Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Peso rekening openen

Gestart door Pinocchio, woensdag 7 juni 2023, 12:01:16

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Zoals intussen wel iedereen weet kan je in de Filippijnen niet zomaar een bank binnenstappen om er een peso rekening te openen.
Het is nu wel mogelijk om je eigen peso rekening te openen in je smartphone.
Als je een (gratis) Revolut kaart hebt kan je er ook een peso rekening openen en geld storten op een ogenblik dat het je best past of wanneer de wisselkoers het gunstigst is.
Vanaf dat ogenblik zal elke betaling in pesos direct van de peso rekening afgaan. Dat is zo voor betalingen met je revolut kaart maar ook voor overschrijvingen en afhalingen in een ATM.
Om (Revolut)Geld te wisselen van Euro naar Peso mag je rekenen op een prijsverschil van ongeveer o,3 Peso/Euro (middenkoers XE)
Tot nogtoe was het dus wel mogelijk om met een Revolut kaart te betalen in Peso maar dat was aan de koers van de dag en tijdens het weekend kwam er zelfs nog 1% kosten bij.
Nu met je eigen (Revolut)Peso rekening wissel je het geld op het voor jou meest gunstige moment en je kan op elk moment je (Peso) rekening bijvullen.
Voor meer informatie:
https://www.revolut.com/nl-NL/

koy

Ik had ooit een Revolut rekening - zeer moeilijk te sluiten want ze zijn nu verhuisd naar Lithouwen na de Brexit.

Hetzelfde en makkelijker nu met Wise.


koy
leven en laten leven...

Pinocchio

Citaat van: koy op woensdag  7 juni 2023, 14:11:55Hetzelfde en makkelijker nu met Wise.
Voor zover mij bekend heeft Wise geen Peso rekening.
Dat betekend dat je telkens de dag-wisselkoers wordt aangerekend en niet wordt afgetrokken van een bedrag (in Pesos) die je hebt gewisseld toen de koers gunstig was.

koy

Ik denk dat je daarin verkeerd bent.

Bij Wise net zoals Revolut en het Duidse N26 kan je in verschillende munten een rekening openen.
Je stort Euro op je rekening en dan - als de koers gunstig is - zet je om naar PHP rekening, dat gaat snel en direct en aan zeer gunstige koersen altijd. Ik heb persoonlijk een app die ik betalend heb aangekocht "Converter" en daar kan je heel juist de actuele koers van munten zien. Als de EU/PHP verhoudig gunstig is dan wissel ik en Wise hanteert bijna dezelfde koers op enkel centiemen na.

Wanneer je met je Wise kaart betaalt in een winkel dan gaat het rechtstreeks van je PHP rekening zonder kosten. Enkel wanneer je geld afhaalt is er de gebruikelijke 250p kost en als je overschrijft naar een Filipijnse account rekening zoals RCBC of BDO dan is de kost 43,92 php onafgezien van het bedrag dat je overschrijft.

groeten,
koy
leven en laten leven...

Pinocchio

Misschien zijn er nog meer mogelijkheden en aangezien dit gaat over een Peso rekening openen dan zijn er wellicht nog wel mensen die interesse hebben en liefst met meerdere keuzemogelijkheden.

Luke

Citaat van: Pinocchio op woensdag  7 juni 2023, 12:01:16Zoals intussen wel iedereen weet kan je in de Filippijnen niet zomaar een bank binnenstappen om er een peso rekening te openen.

Elke branche heeft zijn regeltjes. Als je een (toerist) Icard hebt gewoon naar de volgende branche stappen als de ene weigerd...

Kano

Citaat van: koy op woensdag  7 juni 2023, 15:07:51.....

Wanneer je met je Wise kaart betaalt in een winkel dan gaat het rechtstreeks van je PHP rekening zonder kosten.
....
[/quote


Koy, je hebt waarschijnlijk geen Filipijns adres bij Wise? Want ik krijg dit te zien

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

koy

Ja idd je moet de rekening wel openen in B alhoewel ik een Business Wise heb toegevoegd toen ik al in de PH was.

Ik gebruik voor m'n adres nog steeds mijn oud adres waar ik een app huurde en niemand die daar naar kraait.
Behalve naar de ambassade in Manila gebruik ik mijn Filipijns adres.

Wat je kan doe is via VPN connectie verbinding maken met Belgiƫ - ik gebruik ExpressVPN - en dan kan je mss wel een account aanmaken. Bij mij hebben ze de Business Visa kaart gewoon in de PH Davao geleverd.

Succes!
koy
leven en laten leven...

Bjorna145

Je moet niet de medewerkers aanspreken in een bank maar naar de manager vragen en zeggen om hoeveel geld het gaat elke maand.

succes

Johan

maastricht

De RCBC zou ik proberen, is bij mij gelukt, BDO en Metro bank niet. Inderdaad wanneer er elke maand veel geld binnenkomt is het makkelijker.