Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eurorekening openen in ph?

Gestart door eddyvm, maandag 7 februari 2022, 07:27:38

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: Kano op zaterdag 25 februari 2023, 01:04:19
Citaat van: koy op vrijdag 24 februari 2023, 13:04:58Nu haalde ik dus met mijn WISE in die ATM

Hoe heb je die WISE card gekregen? Als ik daarnaar vraag krijg ik: "We're sorry, cards haven't reached your country yet"


Ik had die al van toen ik nog in B woonde - ik heb wel toen ik hier al was een professionele Wise geopend maar heb geen fysieke kaart nog niet aangevraagd. Mss is hier idd wel een truk voor om die in B te laten toekomen...
leven en laten leven...

koy

Even snel een update; ik heb dus net een Wise Business card aangevraagd en levering in de Filipijnen en adres in Toril opgegeven en betaald levering via DHL kostte 18,91€ (met de post ga ik dat niet riskeren) dus het lijkt erop dat levering in PH geen probleem is (zie screenshots vanaf de gsm genomen).








leven en laten leven...

O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op dinsdag  8 februari 2022, 02:02:07....
B.v. in de Filippijnen kun je met een Maestro bankkaart van Nederland maar 3000php per keer pinnen (sommige automaten nog 10000php maar die moet je zoeken) met een creditcard VISA of MEASTRO 10000php per keer en BPI 20000PHP per keer met een maximum van 20000PHP per dag.
Daarom heb ik een Filippijnse bankrekening.
Toen ik pas in de Filippijnen woonde kon je nog 10000php met een bankkaart halen en BPI 20000php en waren de kosten ook redelijk, maar dat was in vervlogen tijden.
Ik heb er indertijd bij de Rabobank over gereclammeerd en die vertelde mij in der tijd dat de Filippijnen niet het enige land was die de limiten heeft aangepast voor bankkaarten.
Dus eigenlijk is een creditcard een must in het buitenland.
Er zijn zelfs landen ook al staat het logo op de automaakt die niets meer geven op een bankkaart.

m.vr.gr.

Johan
Bij de hypermarkt haalde ik nog gewoon 10000 php uit de automaat. Is het daadwerkelijk zo dat er een limiet van 3000 is en dan ook met 250 kosten?

13 januari mijn wisseltest weer gedaan, doe ik vaak kort na aankomst. Dan doe ik al die dingen binnen het uur achter elkaar en zie meteen het resultaat.

Creditcard:     58,8 (aangeven afrekenen in Peso)
Cash (optimum): 58,2
ATM:            57,4 (komt door die 250)

Nou zijn 50% van mijn bestedingen in Hypermarkt dus daar betaal ik vrijwel altijd met CC.

Voor cash duurt het wisselen even en ik moet er voor naar de stad. Naderhand bij een tweede keer trekken kwam ik erachter dat de ABN een klein bedrag aan fee optelt bij de maandelijkse fee. Dat deed mijn ING niet en ik had niet beide kaarten tegelijk gebruikt. Per saldo schelen die 2 achteraf bijna niks.

Mijn normaal bestedingspatroon is hier 60000 php per maand. Buiten de extra's. Als daarvan de helft in Hypermarkt is en ik de rest zou trekken als die 10000 tenminste nog kan. Dan gaat het over ongeveer 15 euro per maand. Niet iets om daar een hele boom voor op te zetten. Tenminste niet als ik er niet het hele jaar verblijf.

Ik combineer gewoon wat het makkelijkste uitkomt. Overigens heb ik een hekel aan de ATM's, in die jaren dat ik er kom heeft die automaat al 2x mijn pasje ingeslikt en 2x dubbel afgeschreven en dat kost weer een hoop gedoe. Daarom gebruik ik ook altijd dezelfde bij Hypermarkt, daar kom ik toch minstens om de dag.

Met 2 bankrekeningen en 2 creditcards ben ik ook niet op 1 ding te vangen en vaak nodig gehad.

De voordelen van Wise Debitcard zie ik ook meer iets voor afrekenen online bestellingen zoiets als G-cash. Je zult er toch iets op moeten zetten en ik zag dat geld opnemen bij een ATM helemaal de hoofdprijs kost. Waar het natuurlijk niet voor bedoeld is maar daar zal het verdienmodel wel een stuk op gebaseerd zijn. Iemand moet er wel aan verdienen.

Maar je kan toch een creditcard nemen bij je Filipijnse bank?



Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

maastricht

Volgens mij wanneer je een lokale munt "Jar" potje aanhoudt op de Wise kaart, je geen 250 pesos kwijt bent maar 15 tot 20 pesos. Anders geld over maken naar je Gcash of Maya kaart en dan met die opnemen bij de ATM.

Ik zie Wise ook kosten in rekening kan brengen,

If your card was issued in Europe or the UK: You can take out money for free twice a month — as long as the total amount is 200 GBP/EUR and under. But after that, we'll charge you 0.50 GBP/EUR per transaction. This is a fixed fee. If you take out over 200 GBP/EUR in one month, we'll charge you 1.75% on top of that.

Ik denk dat het beste is gewoon geld over te schrijven naar je Gcash of Maya rekening en daar mee geld op te nemen.

koy

Over enkele weken kan ik mij ACR-i kaart afhalen bij immigration en dan kan ik eindelijk een bankrekening openen waarschijnlijk BDO omdat zij het grootste netwerk van bank filialen hebben. Dat is makkelijk als je grotere sommen cash wil afhalen.

grtn koy
leven en laten leven...

Kano

Wise business account geopend maar geen succes  :weetikniet:  :ikkeniebegrijp:



Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Citaat van: Kano op zondag 26 februari 2023, 02:34:20Wise business account geopend maar geen succes  :weetikniet:  :ikkeniebegrijp:





OK waar zit het verschil?

Ik heb me wel geregistreerd met mijn business adres in België en alhoewel dat adres nog niet bestaat (ttz de straatnaam komt er wel maar er woont momenteel nog niemand - nieuwe verkaveling Regatta Linkeroever) hebben ze toch mijn business adres aanvaart. Eerst wou ik geen kaart ontvangen maar om te testen heb ik het wel geprobeerd en blijkbaar kan je ze wel sturen naar een adres in buitenland. Je kan kiezen gewone post of DHL betalend.

Misschien moet je proberen om te registreren met business adres in B en nadien hetzelfde doen.

Succes!
leven en laten leven...

innka3

Citaat van: maastricht op zondag 26 februari 2023, 02:15:54Ik denk dat het beste is gewoon geld over te schrijven naar je Gcash of Maya rekening en daar mee geld op te nemen.
klopt  gcash is makkelijk ,maar je moet wel een bankrekening in de PH hebben.en rond manila werkt het goed maar in de rest van de PH ?? :denk: Wel  zag ik een bericht dat gcash bezig is international , voor OFW's er loopt een proef in italie er mee.

Bjorna145

Hier in Bais is er geen een die 10000PHP geeft daarom heb ik toen jaren terug een Filippijnse bankrekening geopend en ben via Sunro en dergelijke geld over gaan maken.
ATM's geven allemaal niet meer dan 3000php in Bais.

Johan

maastricht

Goed om te weten dat je Wise kaart ook naar het buitenland kan worden verzonden. Wist ik niet. Even opgezocht, ik hoef niet naar Business account om te zetten.  Omdat ik al een kaart heb kan ik bij verlopen wel naar Filipijnen sturen. Alleen de 1e keer kan het niet, dan moet je direct kiezen voor Business kaart.

Europe and UK
For the first order, personal cards can be delivered and activated in Europe only. Replacement cards can be delivered internationally.

Business cards have international delivery as an option for the first and replacement orders.