Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Een andere mogelijkheid is , laat ze met de bus naar dipolog komen , daar is het veel veiliger, je kan vandaar naar dakak, prachtig beachresort....geen ID probleem.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

jamietagabundok

@ Ronny 55, Thanks voor uw suggestie, ga ik zeker overwegen  :thumb:


@ Nils, bepaalt de airlines dan niet welk ID wel of niet acceptabel is , instead of the airport ?

nils

Zamboanga airport is ongeveer even groot als een AH XL vestiging.
Dus in principe allemaal een pot nat.

pierrevanwies

ze  kan toch in de mucipio een shedula afhalen,dat ook een geldig ID, hier in het dorp heb ik mijn vorige zelfs afgehaald in de baranggay.

en trouwens mijn ID is nog nooit gevraagd bij het binnenkomen of inchecken bij een domistic airport,effe het ticket tonen is meestal voldoende.   

Amice

Citaat van: jamietagabundok op maandag 26 januari 2015, 15:59:56
@ Ronny 55, Thanks voor uw suggestie, ga ik zeker overwegen  :thumb:


@ Nils, bepaalt de airlines dan niet welk ID wel of niet acceptabel is , instead of the airport ?

Hier een lijst met alom geaccepteerde Id's

https://www.sc.com/ph/personal-banking/deposits/list-of-acceptable-ids/en/

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op maandag 26 januari 2015, 06:51:40
Citaat van: bananacreek op maandag 26 januari 2015, 06:40:34
Citaat van: jamietagabundok op maandag 26 januari 2015, 06:27:20
Ja maar ik wil haar toch liever in haar natuurlijke omgeving zien.  Bovendien om te vliegen moet je een ID hebben nietwaar?  Nu hoorde ik van haar dat zoiets nog al moeilijk  ligt om daaraan te komen?..

Welke ID word geaccepteerd in vliegtuig.?     Ze had eerder geprobeerd een voters ID te bemactigen ,maar dat gaat blijkbaar allemaal heel moeilijk daar ?

Bovendien heeft ze nooit gevlogen, dus ze weet niet of ze dat wel aandurfd, en ze weet dat ik het wel aandurf daar te komen

Postal ID....4 werkdagen....@ P450

Ik had begrepen dat ook dat niet meer zo makkelijk gaat die Postal ID. het kan wel zijn dat de verzwaring van de regels nog net is doorgedrongen tot alle gelederen in de Phils maar Manila e.o. is het i.i.g. moeilijker geworden.

Overigens worden ook wel eens company ID's geaccepteerd en vaak vragen ze er niet eens om.

Hier nog steeds dezelfde requirements en duurt 3 werkdagen....




Amice

Citaat van: bananacreek op woensdag 28 januari 2015, 12:27:04
Citaat van: Amice op maandag 26 januari 2015, 06:51:40
Citaat van: bananacreek op maandag 26 januari 2015, 06:40:34
Citaat van: jamietagabundok op maandag 26 januari 2015, 06:27:20
Ja maar ik wil haar toch liever in haar natuurlijke omgeving zien.  Bovendien om te vliegen moet je een ID hebben nietwaar?  Nu hoorde ik van haar dat zoiets nog al moeilijk  ligt om daaraan te komen?..

Welke ID word geaccepteerd in vliegtuig.?     Ze had eerder geprobeerd een voters ID te bemactigen ,maar dat gaat blijkbaar allemaal heel moeilijk daar ?

Bovendien heeft ze nooit gevlogen, dus ze weet niet of ze dat wel aandurfd, en ze weet dat ik het wel aandurf daar te komen

Postal ID....4 werkdagen....@ P450

Ik had begrepen dat ook dat niet meer zo makkelijk gaat die Postal ID. het kan wel zijn dat de verzwaring van de regels nog net is doorgedrongen tot alle gelederen in de Phils maar Manila e.o. is het i.i.g. moeilijker geworden.

Overigens worden ook wel eens company ID's geaccepteerd en vaak vragen ze er niet eens om.

Hier nog steeds dezelfde requirements en duurt 3 werkdagen....





Oh maar dat zijn al de nieuwe eisen hoor.
Voorheen had men bv. de cedula niet nodig (goed voor personen die enkel in de province vermeld waren maar in manila verbleven)
Ikzelf had enkel een barangay clearance nodig en kan nu telkens dat ding vernieuwen zonder problemen ( althans tot dusver dan)

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Hier kan je het niet doen met een Barangay Clearance en cedula alleen...maar heb je ook een certification van de BI nodig dat je daar geregistreerd staat....


nils

MILF is zoals gewoonlijk bezig met een vredelievende protest mars.
:nazi: :negatief:  :bolo: :shoot13lj7: :rennen: :benweg:

Zamboanga classes suspended, alert raised as MILF supporters hold 'peace caravan'
ZAMBOANGA City, Philippines - Tension gripped the city and high alert was raised on Tuesday as supporters of the Moro Islamic Liberation Front (MILF) held a "peace caravan" without seeking a permit from the city government on Tuesday.

The movement of the MILF supporters prompted class suspensions with parents running in panic to their children's school due to fears of a possible repeat of the 2013 Zamboanga siege where more than 400 rebels of the Moro National Liberation Front (MNLF) attempted to hld a "peace march."

Marine forces and city government security forces surrounded the city hall in full battle gear as the city imposed high alert.

Combat police forces from the provincial and city public safety company also blocked at least 10 pick-up trucks along the highways in Ipil and R.T Lim towns in Zamboanga Sibugay province, which were en route to the city for the peace caravan.

Taha Baranda, who claimed to be the MILF's political affairs chair based in this city, said that they were expecting the arrival of members of the Mindanao Peace Alliance coming from the different areas in Zamboanga del Sur and Zamboanga Sibugay.

Baranda told local radio stations that the group's plan was to peacefully drive around the city as a show of their continuing support for the peace process between the MILF and the government.

Headlines ( Article MRec ), pagematch: 1, sectionmatch: 1
City Mayor Ma. Isabelle Climaco-Salazar said the groups have no permit to conduct peace caravan in the city and were advised to instead hold rallies in their respective communities.

Superintendent Ariel Huesca, commander of the Public Safety Company, led the deployment of his forces and blocked the possible entry of the MILF caravan at the border of the city and Tungawan town, Zamboanga Sibugay.

City School's Division Superintendent Pedro Melchor Natividad said she was forced to suspend classes as parents fetched their children from schools out of fear of the MILF supporters' movement.

"We can not prevent the parents to get their children from the schools," Natividad said.

http://www.philstar.com/headlines/2015/02/10/1422231/zamboanga-classes-suspended-alert-raised-milf-supporters-hold-peace


Pinocchio