Hoe veilig is het Zamboanga schiereiland ?

Gestart door jamietagabundok, zondag 11 januari 2015, 12:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Citaat van: Amice op zondag 11 januari 2015, 21:40:29
Een waarschuwing van Minbuza in de wind slaan betekent dus dat je geen backup meer hebt, een eventuele reisverzekering keert niets uit omdat je de waarschuwing hebt genegeerd en ook de Ambassade/buitenlandse zaken kan zijn handen in onschuld wassen.

Zonder dollen zou je ,je vriendin op deze waarschuwing kunnen wijzen met de mogelijke gevolgen voor jou.
Als die aswang en andere zaken door haar dan serieus genomen worden zou haar conclusie moeten luiden om daar niet heen te gaan.



Heel juist  :thumb:
Rich de Nederbelg.

nils

Een verzekering die ik destijds genomen is heb, is de "Oom tijdelijk in het buitenland" verzekering.
Deze dekt ook in gebieden met een negatief reisadvies waar een molestrisico is.
http://www.oomverzekeringen.nl/verzekering/de-nederlandse-basisverzekering-in-het-buitenland/een-oom-buitenland-verzekering-als-aanvulling-op-de-basisverzekering/terrorisme-en-molest/

De enige reden dat ik naar Zamboanga ga is om haar familie te bezoeken en reis ik niet onnodig buiten de stad.
Nou was er in 2013 er nog een gewapend conflict in Zamboanga City. Dus bij een concrete dreiging moet je direct je biezen pakken.  
Dat andere forumleden je ontraden er naartoe te reizen kan ik dan ook goed begrijpen.
Het is dan wellicht net zo makkelijk om haar naar Davao, Cebu of Manila te laten reizen en daar elkaar in alle rust te leren kennen.
Want in Zamboanga City is er ook niet zo bar veel te doen.

Mocht je er besluiten toch naar toe te willen reizen, kan ik je wellicht nog een paar tips geven
en eventueel bij mijn schoonfamilie navraag doen voor betrouwbare contacten.

Ifugao

Citaat van: Amice op zondag 11 januari 2015, 21:40:29
Een waarschuwing van Minbuza in de wind slaan betekent dus dat je geen backup meer hebt, een eventuele reisverzekering keert niets uit omdat je de waarschuwing hebt genegeerd en ook de Ambassade/buitenlandse zaken kan zijn handen in onschuld wassen.

Zonder dollen zou je ,je vriendin op deze waarschuwing kunnen wijzen met de mogelijke gevolgen voor jou.
Als die aswang en andere zaken door haar dan serieus genomen worden zou haar conclusie moeten luiden om daar niet heen te gaan.



Het enige juiste advies!  :thumb:

MadRed

Ze gelooft in Aswang? Het is de fillipijnse vampier. Complete onzin maar er zijn inderdaad een hoop pionys die daar in geloven.
Ooit in het leven  geroepen om abortus te kunnen verklaren. Abortus mag natuurlijk niet van de kerk dus wat moet je dan. Je bedenkt een monster dat alles kan verklaren. De Aswang eet namelijk met een lange tong de ongeboren baby uit de buik.......

Je ziet ze vaak in pinoy dramas en films. Er zijn Aswang hunters die hun werk heel serieus nemen.

Blijf er gewoon de draak mee steken. Je kan toch niet serieus zijn met iemand die in vampieren gelooft? Wat doe je met iemand van 40 die nog in Sinterklaas gelooft? Die neem je toch ook niet serieus? Het is een leuk sprookje maar meer ook niet. Maar probeer dat de gelovigen maar te vertellen :).



Blauwvinger

Ik zou er niet naar toegaan.
Ze geven  niet voor niets een waarschuwing voor dat gebied.

Kan je geen ander stekje zoeken voor je vriendin?
Bijvoorbeeld ten oosten of noorden van Mindanao? :denk:


peldoman

Citaat van: MadRed op maandag 12 januari 2015, 11:24:08
Ze gelooft in Aswang? Het is de fillipijnse vampier. Complete onzin maar er zijn inderdaad een hoop pionys die daar in geloven.
Ooit in het leven  geroepen om abortus te kunnen verklaren. Abortus mag natuurlijk niet van de kerk dus wat moet je dan. Je bedenkt een monster dat alles kan verklaren. De Aswang eet namelijk met een lange tong de ongeboren baby uit de buik.......

Je ziet ze vaak in pinoy dramas en films. Er zijn Aswang hunters die hun werk heel serieus nemen.

Blijf er gewoon de draak mee steken. Je kan toch niet serieus zijn met iemand die in vampieren gelooft? Wat doe je met iemand van 40 die nog in Sinterklaas gelooft? Die neem je toch ook niet serieus? Het is een leuk sprookje maar meer ook niet. Maar probeer dat de gelovigen maar te vertellen :).



Oh Ja, wat was dat dan wat vannacht bij mij op de schoorsteen, boven op het dak zat??

huisman45

Hier adem ik vrij en ben gelukkig

jamietagabundok

Citaat van: MadRed op maandag 12 januari 2015, 11:24:08
Ze gelooft in Aswang? Het is de fillipijnse vampier. Complete onzin maar er zijn inderdaad een hoop pionys die daar in geloven.
Ooit in het leven  geroepen om abortus te kunnen verklaren. Abortus mag natuurlijk niet van de kerk dus wat moet je dan. Je bedenkt een monster dat alles kan verklaren. De Aswang eet namelijk met een lange tong de ongeboren baby uit de buik.......

Je ziet ze vaak in pinoy dramas en films. Er zijn Aswang hunters die hun werk heel serieus nemen.

Blijf er gewoon de draak mee steken. Je kan toch niet serieus zijn met iemand die in vampieren gelooft? Wat doe je met iemand van 40 die nog in Sinterklaas gelooft? Die neem je toch ook niet serieus? Het is een leuk sprookje maar meer ook niet. Maar probeer dat de gelovigen maar te vertellen :).




   MadRed, je heb het helemaal mis ( volgens mijn vriendin dan wel te verstaan )    Aswangs rukken geen ongeboren babies uit de buik, nee dat doet weer een ander.

  Die heet manannangal  http://en.wikipedia.org/wiki/Manananggal    Die is nog veel  erger dan de aswang.  Een 40 jarige die in Sinterklaas geloofd neem ik niet serieus nee.    Maar wat moet ik dan met een 20 jarige die in aswang en mananangal geloofd ?   En daar geen grappen over duld en uiterst serieus genomen wil worden daarin ?    Gewoon de draak mee bijven steken ?  Ik kijk wel uit ,dan heb ik voortdurend bonje met haar  :negatief:   Ik denk  dat ik maar op de serieuze toer ga, en zeg dat ik het allemaal geloof, en dan voor me zelf toch een hele grote korrel zout erbij doet.   Wel hypocriet,maar wat moet ik anders ?



Cosyns Guy

Citaat van: jamietagabundok op maandag 12 januari 2015, 22:32:06
Citaat van: MadRed op maandag 12 januari 2015, 11:24:08
Ze gelooft in Aswang? Het is de fillipijnse vampier. Complete onzin maar er zijn inderdaad een hoop pionys die daar in geloven.
Ooit in het leven  geroepen om abortus te kunnen verklaren. Abortus mag natuurlijk niet van de kerk dus wat moet je dan. Je bedenkt een monster dat alles kan verklaren. De Aswang eet namelijk met een lange tong de ongeboren baby uit de buik.......

Je ziet ze vaak in pinoy dramas en films. Er zijn Aswang hunters die hun werk heel serieus nemen.

Blijf er gewoon de draak mee steken. Je kan toch niet serieus zijn met iemand die in vampieren gelooft? Wat doe je met iemand van 40 die nog in Sinterklaas gelooft? Die neem je toch ook niet serieus? Het is een leuk sprookje maar meer ook niet. Maar probeer dat de gelovigen maar te vertellen :).




  MadRed, je heb het helemaal mis ( volgens mijn vriendin dan wel te verstaan )    Aswangs rukken geen ongeboren babies uit de buik, nee dat doet weer een ander.

 Die heet manannangal  http://en.wikipedia.org/wiki/Manananggal    Die is nog veel  erger dan de aswang.  Een 40 jarige die in Sinterklaas geloofd neem ik niet serieus nee.    Maar wat moet ik dan met een 20 jarige die in aswang en mananangal geloofd ?   En daar geen grappen over duld en uiterst serieus genomen wil worden daarin ?    Gewoon de draak mee bijven steken ?  Ik kijk wel uit ,dan heb ik voortdurend bonje met haar  :negatief:   Ik denk  dat ik maar op de serieuze toer ga, en zeg dat ik het allemaal geloof, en dan voor me zelf toch een hele grote korrel zout erbij doet.   Wel hypocriet,maar wat moet ik anders ?



Ach er zijn wel  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: die in de duivel en engelen geloven,dus zo hypocriet ben je niet.Je  houd gewoon de kerk op een gezonde manier in het midden,niks mis mee.

josv

Citaat van: jamietagabundok op maandag 12 januari 2015, 22:32:06
   MadRed, je heb het helemaal mis ( volgens mijn vriendin dan wel te verstaan )    Aswangs rukken geen ongeboren babies uit de buik, nee dat doet weer een ander.

  Die heet manannangal  http://en.wikipedia.org/wiki/Manananggal    Die is nog veel  erger dan de aswang.  Een 40 jarige die in Sinterklaas geloofd neem ik niet serieus nee.    Maar wat moet ik dan met een 20 jarige die in aswang en mananangal geloofd ?   En daar geen grappen over duld en uiterst serieus genomen wil worden daarin ?    Gewoon de draak mee bijven steken ?  Ik kijk wel uit ,dan heb ik voortdurend bonje met haar  :negatief:   Ik denk  dat ik maar op de serieuze toer ga, en zeg dat ik het allemaal geloof, en dan voor me zelf toch een hele grote korrel zout erbij doet.   Wel hypocriet,maar wat moet ik anders ?

manannangal = visaya ( cebuano ) en aswang = tagalog voor hetzelfde "verschijnsel".

Althans, volgens mijn vrouw. Voor de rest is ze het helemaal met Madred eens ( abortus ).

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....