Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Citaat van: pagud op zaterdag 24 januari 2015, 20:40:39
Citaat van: Amice op zondag 11 januari 2015, 21:40:29
Een waarschuwing van Minbuza in de wind slaan betekent dus dat je geen backup meer hebt, een eventuele reisverzekering keert niets uit omdat je de waarschuwing hebt genegeerd en ook de Ambassade/buitenlandse zaken kan zijn handen in onschuld wassen.

Zonder dollen zou je ,je vriendin op deze waarschuwing kunnen wijzen met de mogelijke gevolgen voor jou.
Als die aswang en andere zaken door haar dan serieus genomen worden zou haar conclusie moeten luiden om daar niet heen te gaan.


de grootste aswang zitten in guimaras bij iloilo , ze proberen je leeg te zuigen, maar gelukkig had ik mijn bawang bij me :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Daarvoor hoef je echt niet naar IloIlo hoor, dat doen ze hier in manila dagelijks.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Ronny55

Citaat van: PeterVL op zaterdag 24 januari 2015, 12:27:32
Laat er geen twijfel over bestaan Zamboanga is aartsgevaarlijk. Kidnapping van buitenlanders is dagelijkse kost. In Illigan was het vroeger rustiger maar er is sinds een paar jaar een vloed van moslism aan de gang en laat ons n u toch eens wel wezen: Mindanao is zonder meer levensgevaarlijk voor buitenlanders waar je ook gaat. Wees op je hoede en denk niet dat je onkreukbaar bent; ook CDO is niet meer veilig en gezellig een wandelingetje maken in de stad kan je kop kosten. Taxi in en taxi uit zou ik zeggen en dan nog; ik vernam dat er nu zelfs fake taxies zijn die buitenlanders oppikken aan een goedkoper tarief maar die brengen je dan regelrecht naar de ellende. Beter zelf rijden of een familielid engageren als  driver. Enfin een verwittigd man is er 2 waard zegt men.
Wow, wow, zakke pieke zakken , De kans op ontvoering is idd wel groter in Zamboanga dan elders in Mindanao, maar hier nu gaan beweren dat het "dagelijkse kost" is ...Dat is er ver over  :jajaja:
Ben verschillende keren daar geweest, het is een mooie en propere stad. We zijn toen ook naar de mall geweest, iedereen vriendelijk. Wat Cdo betreft , daar woon ik , wandel daar regelmatig door de stad , overdag en 's avonds of 's nachts , nog nooit problemen gehad....Mss veel geluk gehad  :weetikniet: . Met taxi, ja dat is altijd opletten, daar voel ik me het minst veilig in. Probeer dan ook, indien mogelijk, een taxi chaufeur die hier in de geburen woont te contacteren als ik een taxi nodig heb, die komt ofwel zelf of hij stuurd me iemand. Voor de rest, waar is het nog veilig,  :weetikniet: . Denk dat de plaats waar je woont niet zozeer het probleem in , maar je eigen ingesteldheid. Als ik soms zie ,hoe "buitenlanders" laagdunkend doen over de  :smiley-philippines: kan ik begrijpen dat er sommige in de problemen komen. Mijn punt is , we zijn hier als gast, dus gedraag je als gast, niet als een veroveraar. Het is gewoon , waar voel ik me goed, voor de een is dat Cebu, Manlla, Davao of weet ik veel waar? Voor mij is het CDO.  :happy:

Off topic. De val van de euro baardt me meer zorgen dan mijn veiligheid.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

nils

Citaat van: PeterVL op zaterdag 24 januari 2015, 12:27:32
Laat er geen twijfel over bestaan Zamboanga is aartsgevaarlijk. Kidnapping van buitenlanders is dagelijkse kost. In Illigan was het vroeger rustiger maar er is sinds een paar jaar een vloed van moslism aan de gang en laat ons n u toch eens wel wezen: Mindanao is zonder meer levensgevaarlijk voor buitenlanders waar je ook gaat. Wees op je hoede en denk niet dat je onkreukbaar bent; ook CDO is niet meer veilig en gezellig een wandelingetje maken in de stad kan je kop kosten. Taxi in en taxi uit zou ik zeggen en dan nog; ik vernam dat er nu zelfs fake taxies zijn die buitenlanders oppikken aan een goedkoper tarief maar die brengen je dan regelrecht naar de ellende. Beter zelf rijden of een familielid engageren als  driver. Enfin een verwittigd man is er 2 waard zegt men.
Tja, als je niets in Zamboanga te zoeken hebt moet je er ook niet naartoe gaan.
Filipinos gaan er zelf ook niet graag naartoe.
Maar ik heb daar meermaals mijn schoonfamilie bezocht en ik ben nog steeds in leven.
Ontvoeringen zijn niet dagelijkse kost, maar gebeuren wel zo nu en dan buiten de stad.
Dus als je weet wat je doet en gewoon bij personen thuis verblijft en publieke plekken mijdt,
dan is het risico wel een stuk minder.

Amice

Het gezegde is" men mt loodnot niet tarten"

Ik heb verschillende vriendinnen uit Tondo gehad en nog knappe ook,maar heb Tondo nog nooit van binnen gezien om maar een voorbeeld te geven.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

LMBen

MANILA -- A Korean national was kidnapped by a suspected terrorist group in R.T. Lim town in Zamboanga Sibugay Saturday night, a military official said Sunday.

Capt. Vivar Crisostomo, a civil military operations officer of the 102nd Brigade, said Noui Hong Sung, 73, was snatched from his house in Sitio Limono in Barangay Mabuhay at around 9:30 p.m.

The victim was taken by five armed men, who were riding a mini-van.

Crisostomo said they have yet to establish the identities of the suspects, as well as their group affiliation, noting that there are several "lawless groups" operating in the province, including the Abu Sayyaf.

A source said the group behind the kidnapping may have links with the Abu Sayyaf. There have been incidents in the past where kidnap victims from the province were brought to Basilan — a bailiwick area of the Abu Sayyaf.

The Abu Sayyaf is holding several foreign and Filipino hostages in Sulu. Government troops intensified their operations against the Abu Sayyaf both in Sulu and in Basilan last year.
Bron abs-cbn
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

LMBen

MANILA - The Armed Forces of the Philippines (AFP) is not ruling out the possibility of other groups' involvement in the fatal bombing near a bus terminal in Zamboanga City last Friday.

"The Abu Sayyaf is a usual suspect but others can do it," said AFP Public Affairs Office chief Lt. Col. Harold Cabunoc of the explosion that killed two people and left 54 others injured.

Authorities earlier mentioned the Abu Sayyaf Group (ASG) as a potential suspect in the bombing because of a foiled plot to spring out one of their detained members, Bensar Indama, last week.

"It might be related to their failed plot to spring out one of their detained members. That is based on the revelation of the police," Cabunoc said.

The plot was foiled last week when soldiers, policemen and jail guards seized three firearms that would allegedly be used in the escape of Indama, while being smuggled into the Zamboanga City jail.

However, Cabunoc, citing military assessments, said the bombing could have also been carried out by other groups, such as the Bangsamoro Islamic Freedom Fighters (BIFF).

"There's a group against the BBL (Bangsamoro Basic Law)," said Cabunoc in pointing to the BIFF as a possible suspect.

Congress is still deliberating on the BBL, which will pave the way for the establishment of a new political entity, in place of the Autonomous Region in Muslim Mindanao (ARMM) — as part of the peace agreement with the MILF.

Meanwhile, Cabunoc said the explosion could also be politically motivated, not ruling out the possibility of groups espousing violence to embarrass Zamboanga City Mayor Beng Climaco.

"We know that (next year's) election is approaching. Some may want to discredit mayor Climaco," he said.

While the authorities are still in the process of investigation, Cabunoc said measures to prevent a repeat of the bombing are already in place.

''But we can't discuss them because they are operational (in nature). We have adopted counter-measures but we cannot discuss it (in public),'' he said.

AFP spokesman Col. Restituto Padilla, meanwhile, said President Benigno Aquino III visited Zamboanga City on Sunday to check on the people displaced by last year's siege of the city by members of the Moro National Liberation Front (MNLF).

Padilla also said the President also had a close-door meeting with military officials to discuss issues confronting the AFP in Zamboanga City and in the Western Mindanao region in general.

Asked for the security adjustments made in the aftermath of last Friday's bombing, Padilla said: "We heightened our alert. We established checkpoints and pursuing measures that are already in place even before."

Abs-cbn
Na 8jaar philipijnen weer terug europa

jamietagabundok

Citaat van: nils op zondag 25 januari 2015, 02:16:49
Citaat van: PeterVL op zaterdag 24 januari 2015, 12:27:32
Laat er geen twijfel over bestaan Zamboanga is aartsgevaarlijk. Kidnapping van buitenlanders is dagelijkse kost. In Illigan was het vroeger rustiger maar er is sinds een paar jaar een vloed van moslism aan de gang en laat ons n u toch eens wel wezen: Mindanao is zonder meer levensgevaarlijk voor buitenlanders waar je ook gaat. Wees op je hoede en denk niet dat je onkreukbaar bent; ook CDO is niet meer veilig en gezellig een wandelingetje maken in de stad kan je kop kosten. Taxi in en taxi uit zou ik zeggen en dan nog; ik vernam dat er nu zelfs fake taxies zijn die buitenlanders oppikken aan een goedkoper tarief maar die brengen je dan regelrecht naar de ellende. Beter zelf rijden of een familielid engageren als  driver. Enfin een verwittigd man is er 2 waard zegt men.
Tja, als je niets in Zamboanga te zoeken hebt moet je er ook niet naartoe gaan.
Filipinos gaan er zelf ook niet graag naartoe.
Maar ik heb daar meermaals mijn schoonfamilie bezocht en ik ben nog steeds in leven.
Ontvoeringen zijn niet dagelijkse kost, maar gebeuren wel zo nu en dan buiten de stad.
Dus als je weet wat je doet en gewoon bij personen thuis verblijft en publieke plekken mijdt,
dan is het risico wel een stuk minder.


Ik heb inmiddels mijn voorzorgs maatregelen genomen.  Ik  meet me een ,, moslim uiterlijk,,  aan.  Al weken niet geschoren dus, baard gegint aardig te komen  :thumb:

verder komt er morgen op mijn arm een tattoo in araibisch  met de tekst ,, Allah is Groot,,       Moet ik wel op die tattoo artiest vertrouwen dat hij niet schrijf,,Allah is kloot,, :lachen: :moord:

koran heb ik al van marktplaats gekocht ,goede tweedehands , en die zal ik altijd bij me dragen daar. :thumb:

  verder zal ik bij de koranschool wat belangrijke teksten uit het hoofd leren,  zodat mocht ik gekidnapt worden niet door de mand val. :biggrinn:


   Moet afdoende zijn deze maatregelen.  mocht ik nog iets over het hoofd hebben gezien hoor ik dat graag.


   Vriendin had gelijk zwaar tampo toen ze met baard zag op de foto,   maar ik zeg je kan de pot op, veiligheid gaat boven alles nietwaar. :crazy:

   En die tattoo is wel een drastisch maatregel,maar komt misschien nog wel eens van pas als ik oud ben en  :eu: dan inmiddels islamitisch is  :weetikniet:

   Die tattoo plannen heb ik nog achter mijn kiezen gehouden , voor mijn vriendin.   komt volgende keer aan bod.   Dan dus extra zware tampo  :evil:

nils

Vergeet vooral niet all je geld aan haar te geven.
Mocht je ontvoerd worden, dan heeft ze nog iets om mee te onderhandelen. :lachen:

boldy

http://www.telegraaf.nl/buitenland/23598877/__Tientallen_doden_Filipijnen__.html

Staat niet bij waar het was maar dit is weer olie op het vuur denk ik zo. Ik zeg veel plezier daar in het zuiden  :daag:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

peldoman

Citaat van: jamietagabundok op zondag 25 januari 2015, 17:49:51
Citaat van: nils op zondag 25 januari 2015, 02:16:49
Citaat van: PeterVL op zaterdag 24 januari 2015, 12:27:32
Laat er geen twijfel over bestaan Zamboanga is aartsgevaarlijk. Kidnapping van buitenlanders is dagelijkse kost. In Illigan was het vroeger rustiger maar er is sinds een paar jaar een vloed van moslism aan de gang en laat ons n u toch eens wel wezen: Mindanao is zonder meer levensgevaarlijk voor buitenlanders waar je ook gaat. Wees op je hoede en denk niet dat je onkreukbaar bent; ook CDO is niet meer veilig en gezellig een wandelingetje maken in de stad kan je kop kosten. Taxi in en taxi uit zou ik zeggen en dan nog; ik vernam dat er nu zelfs fake taxies zijn die buitenlanders oppikken aan een goedkoper tarief maar die brengen je dan regelrecht naar de ellende. Beter zelf rijden of een familielid engageren als  driver. Enfin een verwittigd man is er 2 waard zegt men.
Tja, als je niets in Zamboanga te zoeken hebt moet je er ook niet naartoe gaan.
Filipinos gaan er zelf ook niet graag naartoe.
Maar ik heb daar meermaals mijn schoonfamilie bezocht en ik ben nog steeds in leven.
Ontvoeringen zijn niet dagelijkse kost, maar gebeuren wel zo nu en dan buiten de stad.
Dus als je weet wat je doet en gewoon bij personen thuis verblijft en publieke plekken mijdt,
dan is het risico wel een stuk minder.


Ik heb inmiddels mijn voorzorgs maatregelen genomen.  Ik  meet me een ,, moslim uiterlijk,,  aan.  Al weken niet geschoren dus, baard gegint aardig te komen  :thumb:

verder komt er morgen op mijn arm een tattoo in araibisch  met de tekst ,, Allah is Groot,,       Moet ik wel op die tattoo artiest vertrouwen dat hij niet schrijf,,Allah is kloot,, :lachen: :moord:

koran heb ik al van marktplaats gekocht ,goede tweedehands , en die zal ik altijd bij me dragen daar. :thumb:

  verder zal ik bij de koranschool wat belangrijke teksten uit het hoofd leren,  zodat mocht ik gekidnapt worden niet door de mand val. :biggrinn:


   Moet afdoende zijn deze maatregelen.  mocht ik nog iets over het hoofd hebben gezien hoor ik dat graag.


   Vriendin had gelijk zwaar tampo toen ze met baard zag op de foto,   maar ik zeg je kan de pot op, veiligheid gaat boven alles nietwaar. :crazy:

   En die tattoo is wel een drastisch maatregel,maar komt misschien nog wel eens van pas als ik oud ben en  :eu: dan inmiddels islamitisch is  :weetikniet:

   Die tattoo plannen heb ik nog achter mijn kiezen gehouden , voor mijn vriendin.   komt volgende keer aan bod.   Dan dus extra zware tampo  :evil:
Ook nog ff naar het ziekenhuis voor een besnijdenis, en klaar is Kees, kan je niks meer gebeuren!! :lachen: