Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

innka3

Citaat van: xav op woensdag 28 juli 2010, 13:31:04
Peuter schreeuwt vrouw doof

straks geen kinderen meer toegelaten op het vliegtuig of een apart compartiment die geluidsdicht is...
daarom ging ik vroeger altijd in roken zitten(zelf rook ik niet)omdat ze die blerende  :floet:  kinderen altijd voorin zaten
maar nu stampen ze die overal naar.

Mawibata

Citaat van: Rich op dinsdag 27 juli 2010, 12:04:47
Vliegtuig van Lufthansa stort neer in Saoedi-Arabië
HLN breaking news  Op de Saoedische luchthaven van Ryad is een vliegtuig van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa neergestort. Het zou gaan om een vrachtvliegtuig, vernam Reuters bij de Saoedische staatstelevisie Al-Ekhbariya.

Er is nog geen nieuws over de omstandigheden van het ongeval of eventuele slachtoffers. (sam)
27/07/10 11u50

hln.be




Geen doden bij vliegtuigcrash Lufthansa in Saoedi-Arabië


   





RYAD - Een vrachtvliegtuig van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa is dinsdag gecrasht op het vliegveld van Riyad, de hoofdstad van Saudi-Arabië.
Lufthansa meldde in een verklaring dat de piloot en de copiloot van het toestel in een ziekenhuis zijn opgenomen.
Een woordvoerder van de luchtvaartautoriteiten in Saudi-Arabië zei dat de twee lichtgewond raakten tijdens het ongeval.

Het vrachtvliegtuig, een McDonnel Douglas MD-11 met aan boord 80 ton goederen, vloog in brand, terwijl het nog in de lucht was.
Tijdens de noodlanding die volgde, brak het toestel in tweeën. Het vliegtuig was eerder op de dag opgestegen vanaf het vliegtuig in Frankfurt.

Volgens een woordvoerder van de luchtvaartautoriteiten had de piloot via de radio al hulp gevraagd bij de landing, waardoor de hulpdiensten onmiddellijk ter plaatse waren.

Een woordvoerder van de reddingsdiensten op de luchthaven in Riyad stelde dat het toestel volledig werd vernield tijdens de crash, die gebeurde om 11.38 uur lokale tijd.

Het vliegverkeer is inmiddels hervat. (ANP/EBO/MDS)




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Meer gevallen van vliegangst
AMSTERDAM -  De belangstelling voor cursussen om van vliegangst af te komen neemt de laatste tijd enorm toe. Met name na de ramp in Tripoli, waarbij zeventig Nederlanders om het leven kwamen, durven veel mensen het vliegtuig niet meer in.

Vliegangst is een kwaal die prima te genezen is.

                                                                 

De stichting Valk, die trainingen geeft tegen vliegangst, heeft het extreem druk gekregen. „Mensen klopten bijvoorbeeld na de crash van Turkish Airlines massaal bij ons aan en na de ramp bij Tripoli willen veel mensen niet meer vliegen", aldus directeur Lucas van Gerwen in het AD.

Heeft u ook weleens last van vliegangst? Wat voelt u daarbij en hoe gaat u daarmee om? De Reiskrant is benieuwd naar uw ervaringen met vliegen. Laat het ons weten via onderstaand reactieformulier.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/7277469/__Meer_gevallen_van_vliegangst__.html?p=31,1
Rich de Nederbelg.

Robert

Rich,

Jij dacht zeker bij jezelf, laat ik nu maar iets plaatsen over een cursus vliegangst.
Is wel het minste wat je kon doen na al die foto's van gecrashte vliegtuigen.  :biggrinn:
Air crash investigation zal wel jou favoriete programma zijn. 

Rich

Hey Robert,

Ja, ik plaatste dit vooral omdat het in het nieuws kwam. Cursussen tegen vliegangst bestaan al jaren, dat op zich is  niet nieuw, maar het is goed te weten dat je van vliegangst af kan komen.

Voor vele mensen is het een hel in een vliegtuig te moeten stappen, en ik denk dat als je iets meer weet over wat die geluiden in een vliegtuig allemaal betekenen, de angst inderdaad kan verminderen en kan genezen. Bij hoeveel mensen breekt het angstzweet al uit vanaf de minste turbulentie. Als men die turbulentie op zo'n moment eens zou gaan vergelijken met een auto op een hobbelige weg dan kan dat de angst al heel wat verminderen. Er valt zelden een vliegtuig zomaar uit de lucht, en dat is goed om te weten voor mensen met vliegangst.

De site air crash investigation ken ik zeer goed ja, ( je klonk een beetje cynish  :biggrinn:)  en is interessant voor mensen die zich bezighouden met de luchtvaart. Als ik weet wat een vleugel van een vliegtuig kan verdragen voel ik me een stuk veiliger. ( is maar een enkel voorbeeld)

Het belangrijkste is en blijft..............vliegen is heel veilig.  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Robert

Kijk ze zelf ook hoor die afleveringen, je hebt gelijk, je kan er ook van leren.
Het stomme is dat ik al veel heb gevlogen, maar de laatste paar keer is het me wat slechter bevallen.
Had allerlaatste keer ook wel erg veel turbulentie, was meer lampje aan, dan weer even niet, weer lampje aan en dat zo een 2 uurtjes door, vond het helemaal niks.
Zat ook helemaal achterin in de grote Boeing en dat is wat dat betreft niet de beste plek.

Mawibata



Citaat van: Rich op vrijdag 30 juli 2010, 11:19:04
Hey Robert,

Cursussen tegen vliegangst bestaan al jaren, dat op zich is  niet nieuw, maar het is goed te weten dat je van vliegangst af kan komen.


Citaat van: Rich op dinsdag 29 juni 2010, 12:11:00
Volgens mij zijn zulke cursussen pure commercie.


   :ikkeniebegrijp:






Nog een andere cursus vindt je hier


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Rich

Citaat van: Mawibata op vrijdag 30 juli 2010, 18:29:07


Citaat van: Rich op vrijdag 30 juli 2010, 11:19:04
Hey Robert,

Cursussen tegen vliegangst bestaan al jaren, dat op zich is  niet nieuw, maar het is goed te weten dat je van vliegangst af kan komen.


Citaat van: Rich op dinsdag 29 juni 2010, 12:11:00
Volgens mij zijn zulke cursussen pure commercie.


   :ikkeniebegrijp:






Nog een andere cursus vindt je hier



:ikkeniebegrijp: ?? Wel Mawibata, ik zal je op weg helpen  :lachen:

- Het artikel komt uit de krant en zegt dat de belangstelling voor cursussen tegen vliegangst toeneemt ( ik raad hier niemand aan zo'n cursus te volgen)
- Als zo'n cursus mensen kunnen helpen van hun vliegangst af te komen is dat een goeie zaak ( ik raad hier niemand aan om zo'n cursus te volgen)

Inderdaad vind ik zulk soort cursussen pure commercie, wat niet wegneemt dat ieder dat voor zichzelf moet uitmaken.
Op internet vindt men genoeg informatie om te helpen bij vliegangst en daar is volgens mij geen dure cursus voor nodig. ( In Belgie momenteel 999 euro) Er bestaan ook boeken over en die heb je al voor 20 euro. .

Ik begrijp dus niet wat jj niet begreep  :weetikniet:
Rich de Nederbelg.

Kano

Fare Families: Simpler Choice of PAL Fares for All Types of Travelers


30 july 2010


Philippine Airlines is introducing a new concept of fare groupings in its website, to allow passengers to suit their budget and travel needs.

Called Fare Families, the new fare groupings provide for more flexibility in the passenger's choice of service- before, during and after the flight.

Each group or Fare Family is differentiated by the service offering- Mabuhay Miles credits, free baggage allowance, and fees and charges for changes in bookings and refund.

For Business class, the fare groups are Mabuhay Premium (unrestricted Business class) and Mabuhay Classic (restricted Business class).

Economy class fares are classified into three, with additional variations depending on the routes:

Fiesta Plus (restricted economy), Fiesta Saver (restricted economy with less benefits) and Fiesta Deal- (restricted economy generally non-refundable, non-rebookable, non-reroutable and with lower free baggage allowance of 15 kilos for regional and domestic routes).

To view the benefits of these new Fare Families, visit PAL's website at www.philippineairlines.com  beginning August 1, 2010.


Bron: http://www.philippineairlines.com/news/Copy_of_RP_heroes.jsp
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Toeslag op handbagage Spirit Airlines

De Telegraaf, 3 aug 2010

AMSTERDAM -  Reizigers die vliegen met luchtvaartmaatschappij Spirit Airlines moeten sinds 1 augustus een toeslag betalen voor hun handbagage, die kan oplopen tot 45 dollar.

De toeslag geldt voor bagage die niet onder de passagiersstoel pas. Een laptop zou bijvoorbeeld nog wel mee aan boord kunnen.

Compensatie

De luchtvaartmaatschappij stelt dat reizigers nu beduidend minder bagage mee aan boord nemen. Spirit Airlines zegt dat de tarieven voor vliegtuigtickets verlaagd zijn als een soort compensatie voor de bagagetoeslag.

Discussie

Niet iedereen is even blij met de toeslag. De maatregel heeft al voor flink wat discussie gezorgd, zelfs in het Amerikaanse Congres.

Bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/7321079/__Toeslag_op_handbagage__.html?p=14,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn