Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Blauwvinger

Gevecht met moslims en politie 30 doden vandaag.

jamietagabundok

@  Peldoman,   goed dat je daar aan denkt.   Shit helemaal niet aan gedacht,  maar besnijdenis is me  toch al te gortig.   Is dat trouwens verplicht bij moslims ?   Stom van mij daar niet aan te denken  :negatief:    Als dat verplicht is bij moslims moet ik wel een heel goed verhaal klaar hebben, waarom ik dan niet besneden ben als moslim mochten ze me pakken .  Zou ik door zo iets lulligs toch door de mand vallen. :negatief:

jamietagabundok

Citaat van: nils op zondag 25 januari 2015, 18:12:20
Vergeet vooral niet all je geld aan haar te geven.
Mocht je ontvoerd worden, dan heeft ze nog iets om mee te onderhandelen. :lachen:


Nou nee, het is de bedoeling dat het nooit tot onderhandelen komt, maar dat men beseft een mede -moslim broeder te pakken te hebben, en dat men zich snel excuseerd voor de gemaakte fout en ik in no-time weer vrij ben.  men zal toch wel enig respect voor buitenlandse (nep) moslims hebben ?  :weetikniet: Maar het is de bedoeling dat het zover nooit komt dat ik gekidnapt word.

yepyep

Ik weet niet of het al gezegd is, maar met deze berichtgevingen zou ik haar gewoon een ticket naar Cebu kopen en daar ontmoeten!

Better be safe than sorry.

jamietagabundok

Ja maar ik wil haar toch liever in haar natuurlijke omgeving zien.  Bovendien om te vliegen moet je een ID hebben nietwaar?  Nu hoorde ik van haar dat zoiets nog al moeilijk  ligt om daaraan te komen?..

Welke ID word geaccepteerd in vliegtuig.?     Ze had eerder geprobeerd een voters ID te bemactigen ,maar dat gaat blijkbaar allemaal heel moeilijk daar ?

Bovendien heeft ze nooit gevlogen, dus ze weet niet of ze dat wel aandurfd, en ze weet dat ik het wel aandurf daar te komen

bananacreek

Citaat van: jamietagabundok op maandag 26 januari 2015, 06:27:20
Ja maar ik wil haar toch liever in haar natuurlijke omgeving zien.  Bovendien om te vliegen moet je een ID hebben nietwaar?  Nu hoorde ik van haar dat zoiets nog al moeilijk  ligt om daaraan te komen?..

Welke ID word geaccepteerd in vliegtuig.?     Ze had eerder geprobeerd een voters ID te bemactigen ,maar dat gaat blijkbaar allemaal heel moeilijk daar ?

Bovendien heeft ze nooit gevlogen, dus ze weet niet of ze dat wel aandurfd, en ze weet dat ik het wel aandurf daar te komen

Postal ID....4 werkdagen....@ P450

bananacreek

Citaat van: LMBen op zondag 25 januari 2015, 17:11:40
MANILA -- A Korean national was kidnapped by a suspected terrorist group in R.T. Lim town in Zamboanga Sibugay Saturday night, a military official said Sunday.

Capt. Vivar Crisostomo, a civil military operations officer of the 102nd Brigade, said Noui Hong Sung, 73, was snatched from his house in Sitio Limono in Barangay Mabuhay at around 9:30 p.m.

The victim was taken by five armed men, who were riding a mini-van.

Crisostomo said they have yet to establish the identities of the suspects, as well as their group affiliation, noting that there are several "lawless groups" operating in the province, including the Abu Sayyaf.

A source said the group behind the kidnapping may have links with the Abu Sayyaf. There have been incidents in the past where kidnap victims from the province were brought to Basilan — a bailiwick area of the Abu Sayyaf.

The Abu Sayyaf is holding several foreign and Filipino hostages in Sulu. Government troops intensified their operations against the Abu Sayyaf both in Sulu and in Basilan last year.
Bron abs-cbn

Wat zoekt die man daar?..... Wegblijven uit die buurt is het motto.... :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Amice

Citaat van: bananacreek op maandag 26 januari 2015, 06:40:34
Citaat van: jamietagabundok op maandag 26 januari 2015, 06:27:20
Ja maar ik wil haar toch liever in haar natuurlijke omgeving zien.  Bovendien om te vliegen moet je een ID hebben nietwaar?  Nu hoorde ik van haar dat zoiets nog al moeilijk  ligt om daaraan te komen?..

Welke ID word geaccepteerd in vliegtuig.?     Ze had eerder geprobeerd een voters ID te bemactigen ,maar dat gaat blijkbaar allemaal heel moeilijk daar ?

Bovendien heeft ze nooit gevlogen, dus ze weet niet of ze dat wel aandurfd, en ze weet dat ik het wel aandurf daar te komen

Postal ID....4 werkdagen....@ P450

Ik had begrepen dat ook dat niet meer zo makkelijk gaat die Postal ID. het kan wel zijn dat de verzwaring van de regels nog net is doorgedrongen tot alle gelederen in de Phils maar Manila e.o. is het i.i.g. moeilijker geworden.

Overigens worden ook wel eens company ID's geaccepteerd en vaak vragen ze er niet eens om.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Morgen even navragen of dat hier al strenger is geworden...

nils

Citaat van: jamietagabundok op maandag 26 januari 2015, 06:27:20
Ja maar ik wil haar toch liever in haar natuurlijke omgeving zien.  Bovendien om te vliegen moet je een ID hebben nietwaar?  Nu hoorde ik van haar dat zoiets nog al moeilijk  ligt om daaraan te komen?..
Ik hoorde van mijn schoonvader dat afgelopen Donderdag in de stad er een poging was gedaan om 3 studenten te kidnappen.
Ze stapte in een trycicle, maar deze kon vanwege de checkpoints die ze hebben in de stad voorkomen worden.
http://www.gmanetwork.com/news/story/415786/news/regions/authorities-thwart-abduction-attempt-on-three-teens-in-zamboanga-city

Daarnaast is door de politie in Zamboanga City momenteel ook een high alert uitgeroepen,
omdat een vrouw wapens naar gevangene Abu Sayaf leden probeerde te smokkelen en vanwege de recentelijk ontplofde bom.
http://zamboangatimes.ph/zamboangatimes/top-news/13889-police-on-high-alert.html

Dat alles te samen lijkt mij genoeg reden om de stad momenteel als geheel te mijden.

Voor vragen over welke ID ze kan gebruiken, kan ze ook direct het vliegveld in Zamboanga opbellen.
Moret Field, Zamboanga International Airport
Zamboanga City 7000
Tel :(62) 993-0031; 993-0488
Fax : (62) 993-2958
Office Hours
Airport Operations: 06:00 - 19:00
Ticket Office: 08:00 - 17:00