Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Gestolen koffer niet vergoed


De Telegraaf, 9 augustus 2010

AMSTERDAM -  Vakantiegangers bij wie kostbare spullen zoals een dure camera of laptop uit de koffer tijdens de reis worden gestolen, kunnen in veel gevallen fluiten naar een vergoeding door hun verzekeraar.

Diefstal van kostbaarheden uit de bagage wordt door veel reisverzekeringen niet gedekt. Reisverzekeraar Europeesche Verzekeringen waarschuwt reizigers de koffer goed op te slot te doen en de waardevolle spullen in de handbagage te houden.

Uit het jaarlijkse zomeronderzoek van de verzekeraar dat vandaag naar buitenkomt, blijkt dat bijna de helft van de Nederlanders zijn koffer openlaat tijdens een buitenlandse trip. Slechts een op de drie beveiligt de bagage met een extra slot, drie op de tien doet een speciale band om de reistas.

Volgens marketing manager Ernst van Donselaar van de Europeesche staan reizigers er vaak niet bij stil dat hun koffer kan worden gestolen. ,,Zij achten de kans op diefstal klein. Toch komt het regelmatig voor dat koffers verdwijnen tijdens het vervoer of dat er dure spullen uit gestolen worden. Een slot of band kan niet altijd voorkomen dat de koffer wordt opengebroken, maar daarmee kun je het een dief in elk geval wel een stuk moeilijker maken."

Medicijnen

Van Donselaar raadt reizigers ook aan om medicijnen of zaken die in het buitenland moeilijk te verkrijgen zijn, eveneens bij de hand te houden.

,,Mocht de koffer dan kwijtraken of vertraagd zijn, heb je de belangrijkste spullen toch bij de hand." Verder komt uit het zomeronderzoek naar voren dat Nederlanders zich niet door de recessie laten weerhouden om op vakantie te gaan: 84 procent van de Nederlanders zegt dat het geen invloed heeft op de keuze van de zomervakantie. Het reisbudget dat een gemiddeld gezin beschikbaar heeft, ligt rond hetzelfde niveau als vorig jaar, op 1930 euro.

Opvallend is dat een ruime meerderheid deze zomer binnen Europa op vakantie gaat, meer dan voorgaande jaren. En daarbij is eveneens de populariteit van ons eigen land toegenomen. Waar dat in 2009 nog 21 procent was, ligt dat dit jaar op 31 procent.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7357489/__Gestolen_koffer_niet_vergoed__.html?sn=binnenland,buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Furieuze steward laat vliegtuig in de steek



De Telegraaf 10 aug 2010




NEW YORK -  Een furieuze steward heeft kort na de landing in New York een noodglijbaan gebruikt nadat hij door een passagier was belaagd. De steward was boos dat de passagier zijn handbagage had gepakt voordat het toestel tot stilstand was gekomen.

De steward nam nog een biertje mee voordat hij via de glijbaan vertrok. De politie kon hem thuis arresteren, meldden Amerikaanse media.

De 39-jarige Steven Slater werkte op een vlucht van Jet Blue van Pittsburgh naar New York. Hij had de passagiers gevraagd te blijven zitten, maar een man trok zich er niets van aan.

Slater sprak de passagier aan op zijn gedrag. Vervolgens werd hij geraakt door de bagage. Toen hij excuses eiste, werd hij uitgescholden. Daarop nam de steward de microfoon van het luidsprekersysteem en begon hij op zijn beurt de man uit te schelden. Daarna maakte hij zich uit de voeten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7365644/__Boze_steward_laat_vliegtuig_staan__.html?sn=binnenland,buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata





Van Brussel naar Sydney in minder dan vijf uur vliegen





Technici van het Britse ingenieursbedrijf Reaction Engines hebben een vliegtuig ontworpen dat 300 passagiers in minder dan vijf uur tijd van Europa naar Australië kan brengen. Het toestel, dat 'A2' werd gedoopt, lijkt nu helemaal tot leven te komen vanuit het ontwerp op papier, al zal de ontwikkeling nog minstens twintig jaar in beslag nemen.


Waar de huidige toestellen er -met overstappen- 22 uur over doen om de 20.000 kilometer tussen Brussel en Sydney te overbruggen, zou dat met de A2 slechts 4 uur en 40 duren. Het toestel zal ook de Atlantische Oceaan in twee luttele uren kunnen oversteken. De A2 zou dan ook een topsnelheid van meer dan 6.000 kilometer per uur halen. Dat is bijna vijf keer sneller dan het geluid.

Waterstof
De A2 wordt met 143 meter ongeveer twee keer zo lang als de Airbus A380, op dit moment het grootste passagierstoestel ter wereld. Toch zou het milieuvriendelijker zijn dan zijn voorgangers, aangezien het op waterstof vliegt en dus geen koolstofdioxide (CO2) uitstoot maar waterdamp en stikstofoxide.

Van het uitzicht genieten is er voor de passagiers echter niet bij, want het toestel krijgt geen ramen. Die zijn immers niet bestand tegen de enorme hitte die ontstaat bij supersonische snelheden. Hoeveel zal een vlucht met de A2 kosten? De ticketprijzen zouden overeenkomen met hetgeen je op dit moment betaalt voor een zitje in business class. (kve)















Bron :



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

opinie

#143
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus


opinie

[yt=640,505]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/SNV-zRcL6GI&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/SNV-zRcL6GI&amp;hl=nl_NL&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/yt]
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Kano

Chef KLM diende zelf claims in

Telegraaf, vr 11 jun 2010


AMSTERDAM -  Een manager bij de klantenservice van KLM heeft jarenlang namens fictieve passagiers klachten ingediend bij zijn eigen werkgever. Hij wist op die manier ruim 145.000 euro achterover te drukken.

Dit blijkt uit processtukken, ingezien door De Telegraaf.

De 44-jarige Marcel D. had het de afgelopen jaren behoorlijk druk in zijn functie van 'Supervisor Customer Care' bij onze nationale luchtvaartmaatschappij. Naast zijn zware baan, waarbij hij leiding gaf aan een team van klantenservicemedewerkers, schreef hij 's avonds thuis namelijk vele tientallen klachtbrieven, gericht aan zijn eigen afdeling.

De brieven werden ondertekend door verzonnen passagiers die na een vlucht hun bagage kwijt waren geraakt of anderszins door toedoen van de KLM financieel gedupeerd waren. D. vervalste ook brieven namens reisverzekeraars, zoals De Europeesche, die zogenaamd namens hun polishouders bij de KLM verhaal kwamen halen. Het enige wat in alle brieven overeenkwam, was het bankrekeningnummer. Dat was telkens het rekeningnummer van D. zelf.

Oordeel

Vrijwel alle klachten en verzoeken tot schadevergoeding werden door de KLM gehonoreerd. Zonder het te weten betaalde de luchtvaartmaatschappij in drie jaar tijd 145.684 euro aan haar eigen manager. D. moest vanwege zijn functie zelf het beslissende oordeel over de klachten geven.

D., die deze week terechtstaat voor oplichting, wilde gisteren liever geen toelichting geven op zijn fraudepraktijken: "Het lijkt mij niet handig daar nu iets over te zeggen."

De KLM wil in een reactie niet ingaan op eventuele aanscherping van de controle op schade-uitkeringen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7374492/__Chef_KLM_diende_zelf_claims_in__.html?p=1,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Robert

Op zich handig gedaan van die gozer van de KLM, benieuwd hoe lang die dit heeft gedaan.
Boekhouding had het natuurlijk wel eerder moeten zien, elke keer zelfde rekeningnummer.


Mawibata

Citaat van: Kano op dinsdag 10 augustus 2010, 10:13:23
Furieuze steward laat vliegtuig in de steek



De Telegraaf 10 aug 2010




NEW YORK -  Een furieuze steward heeft kort na de landing in New York een noodglijbaan gebruikt nadat hij door een passagier was belaagd. De steward was boos dat de passagier zijn handbagage had gepakt voordat het toestel tot stilstand was gekomen.

De steward nam nog een biertje mee voordat hij via de glijbaan vertrok. De politie kon hem thuis arresteren, meldden Amerikaanse media.

De 39-jarige Steven Slater werkte op een vlucht van Jet Blue van Pittsburgh naar New York. Hij had de passagiers gevraagd te blijven zitten, maar een man trok zich er niets van aan.

Slater sprak de passagier aan op zijn gedrag. Vervolgens werd hij geraakt door de bagage. Toen hij excuses eiste, werd hij uitgescholden. Daarop nam de steward de microfoon van het luidsprekersysteem en begon hij op zijn beurt de man uit te schelden. Daarna maakte hij zich uit de voeten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7365644/__Boze_steward_laat_vliegtuig_staan__.html?sn=binnenland,buitenland






Boze steward als held onthaald bij collega's





Steven Slater, de steward die even uit zijn rol viel toen hij een onbeleefde passagier de huid volschold en vervolgens via een noodglijbaan het vliegtuig verliet, is in de ogen van zijn collega's een held. Toen hij gisteren op borgtocht de gevangenis in New York verliet, werd hij er opgewacht door tientallen collega's die hem toejuichten. Zijn moeder verdedigt hem. "Hij 'verdiende' die mentale inzinking", zegt ze.

HIV en kanker
Slater zou naar verluidt HIV-positief zijn, weet de New York Daily News. Alsof dat niet genoeg is, lijdt zijn moeder aan terminale longkanker. "Ze heeft al twee chemokuren achter de rug maar haar vooruitzichten zien er niet goed uit", vertelt de vrouw wiens zoon met Slater samenwoont, in de krant.

De 38-jarige steward is ontroerd door de steun die hij krijgt. "Het overvalt me", zei hij bij zijn vrijlating uit de gevangenis, "ik ben erg dankbaar." Zijn moeder begrijpt zijn uitbarsting. "Ik zou ook zo gereageerd hebben, denk ik. Hij had maar een kleine inzinking, maar dat mocht wel eens voor een keer", aldus moeder Diane.

Slater zelf ondertussen pleitte onschuldig op de aanklachten wangedrag en roekeloos gedrag. Op Facebook   http://www.facebook.com/group.php?gid=144862372208443&ref=search   is er ondertussen een groep opgericht die geld inzamelt om zijn verdediging te kunnen bekostigen. (sps)   




Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1143594/2010/08/11/Boze-steward-als-held-onthaald-bij-collega-s.dhtml

Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mawibata


Ja, hij is ondertussen een beroemdheid aan 't worden.     :applaus:




Steward held op internet na 'glijbaan-ontslag'





Steven Slater, de steward die op een merkwaardige manier ontslag nam deze week, is een held op internet geworden. muzikanten zingen een ode, fans zamelen geld in en op verschillende sites worden allerhande souvenirs te koop aangeboden.

De 38-jarige Slater wordt ervan beschuldigd een passagier via de intercom van het vliegtuig te hebben uitgescholden. Nadat het toestel was geland in New York pakte Slater een biertje en verliet hij het vliegtuig via de noodglijbaan. Hij werd kort daarna gearresteerd. Inmiddels is Slater op borgtocht vrijgelaten, maar er hangt hem een celstraf van maximaal zeven jaar boven het hoofd.



Geld inzamelen

Op de sociale netwerksite Facebook zijn pagina's geopend als 'Free Steven Slater' en 'Ik steun Steven Slater'. Een van de Facebookpagina's, het 'Steven Slater Legal Defense Fund', probeert zelfs geld in te zamelen voor de steward. Inmiddels zijn er al bijna achthonderd mensen lid van de pagina en is er meer dan 1.500 dollar (ruim 1.100 euro) opgehaald.

Slater was woensdag een van de populairste onderwerpen op Twitter. Twitteraars doen hun best om teksten te bedenken die op t-shirts kunnen worden gedrukt. Een van de twitteraars, de Amerikaanse filmcriticus Roger Ebert, stelde voor om op de voorkant van het shirt te drukken 'Ik mag dan gearresteerd zijn...' en op de achterkant 'Maar ik heb er tenminste twee gratis biertjes aan over gehouden'.




'Free Steven Slater'


Op verschillende sites zijn inmiddels al t-shirts te koop, en op veilingsite eBay worden bagagelabels verkocht met de tekst 'Steve Slater: een Amerikaanse held'.

Ook op YouTube zijn al veel filmpjes gepost  over Slater. Zo zijn er muzikanten die een ode brengen aan de steward. Op de site http://freestevenslater.com/ staan eveneens filmpjes waarin Slater wordt bejubeld.




  :link:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.