Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eurorekening openen in ph?

Gestart door eddyvm, maandag 7 februari 2022, 07:27:38

Vorige topic - Volgende topic

maastricht


Bjorna145

De voorwaardes zijn bij alle bank over het algemeen hetzelfde maar je moet een gesprek met de manager aanvragen en zeggen met hoeveel geld je aankomt en hoeveel dat er elke maand op je rekening komt.
Zijn ze meestal wel gevoelig voor.

succes

Johan

koy

RCBC geprobeerd vandaag - vriendelijk ontvangen en ze gaan een aanvraag voor een savings account indienen bij de centrale maar bleven vragen naar een ACR kaart, dus ik heb er niet veel hoop op.

Ook als ik grotere bedragen overschrijf zoals 1M pesos dan moet ik bewijzen waar dat vandaan komt. Zelfs al komt het van mijn Belgische rekening waar ook al zoveel controle op is.

Echt waar soms krijg ik het schijt van die banken (Belgische uitdrukking)  :lachen:

koy
leven en laten leven...

Bjorna145

Ik heb het nog niet meegemaakt behalve bij Wise het is eerder andersom van de Filippijnen naar Belgie.
Als het kan en je bank laat het toe probeer een bankrekening in Belgie te houden met Filippijns adres ING laat dit toe.
Want geld van de Filippijnen naar Europa kost veel aan adminstriekostn en alleen grote banken doen dat met de nodige bewijsvoering van jou kant.

suces

Johan

maastricht

Vandaag ook naar de RCBC gegaan. Het is gelukt om een bankrekening te krijgen. ACR kaart bekeken maar geen opmerkingen. Wel dat hij bijna verlopen was. Gevraagd werd waar de rekening voor was, ik zei mijn salaris, dus salaris slip getoond, had hem al in het Engels vertaald. Mijn werkgevers adres werd nog gevraagd en was ingevoerd in de computer zag ik later bij het nemen van de selfie. Paspoort en bewijs van recidence van de Barangay gevraagd en getoond. Daarna wat formulieren ingevuld en ondertekend. Linker en rechterduim gescanned. Moest 5000 pesos storten voor de eerste keer.
De app kan ik volgende week mee inloggen. Over twee weken kan ik mijn pas ophalen.
Scheelt ook een stuk denk ik dat je een vrouw of vriendin hebt die mondig is en goede antwoorden geeft en goed met mensen kan omgaan. Mijn vriendin had zeer snel goed contact met de balie medewerkster en de manager.

Bedankt voor de tip om deze bank te proberen.

Bjorna145

Als je eenmaal een bankrekening heb hoef je ook nooit mer een ACR kaart te tonen ook verloopt die intussentijd.
De ACR card is alleen weer nodig als je er een extra rekening bij opent.
Ik zie dat je bij de RCBC ook een goede wisselkoers heb iets lager dan bij de Metrobank maar toch goed.

succes

Johan

koy

Het voordeel bij RCBC is dat je een Foreign Currency Account kan openen en dat is niet enkel in USD zie ik maar ook in EUR en andere interessante munten. Ik heb dat nog niet bij veel banken in de PH gezien.

https://www.rcbc.com/foreign-currency

Een klein gadget is ook dat je een metal visa card kan krijgen (ik heb dat ooit bij Revolut gehad maar ook N26 biedt zo'n black metal credit/debit card) de Visa Infinite Card.

https://rcbccredit.com/credit-cards/premium-cards#card-groups
leven en laten leven...

Pinocchio

Citaat van: koy op vrijdag 24 februari 2023, 13:04:58Nu haalde ik dus met mijn WISE in die ATM van HSBC 40.000 piepers af en tot mijn vreugde ging ik slechts 40.495,37p van mijn rekening dus een fee van 495,37p wat goedkoper is als 4 x 250p = 1000p bij normale 10.000p afhaling op anderen plaatsen.

Ok, enkele weken later moest ik opnieuw cash geld hebben dus wij opnieuw naar Abreeza mall op zondag want dan is er weinig verkeer en duurt de rit half zo lang. Toen ik echter daar bij de ATM van HSBC aankwam was deze gesloten allee ttz de ATM's waren "under construction".

Ik heb dan maar 4 x 10.000p afgehaald met mijn WISE kaart bij een ATM teller ook in de mall en nu komt het... er ging dus telkens 10.458,47p van mijn rekening (stom van mij dat ik dat niet direct gecheckt had) ipv de verwachte 4 x 250p met een normale visa of masterkaart was ik nu met Wise 4 x 458,47p = 1.833,33p kwijt.


Greets
koy

Waarom een kaart gebruiken waarbij je kosten hebt als je een REVOLUT kaart hebt?
HSBC is een bank in de Filippijnen (de enige) waar je met REVOLUT geen kosten betaald wegens aangesloten.
Bovendien krijg je een bijzonder goede wisselkoers.
Moneychangers in Dumaguete geven 50,50 0f 51 pesos voor 1 Euro met mijn REVOLUT kaart doe ik aankopen die ongeveer 0,25 peso lager is dan de XE rate. Als de XE rate 57 pesos is dan koop ik aan 56,6 tot 56,8 /Euro
Voor een geldafhaling in ATM komt er steeds 250 peso bankkosten bij, dus voor 10.000 peso gaat er 10250 peso van je rekening.

koy

Citaat van: Pinocchio op zondag  5 maart 2023, 04:31:27
Citaat van: koy op vrijdag 24 februari 2023, 13:04:58Nu haalde ik dus met mijn WISE in die ATM van HSBC 40.000 piepers af en tot mijn vreugde ging ik slechts 40.495,37p van mijn rekening dus een fee van 495,37p wat goedkoper is als 4 x 250p = 1000p bij normale 10.000p afhaling op anderen plaatsen.

Ok, enkele weken later moest ik opnieuw cash geld hebben dus wij opnieuw naar Abreeza mall op zondag want dan is er weinig verkeer en duurt de rit half zo lang. Toen ik echter daar bij de ATM van HSBC aankwam was deze gesloten allee ttz de ATM's waren "under construction".

Ik heb dan maar 4 x 10.000p afgehaald met mijn WISE kaart bij een ATM teller ook in de mall en nu komt het... er ging dus telkens 10.458,47p van mijn rekening (stom van mij dat ik dat niet direct gecheckt had) ipv de verwachte 4 x 250p met een normale visa of masterkaart was ik nu met Wise 4 x 458,47p = 1.833,33p kwijt.


Greets
koy

Waarom een kaart gebruiken waarbij je kosten hebt als je een REVOLUT kaart hebt?
HSBC is een bank in de Filippijnen (de enige) waar je met REVOLUT geen kosten betaald wegens aangesloten.
Bovendien krijg je een bijzonder goede wisselkoers.
Moneychangers in Dumaguete geven 50,50 0f 51 pesos voor 1 Euro met mijn REVOLUT kaart doe ik aankopen die ongeveer 0,25 peso lager is dan de XE rate. Als de XE rate 57 pesos is dan koop ik aan 56,6 tot 56,8 /Euro
Voor een geldafhaling in ATM komt er steeds 250 peso bankkosten bij, dus voor 10.000 peso gaat er 10250 peso van je rekening.

Ik ben gestopt met Revolut omdat ze wegens Brexit naar Europa moesten uitwijken voor hun EU-klanten en dat was onzeker waar ze zouden terecht komen. Ze zitten nu in Litouwen lees ik op hun site.
Ben dan overgestapt op Wise.
leven en laten leven...

maastricht

HSBC, lijkt me voor de gewone man geen bank voor Eligibility klant, de andere optie moet kunnen.

Eligibility
You qualify for HSBC Premier in the Philippines, if you maintain a minimum Total Relationship Balance (TRB) of PHP3,000,000 or its foreign currency equivalent, or a mortgage loan of at least PHP6,000,000. Your TRB would include your deposits and investments.

To become an HSBC Personal Banking customer, you must submit income proof of a monthly gross salary of Php50,000 (or its foreign currency equivalent).