Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: Phille op vrijdag 17 september 2010, 19:56:00
Citaatdenk je dat iedereen op het zelfde moment vakantie neemt..?


Met iedereen bedoel ik dan de luchthaven medewerkers, nu de meeste terug van vakantie zijn hebben ze tijd om te staken, ik weet niet of je het al opgevallen is, maar stakingen gebeuren niet zo vaak tijdens vakantie periodes.

ja daar zullen ze wel voor uitkijken... maar 2 jaar geleden of zo was het wel degelijk in de vakantie periode...

in de laatste 2 jaar was er wel altijd iets juist voor af na mijn vertrek... ik kan je maar vertellen dat het verre van plezant is om je voor te bereiden voor je reis...
als ze echt de directie willen pakken, dan moeten ze ze maar gijzelen, zoals ze in andere bedrijven al gedaan hebben... dan worden die uit de hoogte gevallen onnezelaars met hun dikke portemonee zelf aangepakt...

stip66

Xav, ik vind dat ze die criminelen ( stakers ) moeten ontslaan op staande voet.
De reizigers hebben betaald voor hun ticket, dus ook voor het loon van de stakers.
Als ze denken dat het gras groener is op een andere wei, moeten ze maar vrijwillig vertrekken.
Hebben de vakbonden nu nog steeds niet door dat de investeerders vertrekken naar andere oorden omwille dat men om de haverklap staakt in Belgie ?
Hetzelfde met de spoorwegen. Mijn opninie is dat ze meer resultaat en zeker symphatie bereiken door de reizigers GRATIS te laten sporen.
2 vliegen in 1 klap: reizigers blij en geen inkomsten voor de werkgever.
De meesten hebben een kuddegeest, ze staken omdat de anderen staken zonder te weten WAAROM er gestaakt wordt. Voor hun is het een extra vrije dag.

Arm, arm Belgie. ( van geest dan toch  :haha: )

Phille

Ik weet het Peter, een echte schande is het, van de ganse dag niets moeten doen, regelmatig op vakantie mag gaan op de kosten van den baas, fuifen dat ik erbij neerval, en nog eens rijkelijk voor betaald worden; tja, het leven is niet eerlijk!

Maar zoals vaker, weet je echt niet waarover je bezig bent!  :daag:

boldy

Citaat van: stip66 op zaterdag 18 september 2010, 07:21:35
Xav, ik vind dat ze die criminelen ( stakers ) moeten ontslaan op staande voet.
De reizigers hebben betaald voor hun ticket, dus ook voor het loon van de stakers.
Als ze denken dat het gras groener is op een andere wei, moeten ze maar vrijwillig vertrekken.
.

Arm, arm Belgie. ( van geest dan toch  :haha: )

daar ben ik het tog echt niet mee eens als je nooit iets zou doen dna krijg je nooit iets voor elkaar je vecht voor je rechten die je heb deed jij tog ook toen jut niet eens was hoe het ging met je vrouw .
dus ontslaan dat slaat natuurlijk nergens op, net als dat je zegt als ze denken dat het gras groener is op een andere wei moeten ze maar vrijwillig vertrekken, zulke onzin kraamt een baas uit omdat die altijd de weg van de minste weerstand kiezen en als jut ergens niet mee eens bent dan ben je voor je baas meteen een zeikerd maar zo werkt het niet in het leven .
wat betreft  dat je zegt dat als ze bij de spoorwegen  iets doen dat als ze de mensen gratis laten reizen ben ik het met je eens maar dat kan niet bij elk bedrijf zo een soortgelijke actie .
helaas is het wel zo dat de meeste keren dat je staakt er mensne de dupe van zijn ja dat is klote voor degene die daar natuurlijk mee te maken heb zoals ik al zei ik zou ook pissed zijn als ik op een staking stuit ,maar soms is het nou eenmaal nodig om de verkrijgen wat je wil bewerktstelligen .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: xav op zaterdag 18 september 2010, 05:28:53

maar 2 jaar geleden of zo was het wel degelijk in de vakantie periode...

in de laatste 2 jaar was er wel altijd iets juist voor af na mijn vertrek... ik kan je maar vertellen dat het verre van plezant is om je voor te bereiden voor je reis...
als ze echt de directie willen pakken, dan moeten ze ze maar gijzelen, zoals ze in andere bedrijven al gedaan hebben... dan worden die uit de hoogte gevallen onnezelaars met hun dikke portemonee zelf aangepakt...


Dat is zo Xav. Ik herinner me nog de beelden van mensen die met hun koffers liepen te sjouwen vanaf de ring omdat het vanaf daar was afgezet. En dat gebeurde meer dan één keer.

De luchthaven van Zaventem heeft een slechte reputatie en die stakingen zijn daar ondermeer de reden van. De vakbonden hebben teveel kapot gemaakt, niet enkel op de luchthaven maar in heel België.
Rich de Nederbelg.

xav

Citaat van: stip66 op zaterdag 18 september 2010, 07:21:35
Xav, ik vind dat ze die criminelen ( stakers ) moeten ontslaan op staande voet.
De reizigers hebben betaald voor hun ticket, dus ook voor het loon van de stakers.
Als ze denken dat het gras groener is op een andere wei, moeten ze maar vrijwillig vertrekken.
Hebben de vakbonden nu nog steeds niet door dat de investeerders vertrekken naar andere oorden omwille dat men om de haverklap staakt in Belgie ?
Hetzelfde met de spoorwegen. Mijn opninie is dat ze meer resultaat en zeker symphatie bereiken door de reizigers GRATIS te laten sporen.
2 vliegen in 1 klap: reizigers blij en geen inkomsten voor de werkgever.
De meesten hebben een kuddegeest, ze staken omdat de anderen staken zonder te weten WAAROM er gestaakt wordt. Voor hun is het een extra vrije dag.

Arm, arm Belgie. ( van geest dan toch  :haha: )

ik begrijp wat je wil zeggen Stip, maar wat als ze iedereen ontslaan of vrijwillig vertrekt...? ze hebben nu al honderden mensen tekort daar... denk je dat het een oplossing zal zijn als er nog minder mensen kunnen ingezet worden...?
als iedereen het werk zou doen waarvoor ze betaald worden dan zou het al de helft schelen... en de vakbonden helpen daar zeker niet bij, die maken de kop zot van elke werknemer die er oren naar heeft...

Kano

Government orders night flight operations

   
Sunstar , September 21, 2010

MANILA -- The Civil Aviation Authority of the Philippines (CAAP) on Tuesday ordered the operation of night flights in some domestic destinations in a bid to promote tourism and better connectivity within the country.

Airports that are upgraded for night-landing capability are Butuan, Legaspi, Dumaguete, Roxas, Cotabato, Dipolog, Tuguegarao, Naga, Tagbilaran, and Virac.

CAAP director General Alfonso Cusi said he has been meeting with all airports and area managers to make use of the new policy, which is part of the agency's plan to enhance and professionalize the aviation industry in the Philippines.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Philippines–With global travel demand nose-diving, Etihad Airways tries to find ways to entice people to fly. And serving gourmet food based on the passenger's choice provides a unique gastronomic mid-air experience.

Dubbed as the "inspired service," the Abu Dhabi airline offers a wide array of food from Filipino pan de sal to European and Arabian cuisines served anytime.

"What matters is the choice of the customer, when and where they want to have it," Etihad Philippines country manager Juan Torres said.

Since its Manila-Abu Dhabi flight is scheduled at around 1:00 a.m., breakfast-type of menu is offered to passengers.

                                                                     

For economy class, Etihad Airways offers the following: grilled eggplant pan de sal sandwich, chicken salad pan de sal sandwich, porcini custard, mixed bella olives, tomato and onion quiche, vegetable ratatouille, grilled chicken cheese and mushroom omelet, and cornedbeef hash with garlic rice.

Business class passengers have different choices of bread from plain croissant, banana muffin, marble cake, Arabic breads, and loaf bread. There are also cheese selection, treacle waffles with caramelized banana, cereals, fine herbs omelet with tomato and watercress salad, chicken tocino with scrambled eggs, steamed rice and asparagus, scrambled eggs, beef sausage, grilled tomato and sautéed field mushrooms.

Desserts like pomegranate fruit jelly, ice cream, cream yoghurt with diced pineapple and blueberries, and fresh fruits are also served.

The inspired service philosophy was conceived two years ago and Etihad Airways began implementing it last year, Torres said.

"Inspired service means that customer is at the heart of the business," he said.

Etihad Airways is a five-year old airline based in Abu Dhabi and has recorded six million passengers in 2008. It claims to be the first carrier in the Philippines to offer a fully-flat bed.

Bron: http://philippineairspace.blogspot.com/search/label/Etihad
Rich de Nederbelg.

callebaut

Heb vandaag netjes keurig in de brievenbus mijn upgrade kaart ontvangen , afzender Etihad
Een etui met daarin 2 silvercard 's .... silver bagagelabels voorzien van een lederen riempje ( word laatst geladen in het bagageruim , eerst uitgeladen voor op de bagageband ) .
Ook zat er een simkaart bij om een back up te maken van uw telefoonnummers .
Bij mijn aankomst in Abu Dhabi bemerkte ik dat de rookruimtes verdwenen waren ..... of weet iemand of ze misschien verplaatst zijn .
Voor mij hoeft het niet .. ik heb toegang tot de loge nu  :thumb:

Luke

http://www.abudhabiairport.ae/services/activities.asp

Volgens de Airport website zijn er nog "Smoking areas"

ADIA is a NO SMOKING AIRPORT.
Designated smoking areas are located within the transit / satellite area. (Smoking Room, Piano Bar and selected sections of cafes).