Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorrijbewijs halen in de Filippijnen?

Gestart door TheDolphin, zondag 7 juni 2015, 23:05:45

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Citaat van: Ifugao op maandag  8 juni 2015, 02:00:49
Je gaat met je geldige nederlandse rijbewijs naar de plaatselijke LTO met een vertaling van de ned. Ambassade. Daarmee krijg je binnen een dag een Ph. Rijbewijs voor auto. Na 2 weken kun je een motor rijbewijs krijgen.Geen lessen nodig, geen examens e.d. De kosten ben ik vergeten maar ik dacht dat ik voor beide rijbewijzen iets van 2000p kwijt was. Dat is incl. Geld voor de fixer. Doe je alles zelf is dat veel goedkoper. Een fixer regelt alles in een dag voor je.  Je gaat s'morgens heen en om 4pm kun je je rijbewijs ophalen.

Dat is geweldig Ifuago  :applaus:   :happy: bedankt voor de informatie. Dus ik bel (+63) 2-786 6666 om een afspraak te maken met de Nederlandse ambasade op de 26th Floor Equitable Bank Tower
8751 Paseo de Roxas, Makati City, Metro Manilla want zij kunnen mijn autorijbewijs vertalen voor me in het Engels. Daarmee ga ik naar Land Transportation Office

East Avenue Quezon City 1100
Tel: (632)922-9061 to 66
Email: ltombox@lto.gov.ph

Nu zie ik op hun website dit:

http://www.lto.gov.ph/services/drivers-licensing/115-summary-of-drivers-license-and-permits-fees-and-charges
APPLICATION FOR CONVERSION (FOREIGN LICENSE TO PHILIPPINE LICENSE)
Kost totaal php 617,63
En
http://www.lto.gov.ph/services/drivers-licensing/112-license-related-transactions#conversionForeignLicenseNonProf
VII. CONVERSION OF FOREIGN LICENSE TO PHILIPPINE DRIVER'S LICENSE

A. Non-Professional

Requirements:

1. Original and one (1) photocopy of valid foreign license. If the foreign Driver's License is not in English Language, the applicant should submit an Official English translation from the local Embassy of the issuing country.
2. Original machine copy of valid passport showing the latest date of arrival in the Philippines of the foreign applicant.
3. Original and machine copy of valid visa or Alien Certificate of Registration (ACR) if the foreign applicant temporarily resides in the Philippines.
4. Original copy of Medical Certificate with Official Receipt issued by an LTO accredited or government Physician.
5. Negative drug test result issued by DOH accredited Drug Testing Center or Government Hospitals
6. Duly accomplished Application for Driver's License (ADL). [Download this form here]
7. Taxpayer's Identification Number (TIN), if EMPLOYED, (In compliance to Executive Order 98 & MC ACL-2009-1251)
If Foreign License is expired, applicant shall undergo written and practical examinations.

Procedures:

1. Proceed to the Customer Service Counter to get your checklist of requirements and secure a Driver's License Application Form. (This form is available for download here. You can accomplish this form prior to transacting your business at the LTO.) Get a queue number and wait for your number to be called.
2. When your number is called, proceed to evaluator counter and submit all the required documents and have it checked for completeness and authenticity.
3. Proceed to the Photo taking /Signature Area to have your picture and signature taken when your name is called.
4. Proceed to the Cashier when your name is called to pay the application fee.
5. Proceed to the Examination Room for the lecture and written exam.
6. After passing the written examination, wait for your name to be called for the practical exam.
7. After passing the practical examination, proceed to the Cashier when your name is called for payment of necessary fees and obtain an Official Receipt.
8. Proceed to the Releasing Counter, present the Official Receipt and claim the Card type License.

Venue: Any Licensing Center / District Office with DL Transactions

Zou wel makkelijk zijn zo'n mannetje die dat allemaal in 1 dag kan regelen. Dat zou een hoop tijd schelen want dit gaat alleen nog om het autorijbewijs. Dan moet ik nog dat motorrijbewijs zien te krijgen. Waar vind je die fixer dan?  :weetikniet: Als ik vragen mag  :ikkeniebegrijp:

      


jamietagabundok

Die fixers hangen toch dagelijks rond bij de LTO  kantoren ?    Ik dacht hier op het forum eens te hebben gelezen dat het in Dumaguete heel makkelijk gaat.

pierrevanwies

Citaat van: jamietagabundok op maandag  8 juni 2015, 23:56:14
Die fixers hangen toch dagelijks rond bij de LTO  kantoren ?    Ik dacht hier op het forum eens te hebben gelezen dat het in Dumaguete heel makkelijk gaat.

  lees een keer het antwoord #18 [3 nov 2014]van forumlid ifugao in het topic RIJBEWIJS voor de express procedure.   :biggrinn:   :daag:

       

panshit

Mijn ervaring ging met mijn nederlandse rijbewijs naar de LTO in Dipolog.
Moest in potje pissen en een formulier in vullen.
Daarna 3200 peso betalen foto maken en kreeg mijn Filipijnse rijbewijs.
non professional.
Met restrictie 12 wat dat is weet ik niet.
Mijn nederlandse rijbewijs was zo,n plastic card ter grote van een bankpas
Is nu ongeveer 1 jaar geleden
panshit

jamietagabundok

Kan iemand me dan ook nog even het verschil tussen  professional licence en non-professional uitleggen ?  En dan is er ook nog zoiets als student-licence heb ik begrepen ?

panshit

student licence is een rijbewijs waar je 2 maanden mee mag rijden zonder duo passagier en daarna kun je een gewoon rijbewijs halen.

nils

Non Professional is vergelijkbaar met het A/B rijbewijs in Nederland.
Professional is o.a. voor 'truck' drivers en bussen zwaarder dan 4,5 ton.

pierrevanwies

 student permit krijg je als bij de LTO 1x een paar uurtjes aanwezig bent tijdens een seminar, zo was het in ieder geval bij mij in dumaguete een tijdje terug in 89.

en dan na 2 maand kon je het omruilen voor een non-prof.

 @ panshit,   niet 12 maar 1 en 2  
                 

Ifugao

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag  9 juni 2015, 09:41:24
student permit krijg je als bij de LTO 1x een paar uurtjes aanwezig bent tijdens een seminar, zo was het in ieder geval bij mij in dumaguete een tijdje terug in 89.

en dan na 2 maand kon je het omruilen voor een non-prof.

 @ panshit,   niet 12 maar 1 en 2  
                 

Deze seminars zijn afgeschaft.
De fixers hangen inderdaad rond de LTO offices. Je hoeft ze niet te zoeken, zij zoeken jou. In mijn geval praat ik over Dumaguete.

bananacreek

Citaat van: pierrevanwies&segers op dinsdag  9 juni 2015, 09:41:24
student permit krijg je als bij de LTO 1x een paar uurtjes aanwezig bent tijdens een seminar, zo was het in ieder geval bij mij in dumaguete een tijdje terug in 89.

en dan na 2 maand kon je het omruilen voor een non-prof.

 @ panshit,   niet 12 maar 1 en 2  
                 

Geachte: 1989 was 27 jaar geleden........ :lachen: :lachen: :lachen: