Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Registreren SIM kaart

Gestart door Bjorna145, dinsdag 3 januari 2023, 23:34:23

Vorige topic - Volgende topic

innka3

#10
Citaat van: maastricht op dinsdag 10 januari 2023, 08:11:55
Citaat van: innka3 op maandag  9 januari 2023, 15:04:47nu 4 globe-sims geregistreerd alleen de globe at home nog ,maar daar zit een grote sim in die niet in de telefoon past .daar moet je weer een ander verhaal voor volgen .en dan nog 1 smart-sim maar dat is waardeloos (internet  traaaaaaggggg) :daag:

Wanneer je in kan loggen op je modem, kan je de sms daar bekijken.

What is the default username and password for Globe At Home?
Open your web browser and then key in your router's default gateway: 192.168. 254.254. Type "user" as your username and password.

Nu zijn er versies waar je niet het een tabblad hebt na login waar je de sms kan bekijken.
Hopelijk heb je die niet.

Vaak zit er ook een simkaart in die je kleiner kan maken, zgn triple kaart. Kan je toch  de sim kaart in een mobile plaatsen. Later weer de grootte sim kaart in elkaar zetten.

Wat is een 3 in een simkaart?
De 3-in-1 SIM-kaart bestaat uit drie delen, een gewone SIM, micro-SIM en een nano-SIM. Je kunt het formaat dat jij nodig hebt er eenvoudig uit drukken en in je apparaat plaatsen.


nope alleen een grote card,maar geen probleem .mijn vrouw had via gcash gewoon data geladen maar volgens globe kon je dat weer overzetten op de telefoon.nou vergeet het maar,gewoon naar globe in de mall gaan met ''alles'en daar maken ze er broadband van . :lachen:  we gaan wel er weer heen met ''alles'' daar registreren ze het wel.  :thumb:

Pinocchio

Veel haast lijken de Filippinos niet te hebben.
Volgens Dict (department of communication) heeft 17 dagen voor de deadline slechts 36,79 % van alle simkaart bezitters die sim geregistreerd.

https://newsinfo.inquirer.net/1754455/dict-only-36-79-percent-registered-sims-as-of-april-7?utm_source=gallery&utm_medium=direct

Pinkpanther

Het lijkt mij sterk dat ze over 17 dagen ca. 60% van de Simkaarten  afsluiten/blokkeren ....
ik ben benieuwd   :haha:  :haha:  :haha:  :haha:

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Antonio

Ik heb "ergens" gelezen dat de eind datum verzet wordt naar 27 juni.
Maar ik kan het echt niet meer terugvinden....
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Luke

Citaat van: Antonio op woensdag 12 april 2023, 13:43:57Ik heb "ergens" gelezen dat de eind datum verzet wordt naar 27 juni.
Maar ik kan het echt niet meer terugvinden....

De telco's vragen een 120 dagen extensie. Maar DICT en NTC zijn er niet happig om.
https://unbox.ph/editorials/globe-smart-appeal-for-sim-registration-extension/

Antonio

Registreren voor een Globe of Smart SIM card snap ik.
Maar nu heb ik ook nog een NL  SIM card, voor pin codes van nederlandse banken e.d.
Hoe en waar zou ik die moeten registreren
Ik woon in de PH en heb een 13A visa.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

folkertjong

Volgens dit artikel van de overheid wel.

"All SIM cards connected to telcos in the country, including roaming SIM cards, will be covered by the newly signed SIM Card Registration law," Uy said in a mix of English and Filipino.

https://mb.com.ph/2022/10/12/dict-roaming-mobile-users-covered-by-sim-registration-law/

Als jij een tekst naar Nederland stuurt gebruik je de Filipijnse telco's om je tekst te ''forwarden'' naar je Nederlandse provider dus gebruik je ook te Filipijnse telco's toch?

Interessante vraag wel.

Pinocchio

In Belgie zijn alle simkaarten al sinds vele jaren geregistreerd.
In Nederland heb je volgens mij 2 systemen.
Bij een abonnement is je simkaart automatisch geregistreerd, met een prepaid kaart is dat niet het geval.

Luke

Citaat van: Antonio op zaterdag 15 april 2023, 02:58:47Registreren voor een Globe of Smart SIM card snap ik.
Maar nu heb ik ook nog een NL  SIM card, voor pin codes van nederlandse banken e.d.
Hoe en waar zou ik die moeten registreren
Ik woon in de PH en heb een 13A visa.

Bij de aankoop is uw SIM geregistreerd in NL??

Het gaat hier enkel of SIM kaarten verkocht in PH.
Gaan ze alle toeristen vragen om hun SIM kaart te registreren??