Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eurorekening openen in ph?

Gestart door eddyvm, maandag 7 februari 2022, 07:27:38

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: Pinocchio op vrijdag  7 juli 2023, 08:00:00
Citaat van: koy op vrijdag  7 juli 2023, 01:42:16RCBC is een degelijk alternatief al heb ik die EUR rek nog niet geopend maar je vind info op hun website https://www.rcbc.com
Wisselkoers RCBC Euro/Peso: 59,5732 (aankoop Pesos)
Wisselkoers Revolut       : 60,459  (aankoop Pesos)
Wisselkoers XE            : 60,48   (middenkoers)


RCBC is de enige bank die een EUR rekening aanbiedt. Bij BDO bv kan je enkel een USD rekening openen.
Bij de andere banken weet ik het niet maar ik ben het nog niet tegen gekomen.

koy
leven en laten leven...

boeman

Waarom ik opteer om mijn pensioengeld naar een Filipijnse rekening te laten sturen is omdat ik dan het bruto bedrag ontvang, als ik dit laat storten op een Belgische rekening gaat de staat belasting heffen en krijg ik maar netto uitbetaald. Daar zit het verschil nu juist .

Bjorna145

Als je rechtstreeks over wil maken naar de Filippijnen geeft de Metrobank de beste koers. dan de BDO en dan de Landbank.

succees

Johan

maastricht

Wat vreemd dat het wat uitmaakt waar je het heen stuurt, zou dat in de overeenkomst staan met de Filipijnen. Lijkt me sterk.

Kano

Citaat van: Bjorna145 op zaterdag  8 juli 2023, 00:44:29Als je rechtstreeks over wil maken naar de Filippijnen geeft de Metrobank de beste koers. dan de BDO en dan de Landbank.

succees

Johan

En maak je dat dan over zonder kosten bij de verzendende bank??
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pinocchio

Als het pensioen rechtstreeks wordt gestort op een buitenlandse rekening maakt het toch niets uit wat de kosten zijn voor de verzendende bank?
Die kosten zijn voor de pensioendienst.

Bjorna145

Juist Pinocchio en dat hangt weer van het bedrag af, hoe hoger het bedrag hoe hoger de kosten.
Aan Filippijnse kant (in mijn geval Metrobank) wordt niets gerekend.

Johan

maastricht

In Nederland bij de belastingaangifte eens per jaar, kijken ze niet naar waar het bedrag gestort is. Alle inkomsten moet je vermelden, 99% weten ze al, en daar betaal je belasting over. Heb je te veel of te weinig betaald wordt dat verrekend via een aanslag. Inkomsten van de staat worden altijd door Nederland belast, zoals aow,wao etc. Dat staat in het verdrag met de Filipijnen. Misschien heeft het Belgische verdrag een extra regel, indien je het rechtstreeks overmaakt dan hoef je geen belasting te betalen. Wanneer in het verdrag van Belgie staat dat over staats uitkeringen geen belasting wordt geheven in het buitenland, maakt het niks uit hoe je het ontvangt lijkt me.



stijn54

Citaat van: boeman op vrijdag  7 juli 2023, 13:51:06Waarom ik opteer om mijn pensioengeld naar een Filipijnse rekening te laten sturen is omdat ik dan het bruto bedrag ontvang, als ik dit laat storten op een Belgische rekening gaat de staat belasting heffen en krijg ik maar netto uitbetaald. Daar zit het verschil nu juist .
Ik twijfel daar sterk aan of dit juist is. Ik heb dat nog nooit gehoord en dan zouden alle belgen dat doen die in de Filipijnen wonen.

boeman

ik heb gedurende al 4 jaar 2 maal bij ons bij de pensioendienst geweest en dan ook 3 weken geleden met de vraag of mijn vorige info die ik had gekregen de juiste was en dat bleek ook zo. Dus ja onder welk jullie stelsel je pensioen ontvangt kan ik niet weten maar ik weet dat mijn pensioen bruto zal worden gestort op en Filipijnse rekening omdat het land naar waar het wordt gestuurd belastingen zal heffen. Maar ik weet dat de Filipijnen geen belastingen heft op pensioengeld!  Dat is wat ik weet , indien anders hoor ik het graag