Stukje grond kopen - Isabela/Palanan

Gestart door froggy007, dinsdag 24 juli 2018, 14:08:10

Vorige topic - Volgende topic

froggy007

Citaat van: Luc op woensdag 25 juli 2018, 13:22:21
Als ik het goed begrijp is het een stuk van 20 meter breed en 600 meter diep.

Koop je dan niet beter een mooi stuk in de bergen met uitzicht op zee? Dichtbij de weg die ze daar aanleggen. Heb je ook meer koelte tijdens de avond.

Willen we er later een soort airbnb van maken, dan denk ik dat dichtbij het strand een grotere aantrekkingskracht heeft.
Omgeving is ideaal voor snorkelen en duiken; of per bootje naar de dicht bijzijnde witte stranden.

joost

Citaat van: froggy007 op woensdag 25 juli 2018, 14:42:49
Citaat van: Luc op woensdag 25 juli 2018, 13:22:21
Als ik het goed begrijp is het een stuk van 20 meter breed en 600 meter diep.

Koop je dan niet beter een mooi stuk in de bergen met uitzicht op zee? Dichtbij de weg die ze daar aanleggen. Heb je ook meer koelte tijdens de avond.

Willen we er later een soort airbnb van maken, dan denk ik dat dichtbij het strand een grotere aantrekkingskracht heeft.
Omgeving is ideaal voor snorkelen en duiken; of per bootje naar de dicht bijzijnde witte stranden.

Hallo.
Mjn zwager en schoonzus die zjn 'n beach resort aan het opknappen in Car Car. Wij zijn daar in april geweest. Wij kwamen daar rond 11 uur smorgens aan. Ik de zwembroek aan en de zee in. Zee?? Zee trok weg. Eb. Wilde je gaan zwemmen dan moest je een 'n 100 meter lopen om natte voeten te krijgen. Later kwam de vloed maar toen werd het donker. Wat ik hier mee wil zeggen? Let goed hoeveel water er nog staat als het eb is. Je kunt wel 'n mooi strand hebben en alles in kannen en kruiken maar als je geen water hebt om te zwemmen dan zul je binnen de kortste keren niet veel bezoekers hebben.
Joost.

Fail_over

Citaat van: joost op woensdag 25 juli 2018, 16:41:09
dan moest je een 'n 100 meter lopen om natte voeten te krijgen.

Je klinkt als een echte Pinoy! Zou je niet beter een Jeepney naar de vloedlijn nemen voor die 100 meter?

:lachen:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......


Luc

Ik vraag mij alleen af hoeveel toeristen je daar gaat hebben voor een bnb. Kan mij niet voorstellen dat daar veel toerisme is.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Pinkpanther

Als ze al weten dat een buitenlander het wil kopen.......  dan weet je vooraf dat je te veel betaald.
Witte neus nooit laten zien...  door andere filipino's  die je goed kent laten onderhandellen.
En ook belangrijk ligt er elektra en water  !!!


Pinkpanther    :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

joost

Citaat van: Fail_over op woensdag 25 juli 2018, 18:33:31
Citaat van: joost op woensdag 25 juli 2018, 16:41:09
dan moest je een 'n 100 meter lopen om natte voeten te krijgen.

Je klinkt als een echte Pinoy! Zou je niet beter een Jeepney naar de vloedlijn nemen voor die 100 meter?

:lachen:

Wat bedoel je hiermee?

Pinkpanther

Ik heb het net op de kaart opgezocht.   ligt vlakbij Sagada  .. dit is wel touristisch.... is dit niet de hasj/weed city from the Philippines ?
Ook bekend om zijn hangende doodskisten  !!

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Luc

Sagada? Net gekeken. Dat is in vogelvlucht meer dan 150km daar vanaf. Hier is dat net zo ver maar daar rekenen ze niet in kilometers maar in uren.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over

Citaat van: joost op woensdag 25 juli 2018, 19:00:58
Wat bedoel je hiermee?

Dat ik dit nog moet verduidelijken!  :weetikniet:

1. Je reist 11000 km naar de  :smiley-philippines:
2. Vervolgens reis je nogmaals tig km via vliegtuig, bus, jeepnee of weet ik veel waar jij naar de binnenlanden gaat

En dan klaag je dat je 100 meter moet lopen voordat je natte voeten krijgt.

ps. Pinay en Pinoy hebben een hekel aan lopen. Laten de Jeepnee om de 20 meter stoppen omdat ze het verdommen om een stukje te lopen.
Ben ik nu duidelijk genoeg geweest?
Ik hoop toch echt dat je je een beetje in de  :smiley-philippines:  cultuur verdiept hebt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......