Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Registreren SIM kaart

Gestart door Bjorna145, dinsdag 3 januari 2023, 23:34:23

Vorige topic - Volgende topic

maastricht

Namen en mobiel nummer zitten nu mooi in een database. Wanneer je die te pakken krijgt kan je een mooie sms op naam sturen per doelgroep. De doelgroep kan je bepalen met man/vrouw leeftijd.

Kano

Dat kan zeker gebeuren. ZO is een paar dagen geleden bekend geworden dat 1.2 miljoen records van PNP, NBI en andere organisaties zijn gelekt.

https://news.abs-cbn.com/news/04/20/23/over-12m-records-from-ph-agencies-leaked-firm-says

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Pinocchio


maastricht

Hoe zit het dan wanneer je op 27 april of later, dus na 26 april (nu wel verlengt). Hij is dan bij voorbaat al geblockeerd? In de winkel krijg je gewoon een sim kaart mee.
In Singapore kan je ook een sim kaart kopen maar bij het activeren er op de telefoon moet je eerst via een app de sim kaart registeren met een id. Is een waterdicht systeem.

Pinocchio

Vanaf vandaag mogen er enkel nog geregistreerde simkaarten worden verkocht.
Dat is trouwens niet zo ingewikkeld.
Met een smartphone en een App worden er fotos genomen en doorgestuurd van een formuliertje dat je moet invullen, het simkaarthoesje, het identiteitsbewijs en van de koper.
Zorg dus dat je geschoren bent want anders kom je misschien op de zwarte lijst terecht.
Die App bepaalt dan of je simkaart permanent geldig is dan wel voor een maand (voor buitenlanders).

maastricht

Wil ik wel eens zien of dat zo gaat in de praktijk bij de kleine shops.

Pinocchio

In Thailand in een 7-11 ging het ook zo en dat ging bijzonder vlot.
In Thailand is een SIM wel een stuk Langer geldig voor buitenlanders en die hebben geen Balikbayans.

Pinocchio

Citaat van: maastricht op woensdag 26 april 2023, 13:41:23Wil ik wel eens zien of dat zo gaat in de praktijk bij de kleine shops.
Voor Filippinos mag dat geen probleem zijn, vanuit een app enkele fotos trekken en doorsturen. De geregistreerde telefoon krijgt onmiddelijk een bevestiging van de registratie.
Een vijfjarig Filippijns kind kan zoiets tot een goed einde brengen. Voor een tachtigjarige Belg ligt dat wellicht wat moeilijker.
Een app wat is dat? Is dat iets om op te eten?
Juist... heel wat 50 plussers haken af op Whatsapp, Instagram, Woke, Twitter en ander nws onheil.
Moeten we straks met zijn allen terug naar het volwassenen onderwijs voor begrijpend lezen? Of leren we dat op Facebook?

maastricht

Dan moet die app er al zijn voor Android en Iphone in de play en app store. Zal eens zoeken.
Wanneer de deadline niet was verschoven had het al klaar moeten staan.

Guadalupe

Mijn neef uit Nederland die hier op vakantie is heeft een eSimcard.
Online aan te schaffen en nooit gedoe met registreren of verlopen prepaid.
Je schijnt er ook een nummer bij te kunnen kiezen.

Makkelijk voor de wereldreizigers.
Wie lacht niet wie de mens beziet.