Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Eurorekening openen in ph?

Gestart door eddyvm, maandag 7 februari 2022, 07:27:38

Vorige topic - Volgende topic

koy

Ik heb enkel een Business account geopend omdat ik facturen wou betalen en dat kon niet via een gewone rekening anders had ik dat niet gedaan. Maar nu ik het toch had wou ik wel eens proberen of ik de kaart kon ontvangen in het buitenland.

Jouw informatie is nog nuttiger voor mensen met Wise want het heeft zijn voordelen. Ik vind het bv leuk om geld in php om te zetten als de koers hoog is.

grtjs koy
leven en laten leven...

Ronny55

Begrijp dat heel gedoe niet , " wise rekening met kaart , zodat ik in :belgiesmiley:  € kan pinnen ok, als mijn rekening in  :belgiesmiley:  gecanceld wordt zal ik dat overwegen , maar voor de rest "€ rekening , pinnen met een  :eu: bankkaart " dat snap ik gewoon niet . Heb van als ik in de  :smiley-philippines: ben (15jaar) een rekening hier (RCBC) kosten gunstig en tot 40.000 php /dag pinnen . In het kantoor afhalen Gratis, effe bellen .Overschrijvingen op onze onderlinge rekeningen gratis , grote bedragen (tot 500K) 10 peso . Gezien de bankgarantie maar tot 500K gaat hebben we op meerdere banken een rekening . Daarvan is BDO de grootste afzetter. Die heb ik intussen wel stopgezet. Rekenen kosten op alles . Zelf om je eigen geld af te halen .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

koy

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 28 februari 2023, 05:53:24Begrijp dat heel gedoe niet , " wise rekening met kaart , zodat ik in :belgiesmiley:  € kan pinnen ok, als mijn rekening in  :belgiesmiley:  gecanceld wordt zal ik dat overwegen , maar voor de rest "€ rekening , pinnen met een  :eu: bankkaart " dat snap ik gewoon niet . Heb van als ik in de  :smiley-philippines: ben (15jaar) een rekening hier (RCBC) kosten gunstig en tot 40.000 php /dag pinnen . In het kantoor afhalen Gratis, effe bellen .Overschrijvingen op onze onderlinge rekeningen gratis , grote bedragen (tot 500K) 10 peso . Gezien de bankgarantie maar tot 500K gaat hebben we op meerdere banken een rekening . Daarvan is BDO de grootste afzetter. Die heb ik intussen wel stopgezet. Rekenen kosten op alles . Zelf om je eigen geld af te halen .

OK maar je moet verstaan dat er hier mensen zijn die nog GEEN bankrekening in de PH hebben omdat ze nog geen ACR-i kaart hebben. Of ze hebben er een als toerist en dat brengt ook blijkbaar problemen met zich mee.
Natuurlijk wil iedereen wat jij hebt...

grtn koy
leven en laten leven...

Bjorna145

Je moet gewoon een paar banken bezoeken en een gesprek met de manager vragen want er zijn ook banken die het zonder ACR kaart willen doen.
Want wat als je terugvalt naar een toeristen status? Zetten ze ja dan buiten?

Deze b.v. https://ekyc.securitybank.ph/?product=build-up-savings&_ga=2.93998109.1241659752.1677625253-2052178179.1677625253&_gac=1.49172820.1677625254.Cj0KCQiA6fafBhC1ARIsAIJjL8me85drN9M3givjUzvMySutzHBZ_DWbN9RBzt5qGszkF32bjDCL5EkaAldIEALw_wcB vraagt niet om een ACR card

m.vr.gr.

Johan

O.B.Bommel

Citaat van: Bjorna145 op woensdag  1 maart 2023, 00:03:29Je moet gewoon een paar banken bezoeken en een gesprek met de manager vragen want er zijn ook banken die het zonder ACR kaart willen doen.
Want wat als je terugvalt naar een toeristen status? Zetten ze ja dan buiten?
....
Destijds zonder ACR kaart rekening geopend (BPI). Wel vereist was barangay woonverklaring en BIR nummer. Ga ze verder ook niks wijsmaken. Krijg er mijn SSS uitkering op verder doe ik er niks mee. Staat ongeveer 140000 peso op (zal wel genoeg zijn) houd ik aan voor "noodgevallen". Ik neem maar aan dat zij het niet jatten door het te laten verdwijnen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Ronny55

OK maar je moet verstaan dat er hier mensen zijn die nog GEEN bankrekening in de PH hebben omdat ze nog geen ACR-i kaart hebben. Of ze hebben er een als toerist en dat brengt ook blijkbaar problemen met zich mee.
Natuurlijk wil iedereen wat jij hebt...

grtn koy


Ik heb van de eerste maand een rekening hier zonder ACR.I kaart bij RCBC , uiteraard niet bij die fantasie bank BDO dat ging toen niet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinkpanther

Ik heb al jaren een BDO bankrekening met pinpas,  ben gewoon toerist.
Kon ik gewoon openen in Cebu City.

mvg PP   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Bjorna145

Ik heb in 2004 in de Filippijnen gewerkt en moest een Bankrekening hebben, heb toen zonder een ACR card een bankrekening bij de Cyti bank geregeld.
Had alleen wat documenten van mijn baas nodig.

Johan

Bulldozer

Dat is bijna 20 jaar geleden... Lijkt mij niet erg representatief. Officieel heb je een ICard nodig als je een bankrekening wil openen. Het ene filiaal is echter minder streng dan het andere dus op sommige plekken zou het nog kunnen om het zonder te openen.

Maarja, waarom een bankrekening. Ik heb een Nederlandse en mijn vrouw een Filipijnse. Met mijn rekening betalen we alles in Nederland en met mijn vrouw haar rekening alles in de Filippijnen.

koy

Citaat van: Ronny55 op woensdag  1 maart 2023, 08:02:23OK maar je moet verstaan dat er hier mensen zijn die nog GEEN bankrekening in de PH hebben omdat ze nog geen ACR-i kaart hebben. Of ze hebben er een als toerist en dat brengt ook blijkbaar problemen met zich mee.
Natuurlijk wil iedereen wat jij hebt...

grtn koy


Ik heb van de eerste maand een rekening hier zonder ACR.I kaart bij RCBC , uiteraard niet bij die fantasie bank BDO dat ging toen niet.

Ik heb al bij 2 banken geprobeerd; BDO en Unionbank. Die laatste is de bank van mijn partner en daar hebben we een nieuwe rekening op zijn naam geopend maar ik moest wachten op ACR-i kaart. Dus ik denk idd dat de tijden veranderd zijn. Nu ga ik wel eens die bank van jou RCBC opzoeken of dat kan en wat hun voorwaarden zijn.

thx koy
Davao City
leven en laten leven...