Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Aanvraag Visum C, tijdspanne?

Gestart door Pieter30, woensdag 8 november 2017, 01:16:14

Vorige topic - Volgende topic

tipsy

Het is Godgeklaagd!  Werkelijk!  Ik weet dat sommige hier mijn situatie bekritiseren. Goed, kan ik mee leven.

Maar, hoe je het draait of keert, is de situatie, niet zo uitzonderlijk.  Want wat doe ik? ik nodig iemand uit, betaal al de kosten, sta garant. Ik vraag dus niet om hier te komen wonen, een huwelijk, hereniging gezin, een simpele Toerist visa C, met uitnodiging door mezelf.

Ik toon aan dat ik de persoon goed ken. Eerder mee gereisd heb. haar familie heb ontmoet. Dat ze een vriendin is (of ik daar iets mee doe , is eigenlijk niet relevant). Ik heb ook aangetoond, dat ik gehandicapt ben verklaard. Dat ik kan reizen, maar door mijn nerveuze toestand hulp nodig heb (is ook allemaal waar). Uitnodiging met de hand geschreven en verder relaas van ontmoeten van uitgenodigde.  Relaas van mijn echtgenote dat heel de familie blij is haar te ontmoeten, dat trips (met boeking) gepland zijn met mijn dochters naar Disney en Parijs


Zij heeft bijgevoegd, een verklaring dat ze wordt verwacht op haar werk de 1 ste oktober, met een schrijven van haar baas. Diploma uit Thailand, van massage (ik begrijp wel dat sommige daar iets anders van voorstellen, maar ze is een serieuze, gediplomeerde therapist). Ze heeft eerder gewerkt, is zelf aangesloten bij sociale zekerheid. Voor haar paspoort, daar staan genoeg reizen in, ze is ALTIJD op tijd terug gekeerd. Bewijs dat deze met mij zijn gedaan.

De aanvraag is nu bijna 5 weken geleden ingediend. Verleden week, kreeg ze haar interview aan de telefoon. heeft ze eerlijk op geantwoord, ze was misschien alleen maar zenuwachtig.  <soms rare vragen, hoe ze mij aansprak als "boss" of "sir", waar ze op antwoordde, dat na al die jaren dat we elkaar kende, vrienden waren en dat dit bij mijn voornaam was.

Neen, na al die tijd, geen weigering gehad. maar Global zegt dan 2 weken behandeling van een TOERIST visa met uitnodiging, neem dat het er 3 zijn, maar tot vandaag : NIETS. geen tracking nr dat werkt, geen nieuws. Met een vertrek datum voorzien 22 juli!

Zelfs al krijg ik die visum, hoe willen ze dat ik dit nog regel? Ik geef toe dat 5-6 weken kort was. maar te lang gaat ook niet, en de gemeente wou niet 3 bis geven, zonder afspraak. Dat was dan weken later!

Ik geef hun veel meer dan ze vragen.  Ze hebben alles, dat ze de visa weigeren, en voor vele andere is meestal ongegrond. Maar dit is niet meer normaal. We zijn geen criminelen, alleen gewone mensen, die een visum aanvragen en aan de voorwaarden voldoen. Dat ze weigeren, omdat er een document ontbreekt, dat mijn inkomen niet hoog genoeg is, dat er geen personen buiten de familie kunnen worden uitgenodigd, daar kan ik mee leven en dan hebben ze gelijk!

Maar deze houding, behandeling, vind ik niet meer zo normaal.

Ik heb verleden vrijdag een vriendelijk woordje gestuurd naar de ambassade. Dat geen tracking nr werkt en dat het voorziene vertrek dichter bij komt. ook naar vreemdelingen zaken. Ambassade heeft geantwoord, daar was ik al over verwonderd, dat het dossier bij hun nog altijd "under evaluation" was. Buitenlandse zaken melde dat er geen tracking nr was, omdat ze niet in het bezit waren van dit dossier.

Jongens toch.....

stijn54

Ja op tv tonen ze ambassades die vriendelijk en hulpzaam zijn met de belgen in nood. In werkelijkheid zijn dat uitzonderingen.

In kort mijn slechte ervaring met DVZ. Gehuwd met filipijnse in 2008 geweigerd om belachelijke redenen. In 2010 geeft ze het op en gaat met haar  nieuwe duitse vriend elk jaar naar Duitsland voor drie maanden, dan is ze nog altijd met mij gehuwd. Ze is nog steeds met hem.
Ik heb dit meerdere malen per mail aan DVZ laten weten NOOIT enige reactie mogen ontvangen.
Maar zoals altijd niet alle belgen zijn gelijk voor de wet.
:daag:

Ton Hasselt

Je was getrouw met haar, maar toch lieten ze haar niet toe?

stijn54

Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 16 juli 2019, 11:41:17
Je was getrouw met haar, maar toch lieten ze haar niet toe?


Inderdaad. Het was wel mijn tweede huwelijk met een filipijnse maar Peter Van Bogaert, gepensioneerd consul Filipijnse ambassade in Antwerpen zei toen net zoals vele anderen dat mag geen probleem zijn maar dat was het toch denk ik.

tipsy

Citaat van: Ton Hasselt op dinsdag 16 juli 2019, 11:41:17
Je was getrouw met haar, maar toch lieten ze haar niet toe?

Gebeurd meer dan je denkt hoor. Niet genoeg financiële middelen, vermoeden van nephuwelijk, leeftijdverschil te belangrijk. hun "vermoeden" is genoeg om ondanks duidelijke bewijzen van tegenovergestelde, aanslag op privacy overigens om dit te bewijzen, om huwelijken en relaties kapot te maken. Omdat zo'n vrouw heel misschien alleen in België zou verdwijnen.

Stijn 54, ze heeft dan toch niet doorgebeten, als ze een Duitse vriend heeft.  Maar ja, die meisjes krijgen maar beloften, en worden ook hopeloos, dat er niets gebeurd.

In mijn geval, nogmaals, het gaat om een toerist visa, waar aan de basisvoorwaarden meer dan genoeg wordt voldaan. Het is nog NIET geweigerd. Maar om nu nog te reizen wordt moeilijk....

Maako

Ik veronderstel dat de vliegtuig ticket al betaald is maar als je in de requirements van tourist visum kijkt staat het volgende er:

Copy of the roundtrip airline ticket reservation with Passenger name & Registration Number (or reservation number). Do not pay for/buy the ticket until a visa has been granted. Note: If the application is approved, the visa will be issued according to your roundtrip airline ticket reservation

tipsy

Citaat van: Maako op dinsdag 16 juli 2019, 13:25:30
Ik veronderstel dat de vliegtuig ticket al betaald is maar als je in de requirements van tourist visum kijkt staat het volgende er:

Copy of the roundtrip airline ticket reservation with Passenger name & Registration Number (or reservation number). Do not pay for/buy the ticket until a visa has been granted. Note: If the application is approved, the visa will be issued according to your roundtrip airline ticket reservation

Juist.  Maar neen, in mijn geval niet gekocht, maar reservatie. Dus ja, ze kan wat later komen. Mar wat is nu het probleem? haar oorspronkelijk ticket wad 700 €, dat was verleden week al opgelopen to 1400 €.
Al de plaatsen, die ze graag had bezocht, kan ik niet reserveren.  Ook nog altijd geen latere reis, in het algemeen. Vergeet niet, als je geen ticket betaalt, krijg je dat later niet aan dezelfde voorwaarden. Voor augustus is het helemaal nergens goedkoop, ook het vliegtuigticket, wordt nog duurder.  Maar goed, denkelijk komt het er helemaal niet meer van.  Moet je ook indenken, wat dat voor uitgenodigde is. Je bent dan belangrijk genoeg, je kunt eens iets zien van een andere wereld, en je dromen worden verbrijzeld, en je hebt alleen maar stress omdat er na weken geen witte rook komt.   

Ik heb meestal een visum, voor een ander land op enkele dagen.........

Siquijor

 Het duurde bij mij meer als 2 maanden vooraleer de tourist visa van mijn vrouw werd goedgekeurd. Ik kreeg het bericht van de ambassade pas rond de einddatum van de periode dat ze normaal gezien zou terugvliegen naar huis.
Wel lastig voor het vliegtuigticket natuurlijk, maar zolang ze maar kan komen. Bij mij was het aanvraag rond de feestdagen (dec, jan) waardoor het langer zou duren omdat er veel mensen in verlof zouden zijn. Misschien is dit nu hetzelfde geval met de vakantieperiode.

tipsy

Twee maanden? Dan zeggen ze bij Global 2 weken. Nu had ze maandag moeten vertrekken, alles om zeep. Ondertussen, heeft ze geen paspoort, geen visum, niets, na bijna 5 weken. Vraag me af, of ze dat niet doen, omdat er geen reden is om weigering (zelf social security nr), en je dan te ontmoedigen. Niet normaal!   

tipsy

hahahaha. Het is grappig. Vandaag eindelijk tracking dat werkt! Mirakel! Maar wel op de Global site, niet van Vreemdelingen zaken. Status?   Dat het 5 weken geleden is afgegeven aan de Ambassade. :denk: