Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

jamietagabundok

Mijn vriendin is van Sibuco , ligt ten noorden van Zamboanga city op het Zamboanga schiereiland. Nou heb ik al gezien de waarschuwing op de site van Minbuza, om daar niet te komen als niet noodzakelijk is.  Hoe serieus moet ik dat nemen ?  Ik was kort geleden in Egypte, ook veel waarschuwingen op de site , maar ter plekke viel het reuze mee.  Een zwaar overtrokken advies dus, maar geld dat ook voor  :smiley-philippines:  ?

Vriendin is overigens geen moslim ,maar gewoon katholiek, en zegt zelf dat ik me daar veilig kan bewegen en niets te vrezen heb.

Waar ze wel voor waarschuwd zijn de vele aswang die er zouden zitten.  Ik heb begrepen dat het om een soort geest zou gaan ?   Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet.  Eerst maakte ik er grapjes over, maar dat viel niet in goed aarde bij mijn vriendin , die dan zegd dat ik haar niet serieus neem.

Is geloof in zaken als aswang  wijdversprijd in  :smiley-philippines:   ?   En hoe gaan jullie er mee om.?   Er grappen over blijven maken werkt niet , want mijn vriendin voelt zich niet serieus genomen en word boos dat ik haar woorden in twijfel trek.

Kortom wat moet ik hiermee ?

Adik

Met een local aan je zijde worden veel plaatsen opeens een stuk veiliger dan als weerloze toerist ;)

Ken de plaats verder niet. Leuk om te zien dat je nog steeds contact hebt sinds alle adviezen in 'wie schiet roze wolk lek'.

yepyep

Mijn schoonzus is momenteel in Zamboanga voor haar werk. Mijn schoonbroer vindt het maar niks, omdat het daar best gevaarlijk is. Beiden zijn Filipino's.

Helemaal aan jou, alhoewel een waarschuwing niet zomaar wordt gegeven denk ik.

josv

Citaat van: jamietagabundok op zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Waar ze wel voor waarschuwd zijn de vele aswang die er zouden zitten.  Ik heb begrepen dat het om een soort geest zou gaan ?   Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet.  Eerst maakte ik er grapjes over, maar dat viel niet in goed aarde bij mijn vriendin , die dan zegd dat ik haar niet serieus neem.

Is geloof in zaken als aswang  wijdversprijd in  :smiley-philippines:   ?   En hoe gaan jullie er mee om.?   Er grappen over blijven maken werkt niet , want mijn vriendin voelt zich niet serieus genomen en word boos dat ik haar woorden in twijfel trek.

Kortom wat moet ik hiermee ?

:lachen: Dan maak je er toch gewoon geen grapjes meer over  :lachen:

Je vriendin neemt het serieus, dan doe jij dat toch gewoon ook, met een heeeeeele grote korrel zout ! Zij blij en jij zal echt geen aswang zien daar  :happy2:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

peldoman

Ik zou er maar geen grapjes over maken.
Heb er gisteren nog een gezien.
Ze zitten overal!  :jajaja:

josv

Citaat van: peldoman op zondag 11 januari 2015, 13:27:16
Ik zou er maar geen grapjes over maken.
Heb er gisteren nog een gezien.
Ze zitten overal!  :jajaja:

Weer zwaar getafeld zeker  :lachen: :lachen: :lachen:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op zondag 11 januari 2015, 12:08:01
Mijn vriendin is van Sibuco , ligt ten noorden van Zamboanga city op het Zamboanga schiereiland. Nou heb ik al gezien de waarschuwing op de site van Minbuza, om daar niet te komen als niet noodzakelijk is.  Hoe serieus moet ik dat nemen ?  Ik was kort geleden in Egypte, ook veel waarschuwingen op de site , maar ter plekke viel het reuze mee.  Een zwaar overtrokken advies dus, maar geld dat ook voor  :smiley-philippines:  ?

Vriendin is overigens geen moslim ,maar gewoon katholiek, en zegt zelf dat ik me daar veilig kan bewegen en niets te vrezen heb.

Waar ze wel voor waarschuwd zijn de vele aswang die er zouden zitten.  Ik heb begrepen dat het om een soort geest zou gaan ?   Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet.  Eerst maakte ik er grapjes over, maar dat viel niet in goed aarde bij mijn vriendin , die dan zegd dat ik haar niet serieus neem.

Is geloof in zaken als aswang  wijdversprijd in  :smiley-philippines:   ?   En hoe gaan jullie er mee om.?   Er grappen over blijven maken werkt niet , want mijn vriendin voelt zich niet serieus genomen en word boos dat ik haar woorden in twijfel trek.

Kortom wat moet ik hiermee ?





Vroeger dacht ik wel eens dat mijn ex ook een Aswang was.......maar toen ik in de spiegel keek schrok ik met een hoedje..... :negatief: :negatief: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:


bananacreek

Citaat van: peldoman op zondag 11 januari 2015, 13:27:16
Ik zou er maar geen grapjes over maken.
Heb er gisteren nog een gezien.
Ze zitten overal!  :jajaja:

In den Haag?................ :weetikniet: :weetikniet: :lachen:


nils

Citaat van: jamietagabundok op zondag 11 januari 2015, 12:08:01
Mijn vriendin is van Sibuco , ligt ten noorden van Zamboanga city op het Zamboanga schiereiland. Nou heb ik al gezien de waarschuwing op de site van Minbuza, om daar niet te komen als niet noodzakelijk is.  Hoe serieus moet ik dat nemen ?  Ik was kort geleden in Egypte, ook veel waarschuwingen op de site , maar ter plekke viel het reuze mee.  Een zwaar overtrokken advies dus, maar geld dat ook voor  :smiley-philippines:  ?
Als je in Zamboanga niet bekend bent, moet je inderdaad je ogen open houden voor een aswang. 
Ze verschuilen zich in karaoke bars, shopping malls en dating sites en zuigen zo je portemonnee leeg. :lachen:

Nu serieus, je kan de waarschuwing van BUZA inderdaad met een korreltje zout tot je nemen.
Mijn vriendin komt zelf uit Zamboanga City en ik ben daar zelf meerdere keren geweest.
Maar ben ik ook niet als argeloze toerist of backpacker rond gaan dwalen.

Nou praat ik hier wel over Zamboanga City waar je een Amerikaanse legerbasis hebt,
evenals meerdere checkpoints voordat je buiten de stad bent.
Echter is Subico een klein dorpje een paar uur weg van de bewoonde wereld gelegen aan de Sulu zee
en is het in theorie voor Abu Sayaf vrij eenvoudig om daar even een speedbootje aan te meren om je vervolgens binnen 5 minuten weer mee te nemen. :shoot13lj7:
Dus als je daar op bezoek wilt dan zou ik met 'eigen vervoer' vanuit Zamboanga City een dagje op en neer gaan
en voor de rest de tijd samen met je vriendin in Zamboanga City of een andere mooie plek in de Filippijnen vertoeven.

Amice

Een waarschuwing van Minbuza in de wind slaan betekent dus dat je geen backup meer hebt, een eventuele reisverzekering keert niets uit omdat je de waarschuwing hebt genegeerd en ook de Ambassade/buitenlandse zaken kan zijn handen in onschuld wassen.

Zonder dollen zou je ,je vriendin op deze waarschuwing kunnen wijzen met de mogelijke gevolgen voor jou.
Als die aswang en andere zaken door haar dan serieus genomen worden zou haar conclusie moeten luiden om daar niet heen te gaan.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent