaat van: Bulldozer op vrijdag 14 november 2014, 03:03:23
Citaat van: Ronny55 op vrijdag 14 november 2014, 00:01:34
Jullie mogen in ieder geval blij zijn dat ik je oom niet ben.....Ik schopte je eerst een paar maal onder je reet voordat ik je zo'n "avontuur" liet beginnen , zeker weten. Zelf heb ik 5 jaar met een motorclub de  :smiley-philippines: doorkruist , weet echt wel waarover ik praat. Dan was ik ook altijd in groep, 20 tot 30 man. Als we dan "gevaarlijke" plaatsen doorkruisten , met militaire begeleiding . Alleen al de toestand van de wegen is levengevaarlijk, om niet te spreken van het verkeer. Dasn , in geen geval in den donker rijden , bussen en vrachtwagens die voorbijsteken houden veelal geen rekening met een brommer/scooter.  Verkeerregel zijn er wel, maar er wordt hoofdzakelijk geimproviseerd. Een rood licht dient 's nachts eerder als "kerstverlichting" .  Auto proberen te huren is mss een optie , maar met de brommer  :weetikniet: af te raden, zeker weten .
Waarom heb jij het dan wel 5 jaar gedaan als je het zo afraad? Dan zou ik denken dat je er na de eerste keer wel meegestopt was.

Inderdaad , maar wel in groep en niet met zijn tweeen en dan nog witneuzen ook, daarenboven niet met brommers maar met zware motto's 1000+ cc
trip naar Cebu,


Trip naar Leyte, Tacloban, Ormoc, Cebu.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Dreelien

Even iets rechtzetten, we zijn geen twee dames we zijn een volwassen man van 48 en een volwassen vrouw van 47 die al jaren zonder problemen in Azie, ZuidAfrika en Cuba op fietsvakanties gaan, dus echt wel weten waar ze over praten.

Wij zijn niet van plan om 's avonds of 's nachts te gaan rijden, we zijn op vakantie en zijn dan ook niet van plan om gevaarlijke gebieden op te zoeken, wij willen gewoon lekker op ons gemak rondtouren en een brommer/scooter is daarvoor een prettiger vervoermiddel dan een fiets, want daarmee moet je zelf nog altijd heel wat lichamelijke inspanning leveren en daar hebben we nu eens geen zin in.

Jullie doen wel alsof we naar oorlogsgebied gaan, maar volgens ons is het toch een redelijk beschaafd en vredig land, muv enkele gebieden in Zuid Mindanao waar we niet naartoe gaan.

Geen paniek hoor, wij gaan gewoon lekker van onze vakantie genieten.
En ja we blijven bij ons besluit we gaan ter plaatse echt een brommer of een scooter huren.

Wij hoopten dat jullie wellicht adressen van verhuurders zouden weten,
maar krijgen ongevraagd allerhande goedbedoelde maar zeer negatief overkomende adviezen.

Klinkt niet bepaald positief, voor enthousiaste vakantiegangers zoals wij, die dolgraag kennismaken met andere culturen. Wij krijgen echt een heel gastvrij gevoel maar niet heus.

PHwaarde

Het betreft hier meestal geen scooters/brommers, maar qua cc motoren (die er als scooter/brommer uitzien). Veroorzaak je een ongeval zonder motorrijbewijs, ben je zwaar de pineut.

Rich

#25
Citaat van: Dreelien op vrijdag 14 november 2014, 12:41:02
Even iets rechtzetten, we zijn geen twee dames we zijn een volwassen man van 48 en een volwassen vrouw van 47 die al jaren zonder problemen in Azie, ZuidAfrika en Cuba op fietsvakanties gaan, dus echt wel weten waar ze over praten.

Wij zijn niet van plan om 's avonds of 's nachts te gaan rijden, we zijn op vakantie en zijn dan ook niet van plan om gevaarlijke gebieden op te zoeken, wij willen gewoon lekker op ons gemak rondtouren en een brommer/scooter is daarvoor een prettiger vervoermiddel dan een fiets, want daarmee moet je zelf nog altijd heel wat lichamelijke inspanning leveren en daar hebben we nu eens geen zin in.

Jullie doen wel alsof we naar oorlogsgebied gaan, maar volgens ons is het toch een redelijk beschaafd en vredig land, muv enkele gebieden in Zuid Mindanao waar we niet naartoe gaan.

Geen paniek hoor, wij gaan gewoon lekker van onze vakantie genieten.
En ja we blijven bij ons besluit we gaan ter plaatse echt een brommer of een scooter huren.

Wij hoopten dat jullie wellicht adressen van verhuurders zouden weten,
maar krijgen ongevraagd allerhande goedbedoelde maar zeer negatief overkomende adviezen.

Klinkt niet bepaald positief, voor enthousiaste vakantiegangers zoals wij, die dolgraag kennismaken met andere culturen. Wij krijgen echt een heel gastvrij gevoel maar niet heus.

Misschien hebben jullie hier iets aan.

http://davao-samal-motorcycle-rental.com

http://davaocarrental.com/index.php

http://www.philippinecompanies.com/companyprofile/131038/wowowheels-scooter-rental-services

https://www.facebook.com/MabuhayMotorcycleToursPhilippines

http://www.dutchpickle.com/philippines/misc/driving-a-motorcycle-in-the-philippines.html

http://www.motorbikelinks.com/motorcycle_hire/philippines.shtml
Rich de Nederbelg.

Dreelien

Beste Rich,

Hartelijk dank, dat zijn inderdaad goeie tips. en dat was inderdaad wat wij zochten.

De bovenste twee hebben we al contact mee gehad.
Sterker nog, de bovenste kan ons ook helpen aan 2 brommers. Daar hebben we een afspraak mee wanneer we daar zijn.

De overige links hebben we al bekeken en geven wel informatie, maar net niet datgene wat wij zoeken.

gosternokke

Citaat van: Dreelien op vrijdag 14 november 2014, 12:41:02
Even iets rechtzetten, we zijn geen twee dames we zijn een volwassen man van 48 en een volwassen vrouw van 47 die al jaren zonder problemen in Azie, ZuidAfrika en Cuba op fietsvakanties gaan, dus echt wel weten waar ze over praten.

Wij zijn niet van plan om 's avonds of 's nachts te gaan rijden, we zijn op vakantie en zijn dan ook niet van plan om gevaarlijke gebieden op te zoeken, wij willen gewoon lekker op ons gemak rondtouren en een brommer/scooter is daarvoor een prettiger vervoermiddel dan een fiets, want daarmee moet je zelf nog altijd heel wat lichamelijke inspanning leveren en daar hebben we nu eens geen zin in.

Jullie doen wel alsof we naar oorlogsgebied gaan, maar volgens ons is het toch een redelijk beschaafd en vredig land, muv enkele gebieden in Zuid Mindanao waar we niet naartoe gaan.

Geen paniek hoor, wij gaan gewoon lekker van onze vakantie genieten.
En ja we blijven bij ons besluit we gaan ter plaatse echt een brommer of een scooter huren.

Wij hoopten dat jullie wellicht adressen van verhuurders zouden weten,
maar krijgen ongevraagd allerhande goedbedoelde maar zeer negatief overkomende adviezen.

Klinkt niet bepaald positief, voor enthousiaste vakantiegangers zoals wij, die dolgraag kennismaken met andere culturen. Wij krijgen echt een heel gastvrij gevoel maar niet heus.


     :lachen:      Gaat allemaal goedkomen Dreellien  :thumb:     Kom zelf al  sinds 1984 in noorden van Mindanao, zonder ooit nare dingen te hebben meegemaakt


   En de bevolking is zeker op het platteland supervriendlijk tegenover westerlingen.   Soms wel heel nieuwsgiering maar vrijwel nooit vijandig

  En ook nog eens zeer hulpvaardig      En van NPA hebbie niks te vrezen

En zeker met julie azie ervarig moet het goedkomen 

jiggy

Nog een adres in Cebu (just in case...)

http://www.cebuexpatservices.com/cebu-motorcycle-motorbike-rentals.php

De scooters worden vanaf 2 dagen huur gratis tot bij je hotel gebracht of je krijgt 10 % korting bij zelf afhaling.
Wij huurden een scooter van 125 cc met automaat. Heerlijk was dat en krachtig genoeg in de bergen en met bijzitter.
Ik zoek het gevaar niet op en ben me wel degelijk bewust van de risico's in het verkeer daar, doch.. heb me nooit onveilig gevoeld. Een beetje rijervaring en defensief rijden. Wij kwamen vlotter dan de auto's de stad uit !
Als je een beetje avontuurlijk bent aangelegd is het heerlijk rijden daar! Wat een vrij gevoel, zo door het landschap of op de kustweg scheuren met een warme wind in het gezicht.
Doen, zou ik zeggen.!
Ik wou dat ik meekon  :thumb:
Succes !!

Dreelien

Bedankt Jiggy, hier wordt een mens weer een beetje blij van.  :happy: