Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 20 januari 2015, 21:14:27
U bedoeld Iligan City neem ik aan. ? Ik zat net op de kaart te kijken maar dat ligt toch in christelijk gebied ?    Ik wil het toch avonturen binnen een paar maanden. Sulu eilanden mij niet gezien, maar zamboanga schiereiland moet kunnen.   Op hoop van zegen  :thumb:
Illigan City is zowat de scheiding tussen kristelijk gebeid en muslim gebied, dus zijn sommige delen van Illigan City niet echt aan te raden. Kom of betr kwam veel in Illigan vroeger , een goede mechanieker van de "big bikes" woonde daar net op die scheiding. "jonge mannelijke moslims die ter provocatie voor mijn voeten spuwden."....Zover wil ik niet gaan , maar de uitdagende blikken die waren er wel.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 21 januari 2015, 06:45:30
Vriendin meld zojuist op chat ,een aardbeving in westen van Mindanao  .  Duurde behoorlijk lang volgens haar


Vriendin heb toch gelijk gehad. Ik zeg nog vanmorgen, zeker alleen in je hoofd die aardbeving.   Moet ik nu dus heel nederig mijn excuses gaan aanbieden.

Kracht van 5, zoveel.

http://www.philstar.com/nation/2015/01/21/1415226/magnitude-5.2-quake-jolts-parts-mindanao

bananacreek

Moslims in Dumaguete meestal vriendelijk en ik heb nooit hier een arrogante moslim gezien.......en ik ken er eentje die vroeger bij Cang's werkte en soms kom ik die tegen en is altijd beleefd en vriendelijk....ook de sidewalk moslims kijken niet met bedreigende blikken....maar ja ze zijn een grote minderheid hier...dus zijn ze ook voorzichtig....


nils

Citaat van: jamietagabundok op woensdag 21 januari 2015, 13:02:01
Citaat van: jamietagabundok op woensdag 21 januari 2015, 06:45:30
Vriendin meld zojuist op chat ,een aardbeving in westen van Mindanao  .  Duurde behoorlijk lang volgens haar


Vriendin heb toch gelijk gehad. Ik zeg nog vanmorgen, zeker alleen in je hoofd die aardbeving.   Moet ik nu dus heel nederig mijn excuses gaan aanbieden.

Kracht van 5, zoveel.

http://www.philstar.com/nation/2015/01/21/1415226/magnitude-5.2-quake-jolts-parts-mindanao
Daarentegen hebben ze weer minder last van Tyfoons.

smilingbee

Citaat van: Ronny55 op woensdag 21 januari 2015, 08:36:25
Citaat van: jamietagabundok op dinsdag 20 januari 2015, 21:14:27
U bedoeld Iligan City neem ik aan. ? Ik zat net op de kaart te kijken maar dat ligt toch in christelijk gebied ?    Ik wil het toch avonturen binnen een paar maanden. Sulu eilanden mij niet gezien, maar zamboanga schiereiland moet kunnen.   Op hoop van zegen  :thumb:
Illigan City is zowat de scheiding tussen kristelijk gebeid en muslim gebied, dus zijn sommige delen van Illigan City niet echt aan te raden. Kom of betr kwam veel in Illigan vroeger , een goede mechanieker van de "big bikes" woonde daar net op die scheiding. "jonge mannelijke moslims die ter provocatie voor mijn voeten spuwden."....Zover wil ik niet gaan , maar de uitdagende blikken die waren er wel.

Ronny, dat heb ik ervaren destijds in 1999 en werd door mijn begeleiders (katholieken) gesust om hier geen aanstoot aan te nemen. Maar goed ook, want in mijn jonge jaren zou ik nog bereid geweest zijn om die gasten een patat om hun lelijke smikkel te geven  :happy2:  Ben destijds de Maria Cristina Falls gaan bezoeken en via een kennis van een kennis enz. heb ik ook de power plant binnen mogen bezoeken. Verder viel daar niet veel te beleven en is er dus ook geen reden om daar ooit terug te keren.

smilingbee

Citaat van: bananacreek op woensdag 21 januari 2015, 14:27:19
Moslims in Dumaguete meestal vriendelijk en ik heb nooit hier een arrogante moslim gezien.......en ik ken er eentje die vroeger bij Cang's werkte en soms kom ik die tegen en is altijd beleefd en vriendelijk....ook de sidewalk moslims kijken niet met bedreigende blikken....maar ja ze zijn een grote minderheid hier...dus zijn ze ook voorzichtig....



maar ja ze zijn een grote minderheid hier...dus zijn ze ook voorzichtig.... dat is meestal het geval als ze in de minderheid zijn...  :lachen:
Ik reis opnieuw af in april naar  :smiley-philippines: Ben van plan om enkele dagen in Dumaguete te verblijven om van daar per fast jet of iets dergelijks verder te gaan naar Siquijor. Ben al deftig aan't zoeken voor een leuke plaats voor een paar overnachtingen.  Ben al een paar keer naar Siquijor gereisd vanuit Cebu, maar dat is te omslachtig. Ferry vanuit Cebu naar Tagbilaran, Dumaguete en dan Larena....kan veel sneller rechtstrteeks via Dumaguete en dan ben ik ook eens in Negros geweest, mooi meegenomen  :thumb:


Lorre

Men kan bezoeken wat men wil, goede raad in de wind slaan, forummers kunnen enkel raad geven vanuit hun eigen belevenissen/belevingen.  Ik bezoek binnen een paar maanden het levensgevaarlijke* CDO... Ronny55, bescherme me aub!!

Indien josv of huisman meeleest, jij/jullie beschermt/beschermen toch tegen de death squad daar in het linke Davao?

*teveel leuke meiden daar -naar het schijnt- dus aartsgevaarlijk!!

PeterVL

Laat er geen twijfel over bestaan Zamboanga is aartsgevaarlijk. Kidnapping van buitenlanders is dagelijkse kost. In Illigan was het vroeger rustiger maar er is sinds een paar jaar een vloed van moslism aan de gang en laat ons n u toch eens wel wezen: Mindanao is zonder meer levensgevaarlijk voor buitenlanders waar je ook gaat. Wees op je hoede en denk niet dat je onkreukbaar bent; ook CDO is niet meer veilig en gezellig een wandelingetje maken in de stad kan je kop kosten. Taxi in en taxi uit zou ik zeggen en dan nog; ik vernam dat er nu zelfs fake taxies zijn die buitenlanders oppikken aan een goedkoper tarief maar die brengen je dan regelrecht naar de ellende. Beter zelf rijden of een familielid engageren als  driver. Enfin een verwittigd man is er 2 waard zegt men.

josv

Citaat van: PeterVL op zaterdag 24 januari 2015, 12:27:32
en laat ons n u toch eens wel wezen: Mindanao is zonder meer levensgevaarlijk voor buitenlanders waar je ook gaat.

Nou nou, zo erg is het niet hoor  :happy2:  Btw gisteren wel weer 'n bom ontploft in Zambuanga City......
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

pagud

Citaat van: Amice op zondag 11 januari 2015, 21:40:29
Een waarschuwing van Minbuza in de wind slaan betekent dus dat je geen backup meer hebt, een eventuele reisverzekering keert niets uit omdat je de waarschuwing hebt genegeerd en ook de Ambassade/buitenlandse zaken kan zijn handen in onschuld wassen.

Zonder dollen zou je ,je vriendin op deze waarschuwing kunnen wijzen met de mogelijke gevolgen voor jou.
Als die aswang en andere zaken door haar dan serieus genomen worden zou haar conclusie moeten luiden om daar niet heen te gaan.


de grootste aswang zitten in guimaras bij iloilo , ze proberen je leeg te zuigen, maar gelukkig had ik mijn bawang bij me :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: