Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eurorekening openen in ph?

Gestart door eddyvm, maandag 7 februari 2022, 07:27:38

Vorige topic - Volgende topic

panshit

De kosten zijn 5% die rekend nederland

Kano

Panchit, heb je het over een pesorekening of een eurorekening in de Filipijnen. Ik lees namelijk bij de securitybank dit
"Would I be able to withdraw my foreign currency anytime?
It would depend on the availability of the foreign currency in your branch. Inform the branch at least one week before your withdrawal, and they will coordinate with you."
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Luke

Citaat van: Kano op vrijdag 11 februari 2022, 02:32:45
Panchit, heb je het over een pesorekening of een eurorekening in de Filipijnen. Ik lees namelijk bij de securitybank dit
"Would I be able to withdraw my foreign currency anytime?
It would depend on the availability of the foreign currency in your branch. Inform the branch at least one week before your withdrawal, and they will coordinate with you."

Dat heb ik voordien al geschreven. In geval je euros in de PH wil hebben, moet je op voorhand "reserveren".
Ik heb nog geen ATM in Europe gezien die naast de lokale munt (EUR, NOK, DKK, SEK, etc.) een andere munt(en) aangeeft.

Bjorna145

Ik vraag mij af, waarom wil je dit allemaal kosten bespaar je er niet mee.
Pin gewoon in het land waar je moet zijn.
Op internationale vliegvelden zijn meestal pinautometen met de lokale munt.

succes

Johan

Kano

Johan, het gaat om Eurorekeningen in de Filipijnen die volgens mij niet gekoppeld zijn aan een debit- of creditcard en dus niet de mogelijkheid bieden om in de Filipijnen of daarbuiten te pinnen bij een ATM
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Bulldozer

Citaat van: Bjorna145 op vrijdag 11 februari 2022, 23:39:02
Ik vraag mij af, waarom wil je dit allemaal kosten bespaar je er niet mee.
Pin gewoon in het land waar je moet zijn.
Op internationale vliegvelden zijn meestal pinautometen met de lokale munt.

succes

Johan
In sommige gevallen bespaar je wel. Als je in Euro's geld krijg terwijl je woon in de Filippijnen krijg je op je peso rekening te maken met wissel kosten

Als je vervolgens naar Europa op vakantie gaat en daar van je Peso rekening gaat pinnen betaal je weer wissel kosten. Dan heb je dus 2x voor niets wissel kosten betaalt.

Ik kom zo vaak in Europa dat het voor mij beter is om twee bank rekeningen te hebben. 1 Nederlandse en 1 Filipijnse. Als je echter minder vaak in Europa kom, misschien 1x per jaar paar weken kan de constructie van Eddie dus geld besparen.

Of het daadwerkelijk kan weet ik niet. Ik zelf heb geen Filipijnse euro rekening.

Luke

Waar kun je in PH een EURO rekening openen zonder een bestaande PHP rekening??
Bij veel banken valt een EURO rekening onder investeringen. Je kan volgens mij met je bankkaart enkel van de PHP rekening pinnen.
En zoals Buldozer al zei, het brengt wisselkosten met zich mee.
Je kan wel van de EUR rekening omzetten naar de PHP rekening (ook met wisselkosten).

koy

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag  8 februari 2022, 02:02:07
Wanneer het Meastro logo op de automaat staat en je kaart, kun je geld uit die automaat halen, hoeveel per keer hangt van het land af.
B.v. in de Filippijnen kun je met een Maestro bankkaart van Nederland maar 3000php per keer pinnen (sommige automaten nog 10000php maar die moet je zoeken) met een creditcard VISA of MEASTRO 10000php per keer en BPI 20000PHP per keer met een maximum van 20000PHP per dag.
Daarom heb ik een Filippijnse bankrekening.
Toen ik pas in de Filippijnen woonde kon je nog 10000php met een bankkaart halen en BPI 20000php en waren de kosten ook redelijk, maar dat was in vervlogen tijden.
Ik heb er indertijd bij de Rabobank over gereclammeerd en die vertelde mij in der tijd dat de Filippijnen niet het enige land was die de limiten heeft aangepast voor bankkaarten.
Dus eigenlijk is een creditcard een must in het buitenland.
Er zijn zelfs landen ook al staat het logo op de automaakt die niets meer geven op een bankkaart.

m.vr.gr.

Johan

Waarom zou je zoveel geld van de rekening willen halen - we gaan toch meer en meer digitaal betalen...
Of zijn ze zo ver nog niet in PH ik dacht dat je in malls overal met de kaart kon betalen.

(x)koy
leven en laten leven...

Luke

Citaat van: koy op zaterdag 12 februari 2022, 09:50:26

Waarom zou je zoveel geld van de rekening willen halen - we gaan toch meer en meer digitaal betalen...
Of zijn ze zo ver nog niet in PH ik dacht dat je in malls overal met de kaart kon betalen.

(x)koy

Met creditkaart betalen = 5% erbij. Ook het gevaar om gecopieerd te worden.
Hier in Metro Manila kun je in de malls en vele zaken met GCASH, Paymaya, Coins etc betalen (ook om de chinezen te accomoderen)
Maar of dat al een landelijk gegeven is betwijfel ik. Hardware, bouwmaterialen = CASH

Bjorna145

Ik weet wel dat een dollar rekening mogelijk is met een ATM kaart ik heb vroeger voor mijn werk (2004) bij de Citybank een dollar rekening gehad en had daar een ATM kaart bij.
Ik kon dan gewoon PHP uit de muur halen en dat werd verrekend met Dollars.
Bij de Dollar is de in en verkoop maar een klein verschil.

m.vr.gr.

Johan